Безпека персоналу закладів освіти та охорони здоров'я

Спеціальність: Цивільна безпека
Код дисципліни: 6.263.06.E.048
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: к.т.н., доцент Дацько Олександра Сергіївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни «Безпека персоналу закладів освіти та охорони здоров’я» є навчання студентів базового напряму Цивільна безпека основним правилам безпечної праці у закладах освіти та закладах охорони здоров’я, створення умов для безпеки як викладацького та допоміжного персоналу, так і учнів чи студентів, а також як медичного персоналу, так і хворих чи інших відвідувачів закладів охорони здоров'я, використовування набутих знань загальної та особистої гігієни у пропаганді здорового образу життя.
Завдання: ФКС1.2 Здатність до організації безпечної експлуатації будівель та споруд, офісної техніки, створення безпечних і здорових умов праці у сфері обслуговування та ІТ-індустрії
Результати навчання: УМ1.2. Демонструвати уміння безпечної експлуатації будівель та споруд, офісної техніки, створення безпечних і здорових умов праці у сфері обслуговування та ІТ-індустрії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Законодавство трудових відносин, охорони праці та цивільного захисту; Ергономіка, фізіологія праці та психологія безпеки праці Основи пожежної безпеки та гасіння пожеж
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Безпека персоналу закладів освіти та охорони здоров’я» є розробка комплексу заходів, спрямованих на організацію безпечної праці працівників освіти, лікувальних установ, а також відвідувачів цих закладів. Аналіз чинників, які можуть призвести до професійних захворювань чи ураження при надзвичайних ситуаціях. Організація захисту працівників і відвідувачів при виникненні надзвичайних ситуацій. Звітність про організацію охорони праці і цивільної безпеки
Опис: Міжнародні та державні норми з питань безпеки праці. Чинники, які можуть спричинити професійні захворювання працівників закладів освіти та охорони здоров'я. Основи фізіології та психології праці людини, методи зниження професійного стресу. Методи підвищення мотивації безпеки праці. Основи застосування ризик-менеджменту. Сучасні ергономічні вимоги до робочих місць, оптимальні режими роботи, що забезпечують високу працездатність працівників та відсутність напруженості праці. Теоретичні основи ризику та методи розрахунків імовірності виникнення НС. Засоби пожежної безпеки об'єктів масового перебування людей.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: письмові звіти з практичної роботи Підсумковий контроль: тестування
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%) Підсумковий контроль (70%, іспит)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Методичні рекомендації з питань організації охорони праці в закладах освіти територіальних громад. В.Леськів, О.Кульчицька, Л.Любінська, Тернопіль 2021.64 с. 2. В.І. Кошель, Г.П. Сав’юк, Б.С. Дзундза Охорона праці в галузі освіти: Навчально-методичний посібник / [Укаладачі: В.І. Кошель,Г.П. Сав’юк, Б.С. Дзундза] – Івано-Франківськ: Івано-Франківськ: НАІР, 2013. – 154 с. 3. Конфліктологія: Конспект лекцій. Для підготовки магістрів усіх форм навчання /В.Я.Галаган, В.Ф.Орлов, О.М.Отич. – К.: ДЕТУТ, 2008. – 293 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).