Безпека праці у галузі виробництва продовольчої сировини та харчових продуктів
Спеціальність: Цивільна безпека
Код дисципліни: 6.263.07.E.054
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: к.т.н. , доц. Романів анна Степанівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Фахові компетентності
ЗК8.Здатність працювати як в команді, так і автономно;
ФК7. Здатність обґрунтовано обирати та застосовувати методи визначення та контролю фактичних рівнів негативного впливу уражальних чинників джерел надзвичайних ситуацій на людину і довкілля;
ФКС2.1. Ідентифікувати небезпеки та можливі її джерела, оцінювати ймовірність виникнення небезпечних подій та їх наслідків;
ФКС2.6. Здатність до оцінювання ризиків виникнення та впливу надзвичайних ситуацій на об’єктах суб’єктах господарювання та ризиків у сфері техногенної безпеки;
Результати навчання: УМ11. Аналізувати і обґрунтувати інженерно-технічні та організаційні заходи щодо цивільного захисту, техногенної та промислової безпеки на об’єктах та територіях.
УМ2.4.Проводити розслідування нещасних випадків та професійних захворювань на виробництві, розуміти відповідні положення політики державного соціального страхування.;
УМ2.5 Володіти знаннями нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: — пререквізити:
Безпека життєдіяльності
Вища математика
Метeoрологія і кліматологія
— кореквізит:
Безпечна експлуатація будівель та споруд;
Безпека потенційно небезпечних технологій та виробництв
Короткий зміст навчальної програми: Законодавча та нормативна база України з безпеки праці. Загальні вимоги техніки безпеки на виробництві. Промислова санітарія. Основні принципи управління якістю харчових продуктів. Теоретико-методологічні засади харчової безпеки. Державне регулювання в сфері управління безпечністю і якістю продовольчої сировини та харчових продуктів. Системи аналізу ризиків і критичних контрольних точок НАССР. Класифікація шкідливих речовин, видів небезпек та шляхи забруднення сировини та харчових продуктів. Несприятливі фактори на підприємствах харчової промиcловості. Безпека виробничих процесів. Електробезпека. Пожежна безпека технологічного обладнання. Працеохоронні вимоги до приміщень та систем теплопостачання, вентиляції та водопостачання. Методи профілактики травматизму та профзахворювань.
Опис: Законодавча та нормативна база України з безпеки праці. Загальні вимоги техніки безпеки на виробництві. Промислова санітарія. Основні принципи управління якістю харчових продуктів. Теоретико-методологічні засади харчової безпеки. Державне регулювання в сфері управління безпечністю і якістю продовольчої сировини та харчових продуктів. Системи аналізу ризиків і критичних контрольних точок НАССР. Класифікація шкідливих речовин, видів небезпек та шляхи забруднення сировини та харчових продуктів. Несприятливі фактори на підприємствах харчової промиcловості. Безпека виробничих процесів. Електробезпека. Пожежна безпека технологічного обладнання. Працеохоронні вимоги до приміщень та систем теплопостачання, вентиляції та водопостачання. Методи профілактики травматизму та профзахворювань.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль
1. Виконання практичних робіт.
2. Засвоєння теоретичного матеріалу для практичних робіт – тестування у системі «Віртуальне навчальне середовище».
Підсумковий контроль – екзаменаційний контроль
1. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, здійснюється у письмовій формі за білетами, які складаються з тестових теоретичних та практичних завдань.
2. Усна компонента екзаменаційного контролю проводиться у формі усного опитування за питаннями, що формуються згідно питань білета з письмової компоненти екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти:
Поточний контроль:
1. Виконання практичних робіт – 20 балів
2. Засвоєння теоретичного матеріалу для практичних робіт – 20 балів
Разом за поточний контроль – 40 балів.
Екзаменаційний контроль:
1. Письмова компонента – 50 балів.
2. Усна компонента – 10 балів.
Разом за екзаменаційний контроль – 60 балів.
Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Димань Т.М., Мазур Т.Г. Безпека продовольчої сировини і харчових продуктів. — Київ: Академія, 2011. — 520 с.
Безпека людини у сучасних умовах: Монографія / В.В. Березуцький, Н.Л. Березуцька, А.О. Богодист та ін.; За заг. ред. проф. В.В. Березуцького - Харків: ФОН Мезіна В.В., 2018. - 208 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).