Економічні основи цивільної безпеки
Спеціальність: Цивільна безпека
Код дисципліни: 6.263.00.O.036
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: к.е.н, доц Стояновський А.Р.
к.е.н, доц Ягольник С.Г.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
- ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у сфері цивільного захисту, охорони довкілля і збалансованого природокористування, або у процесі навчання, що передбачає застосування основних теорій та методів наук про довкілля, та характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
- ЗК 06. Знання основних напрямків розвитку та актуальних проблем біології; розуміння основ екології мікроорганізмів, рослин, тварин та вплив на них абіотичних та біотичних факторів;
- ЗК 13. Здатність до критичного осмислення основних теорій, методів та принципів природничих наук.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- ПР25. Уміти проводити теоретичний аналіз технологічних процесів, здійснювати розрахунок інженерних споруд та проводити обґрунтування вибору обладнання для реконструкції діючих та створення нових екологічно чистих виробництв.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
- ПР08. Розуміти і реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності вільного демократичного суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні
- ПР15. Уміти оптимізувати мережу заповідних територій та об’єктів природно-заповідного фонду; проводити теоретичні та практичні дослідження на заповідних територіях;
- ПР18. Використовувати принципи організації та управління агроекосистемами з метою підвищення їхньої продуктивності і зменшення негативного впливу на довкілля;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Система управління охороною праці, техногенною та промисловою безпекою
Безпека персоналу закладів освіти та охорони здоров`я
Законодавство трудових відносин, охорони праці та цивільного захисту
Організаційно-технічне забезпечення атестації та паспортизації робочих місць
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на формування готовності майбутніх фахівців до економічно-обґрунтованої діяльності у сфері цивільної безпеки
Опис: Роль цивільної безпеки у забезпеченні національної безпеки України.
Економічна безпека підприємства
Характеристика основних функціональних складових економічної безпеки підприємства
Фінансова складова економічної безпеки підприємства
Капітал підприємства. Основні фонди підприємства
Зношування основних фондів
Оборотні засоби підприємства
Нематеріальні ресурси та активи
Витрати та фінансово - економічні результати діяльності підприємства у сфері цивільного захисту
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль та підсумковий контроль. Методи оцінювання знань: усне опитування; поточне тестування, виконання практичних та контрольних робіт. Залік - тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю.
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт (10%), тестовий контроль (16%), контрольна робота (14%).
Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення заліку: письмова компонента (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Конспект лекцій дисципліни «Цивільний захист і охорона праці в галузі», змістовний модуль «Цивільний захист», для студентів усіх спеціальностей та всіх форм навчання / Укл.: М. О. Журавель – Запоріжжя: НУ «Запорізька політехніка». Каф. ОП і НС, 2020 р. – 49 с.
2. Стеблюк М. І. Цивільна оборона та цивільний захист [Текст] : навч. посіб. для вузів / М. І. Стеблюк. – К. : Знання, 2013, – 487 с.
3. Кодекс цивільного захисту України [Електронний ресурс] – Чинний від 2012-11-21. : станом на 01.01.2020 р. – К. : ВР України, 2012. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/5403-17. – (Закон України)
4. Положення про єдину державну систему цивільного захисту. [Чинний від 2014-01-31]. К. : КМ України, 2014. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/11-2014-п#n10. (Положення)
5. Грибан В. Г. Охорона праці. Навч. посіб. 2-ге вид/ В. Г. Грибан, О. В. Негодченко - К.: Центр учбової літератури, 2011. - 280 с.
6. Методика визначення соціально-економічної ефективності заходів щодо поліпшення умов і охорони праці - К.: Основа, 1999. - 94с.
7. Кучма М. М. Цивільна оборона (цивільний захист): Навчальний посібник/ 3- тє вид., виправ. і доп. – Львів: "Магнолія плюс", 2009. – 360 с
8. Основи цивільного захисту: Навч. посібник / В.О. Васійчук, В.Є Гончарук, С.І. Качан, С.М. Мохняк.- Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010.- 417с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).