Комп'ютерно-інтегровані системи автоматичного контролю та спостереження

Спеціальність: Цивільна безпека
Код дисципліни: 6.263.00.O.028
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: Д.т.н., проф. Мокрий В.І.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування у майбутніх фахівців сучасного рівня інформаційної та комп'ютерної культури, набуття практичних навичок роботи на сучасній комп'ютерній техніці та використання сучасних інформаційних технологій для вирішення різноманітних завдань у практичній діяльності за фахом.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; фахові компетентності: - здатність здійснювати моніторинг, інтерпретувати, аналізувати та систематизувати туристичну інформацію, уміння презентувати туристичний інформаційний матеріал.
Результати навчання: Знання експериментальних методів, стандартного обладнання, планування, складання схем та проведення експерименту у промисловій безпеці, збір та аналіз даних, включаючи уважний аналіз помилок та критичне оцінювання отриманих результатів. Сприймання і розуміння принципів та напрямів забезпечення технічної безпеки та підвищення надійності систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Безпека життєдіяльності, Фізика Хімія, Радіаційний, хімічний і біологічний захист.
Короткий зміст навчальної програми: Поняття про системи автоматичного контролю та спостереження. Призначення системи автоматичного контролю та спостереження для оперативного виявлення природних і техногенних НС, моніторингу потенційно небезпечних територій та об'єктів, забезпечення інформацією органів управління регіонального і територіального рівнів. Системи автоматичного контролю та спостереження НС в геологічному середовищі. Сейсмічність, вулканізм, карстопрояви, зсуви ґрунту, абразія берегів. Системи автоматичного контролю та спостереження, виявлення вогнищ природних і техногенних пожеж. Система контролю пожежної безпеки лісів «Дозор». Системи екологічного автоматичного контролю та спостереження, оцінки стану рослинного покриву. Моніторинг лісових, степових, лучних, аграрних екосистем.
Опис: Основи інформатики. Інформація, дані, знання. Інформаційна технологія. Інформаційна система. Інформація як об’єкт обчислювальної системи. Поняття про алгоритм. Базові структури обчислювального процесу. Архітектура і схема функціонування персонального комп’ютера. Апаратне і програмне забезпечення. Види програмного забезпечення. Операційні системи персональних комп’ютерів. Прикладне програмне забезпечення для обробки різного типу інформації (текстові редактори, табличні процесори, графічні редактори). Принципи організації баз даних. Комп’ютерні мережі: топологія, архітектура, апаратне забезпечення. Інформаційна безпека. Комп’ютерні віруси: класифікація та методи виявлення. Типи антивірусного програмного забезпечення. Система для автоматизації математичних розрахунків MathCAD: розв’язання задач, обробка експериментальних даних, елементи програмування. Тенденції і перспективи розвитку інформаційних систем та технологій, їх застосування в галузі туризму.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30 %) — практичні, реферати, усне опитування. Підсумковий контроль (70%) — диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%) – лабораторні заняття, усне опитування. Підсумковий контроль (60%) – іспит.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Моніторинг довкілля : підручник / [Боголюбов В. М., Клименко М. О., Мокін В. Б. та ін.] ; під ред. В. М. Боголюбова. [ 2-е вид., перероб. і доп.]. — Вінниця : ВНТУ, 2010. — 232 с. 2. Капустяник В. Б. Прикладна спектроскопія: навч. посіб. / В. Б. Капустяник, В. І. Мокрий. – Львів: Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка, 2009. – 320 с. 3. Моніторинг надзвичайних ситуацій. Абрамов Ю.О., Грінченко О.Ю., Кірочкін О.Ю. та ін. Підручник. Вид-во: АЗУ м.Харків, 2005.-530с. 4. Израєль Ю.А. Экология и контроль состояния природной среды и пути их решения.-М.: Гидрометеоиздат, 1984.-560с. 5. Міністерство охорони навколишнього середовища України - URL: http://www.menr.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).