Analysis of Domestic and International Tourism Markets

Major: Tourism
Code of subject: 6.242.01.E.085
Credits: 6.00
Department: Tourism
Lecturer: Senior Lecturer Y. Rymar
Semester: 7 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: - knowledge of the theoretical bases of market analysis methods; - principles of market research; - ability to perform descriptive, causes and fieldwork; - build the sample, prepare data for primary treatment, to structure their; - ability to use quantitative and qualitative methods of market research - measure and analyze structure, conjuncture and tourism market capacity.
Required prior and related subjects: Economic theory, higher and applied mathematics, marketing, organization of research on tourism development trends.
Summary of the subject: The subject of market research. Sources. Qualitative and quantitative analysis methods. The demographic characteristics of the world population. Place the sphere of tourism services in a market economic system. Geopolitical features of formation and functioning of the tourism market. Principles of the tourism market structuring. Assessment of market conditions, determination of market size, comparative assessment of market shares of companies in the regional tourism market. Comparative analysis of macro-regional tourist markets state.
Assessment methods and criteria: - The current control (30%) are workshops, oral interviews and test; - The final control (70%) is a credit.
Recommended books: 1. Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти) [3-є вид., перероб. та доп.]/ O.O. Любіцева. – К.: Альтпрес, 2006. – 436 c. 2. Ткаченко Т.І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу. [монографія]/ Т.І. Ткаченко. – 2-ге вид., випр. та доповн. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2009. – 463 с. 3. І.М. Школа, В.С. Григорків, В.Ф. Кифяк Розвиток міжнародного туризму в Україні – Чернівці: видавництво "Рута", 1997 4. Смаль І.В. Туристичні ресурси світу – Ніжин: Видавництво Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, 2010. – 336 с. 5. Центральна статистична класифікація продукції за видами економічної діяльності: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.02.2006 р. № 82-р. Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua. 6. Туристична діяльність в Україні: статичтичний бюллетень Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ukrstat.gov.ua.