The Organization of Hotel Industry (курсова робота)

Major: Tourism
Code of subject: 6.242.00.O.065
Credits: 2.00
Department: Tourism
Lecturer: Ph.D., Assoc. Ilnytska-Hykavchuk G.Ya.
Semester: 5 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: - Possession of sufficient knowledge in areas related to tourism, which will allow to critically analyze the situation in the tourism sector and identify key trends in tourism; - obtaining knowledge for the organization of communication interaction and conflict resolution in the process of formation and implementation of hotel services, using modern information, communication and innovative technologies; - ability to demonstrate knowledge and understanding of the principles underlying tourism; - ability to demonstrate knowledge of the basics of professionally oriented disciplines of specialty 242 "Tourism"; - ability to demonstrate in-depth knowledge of hotel food
Required prior and related subjects: Organization of tourism (Fundamentals of tourism), Legal regulation of tourist activity, Organization of tourism (Tour rating)
Summary of the subject: The main part of the course work consists of three sections. In the first section it is necessary to give the characteristic of a modern condition of the theory of the considered questions. The second section of the course work should be research in nature and based on statistical materials of the enterprise, city, region, country as a whole or other territories defined in the task for the course work. The third section of the course work contains the definition of the main problems that hinder the development of a certain segment of accommodation facilities, the justification of recommendations for increasing their load in the city, region, country and prospects for their further development. The work ends with conclusions and suggestions.
Assessment methods and criteria: test
Recommended books: 1. Бойко М.Г., Гопкало Л.M. Організація готельного господарства: Підручник. - К.: Київ, нац. торг.-екон. ун-т, 2006. - 448 с.http://tourism-book.com/pbooks/book-58/ua/ 2. Мальська, М. П. Організація готельного обслуговування : Підручник / М. П. Мальська, І. Г. Пандяк, Ю. С. Занько. – К : Знання, 2011. – 366с. 3. Мунін Г.Б. та інші. Управління сучасним готельним комплексом: Навальний посібник / За ред. Дорогунцова С.І. – К.: Ліра-К, 2005. – 520 с. 4. Нечаюк Л.І., Нечаюк H.H. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент. Навчальний посібник. - К.: Центр навчальної літератури, 2006. - 346 с. 5. Організація готельного господарства : Навч. посібник / О. М. Головко, Н. С. Кампов, С. С. Махлинець, Г. В. Симочко ; За ред. Головко О.М. – К. : Кондор, 2011. – 410 с. 6. Байлик С.І. Організація готельного господарства: підручник / С.І. Байлик, І. М. Писаревський; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2015. – 329 с. 7. Галасюк С. С., Нездоймінов С. Г. Організація готельного господарства: навчально-практичний посібник / С. С. Галасюк, С. Г. Нездоймінов. – К.: ФОП Гуляєва В. М., 2019. – 204 с. (тут є тести, ситуаційні вправи) 8. Роглєв Х.Й. Основи готельного менеджменту: Навчальний посібник. – К.: Кондор, 2005. – 408 с.

The Organization of Hotel Industry

Major: Tourism
Code of subject: 6.242.00.O.062
Credits: 6.00
Department: Tourism
Lecturer: Associate Professor Ilnytska-Hykavchuk H.Y.
Semester: 5 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: Know the features of management and organization of the hotel; principles of the basic services of the hotel; know how to organize the process of service in the hotel sector and have acquired skills in practical use of knowledge; navigate the needs and motivations of consumers of hotel services, providing quality and professional service them.
Required prior and related subjects: Organization of Tourism industry (Fundamentals of Tourism Studies), Organization of Restaurant Business, Management (Tourism Management), Economics of Enterprise (in Tourism Industry), Fundamentals of Standardization and Certification in Tourism.
Summary of the subject: Hospitality as part of the tourism industry. Legal regulation hospitality industry. Typification hospitality. Forms of management in the hotel industry. Characteristics of hospitality services in the hotel industry. Functional organization of business premises hospitality. Fundamentals of the process of cleaning work. Technology and Organization of reception and accommodation of tourists in accommodation facilities. Company information services, food and logistical hotel company. Quality management of hotel services and hotel marketing.
Assessment methods and criteria: - The current control (30%) are workshops, oral interviews and test; - The final control (70%) test
Recommended books: Бойко М.Г. Організація готельного господарства: Підручник. / М.Г. Бойко, Л.M. Гопкало. - К.: Київ, нац. торг.-екон. ун-т, 2006. - 448 с. 2. Мальська, М. П. Організація готельного обслуговування : Підручник / М. П. Мальська, І. Г. Пандяк, Ю. С. Занько. – К : Знання, 2011. – 366с. 3. Організація готельного господарства : Навч. посібник / О. М. Головко, Н. С. Кампов, С. С. Махлинець, Г. В. Симочко ; За ред. Головко О.М. – К. : Кондор, 2011. – 410 с. 4. Сокол Т.Г. Організація обслуговування в готелях і туристичних комплексах. Підручник. – К.: Альтерпрес, 2009. – 447 с.