Foreign Language II, Part 1

Major: International Relations
Code of subject: 6.291.01.E.078
Credits: 5.00
Department: Foreign Languages
Lecturer: Zadorozhnyi W.W., Drapaliuk H.S., Pyndyk N.I., Tymniak Z.S. (German) Babkina V.I. (French) Vypasniak H.V., Nanivskyi R.S. (Polish)
Semester: 5 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: By the end of the study learners are expected to be able to: • maintain a conversation on familiar topics, expressing and exchanging opinions and factual information on everyday events, introduce oneself; • demonstrate an understanding of clear and simple notices, including details on warning, announcements and instructions in everyday events; • make arrangements on the telephone including getting connected, leaving and taking messages, provided the interlocutor’s speech is clearly articulated in a generally familiar accent; • write e-mails conveying simple straightforward information of immediate relevance to everyday life; • develop skimming and scanning skills: extracting main and detailed information from the text. • distinguish between factual/ non-factual, important/ less important information. • Listening for main and detailed information. -guess the meaning of a word in an unfamiliar text; - tell about one's studying day and the University.
Required prior and related subjects: Prerequisites: The level of knowledge A1 Corequisites: Ukrainian language for professional purposes.
Summary of the subject: Introduction (My Biography. Presentation about Myself. I am Student. Me and My Family. Professions of My Family Members. Resume Writing. My House. Announcements) My Study Day (Students Study Day. Studying at University. My Institute. My Speciality. Studying Abroad.)
Assessment methods and criteria: Current control: listening, monologue and dialogic speech, reading, writing. Control test. Final control: differentiated test/credit. The distribution of points according to a 100-point scale Current control (CC) Total for the discipline 100 Classroom work 70 Listening 5 Reading 5 Speaking 5 Writing 5 Test № 1 50 Self-study 30 Exercises from textbooks. 5 Lexical and grammatical tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5 Extracurricular reading. 5 Vocabulary of educational and special professional vocabulary. 5 Monologic speech.. 5 Dialogic speech. 5
Recommended books: German 1. Netzwerk. Deutsch als Fremdsprache. (A1, A2) / Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmidt, Tanja Sieber. – Munchen, 2018. – 168 c. 2. Sicher Actuell. Deutsch asl Fremdtsprache. (B1, B2) / Michaela Perlmann. – Hueber Verlag, 2019. – 118 c. 3. Електронний навчально-методичний комплекс «Друга іноземна мова (німецька), ч.1». Номер реєстрації Е41-185-151 від 07.10.15 р. 4. Електронний навчально-методичний комплекс «Друга іноземна мова (німецька), ч.2». Номер реєстрації Е41-185-152/2015 від 07.10.15 р. 5. Електронний навчально-методичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням (німецька), ч.1». Номер реєстрації Е41-185-84/2014 від 03.06.14 р. 6. Електронний навчально-методичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням (німецька), ч.2». Номер реєстрації Е41-185-85/2014 від 03.06.14 р Polish 1. Мастиляк В. Napiszmy to po polsku. Напишімо це польською : навчальний посібник / В. Мастиляк. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2016. – 240 с. 2. Польська мова. Стислий курс граматики. Тернопіль-Харків: Ранок, 2017. 3. 100 тем. Польська мова. Харків : АССА, 2018. 4. Zarycz E. Ortografia polska w cwiczeniach dla obcokrajowc?w. Krak?w, Prolog, 2016. 5. Seretny A. Slownictwo polskie w cwiczeniach dla obcokrajowc?w. Krak?w, Prolog, 2016 6. Андрущенко І. Polska. Польща. Країнознавтво. К., Арій, 2016 7. Андрущенко І. Nowoczesna Polska. Сучасна Польща. К., Арій, 2017 8. Андрущенко І. Historia Polski. Історія Польщі. К., Арій, 2017 French 1. Mes pas vers la France. Мої кроки до Франції: підручник з французької мови для розвитку розмовних навичок (В1, В2) / М.І. Бабкіна, О.С. Білик, М.З. Джура, І.М. Ключковська, Б.Г. Кушкаю – Львів: «Панорама»б 2017. – 252 с. 2. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: навчальний посібних для студентів вищих технічних навчальних закладів. – Львів, 2015. – 260 с. 3. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: навчальний посібних для студентів вищих технічних навчальних закладів. – Львів, 2012. 4. Parizet M.-L. DELF B2: 200 EXERCISES / Marie-Louise Parizet. – CLE International, 2013. – 192 c. 5. Бабкіна М.І. Електронний навчально-методичний комплекс «Збірник граматичних завдань з французької мови». – Адреса розміщення: http://vns.lp.edu.ua / modle / course / view.php?id=10768

Foreign Language II, Part 1

Major: International Relations
Code of subject: 6.291.01.E.091
Credits: 5.00
Department: Foreign Languages
Lecturer: V. Trushchak
Semester: 5 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: As the result of the discipline study, the student must be able to demonstrate the following learning outcomes: to know: Approximately 3500 words of Japanese language, the basics of grammar, writing system, more than 1,000 hieroglyphs, which will allow to communicate in Japanese with all kinds of speech activity on the following topics: about myself, my family, home, my studies, my workday, Ukraine, Japan, native city, travel, tour, post office, shop, hotel, services for everyday life, my profession, research etc. to be able: To communicate in Japanese, using all types of speaking activity on the following topics: about myself, my family, home, my studies, my workday, Ukraine, Japan, native city, travel, tour, post office, shop, hotel, services for everyday life, my profession, research etc.
Required prior and related subjects: Prerequisites: General courses Corequisites: -
Summary of the subject: Japanese hiragana alphabet; Japanese katakana alphabet; Introduction; Japanese simple sentence structure; Hieroglyphs; Interrogative sentence; Negative sentence; Numerals; Verb and adjective in the Past tense.
Assessment methods and criteria: Monitoring: listening, monologue and dialogic speaking, reading, writing. Final test. Final assessment: credit The distribution of points in the 100-point scale Monitoring: Classroom work (75): Listening 10 Reading 10 Speaking 10 Writing 10 Doing exercises from the textbook and tests in VNS LP 10 Individual task 25 Total for CW: 75 Written component 25 Total for discipline 100
Recommended books: 1. Minna no Nihongo. Japanese for everyone: an introductory course, p.1. 3А Corporation, Tokyo, 2012. 2. Minna no Nihongo. Japanese for everyone: an introductory course, p.2. 3А Corporation, Tokyo, 2012. 3. Minna no Nihongo. The Japanese language. Intermediate level. 3А Corporation, Tokyo, 2012. 4. Marugoto. Japanese culture and language, an introductory level, А1, exercises. The Japanese foundation, 2013. 5. Marugoto. Japanese language and culture. Pre-intermediate level 1, А2, exercises. The Japanese foundation, 2014. 6. Marugoto. Японська мова і культура, початковий рівень 2, А2, вправи. The Japanese foundation, 2014 7. Dictionaries.