Гігієна, діаностика людини та екомоніторинг

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 6.162.00.O.002
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: доцент Петріна Романа Омелянівна доцент Конечна Роксолана Тарасівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати основні означення, поняття і характеристики джерел водопостачання, грунту, повітряного середовища, гігієнічну характеристику продуктів харчування та гігієни праці; • вміти давати гігієнічно-санітарну характеристику чинників довкілля на виробничого середовища, їх несприятливого впливу на організм людини та профілактики їх шкідливої дії • мати уявлення про основні методи досліджень факторів довкілля та показників здоров’я людини • розуміти сучасні поняття здоров?я, норми стану органів та функціональних систем організму, хворобу, етіологію та патогенез. • знати основи та сучасні методи діагностики стану організму людини.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: загальноосвітній рівень корекевізити: загальна та неорганічна хімія, мікробіологія, токсикологічна хімія
Короткий зміст навчальної програми: Гігієна, навколишнє середовище і здоров’я. Гігієнічне нормування. Історія розвитку гігієни. Гігієна повітряного середовища. Гігієна води і водопостачання населених місць. Гігієна грунту і очистка населених місць. Гігієна харчування. Харчові отруєння та їх профілактика. Гігієна праці. Здоровий спосіб життя і питання особистої гігієни. Виробнича санітарія. Дезінфекція. Дезінсекція. Дератизація. Екомоніторинг. Соматоскопія. Антропометрія.Методи діагностики функціонального стану систем організму. Цитологічні та цитогенетичні методи діагностики.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних занять, усне опитування, контрольна робота (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%)
Рекомендована література: 1. Даценко І.І., Габович Р.Д. Загальна гігієна з основами екології. –К.: Здоров’я, 1999. - 692 с. 2. Загальна гігієна: навчальний посібник /І.В.Сергета, Б.Р.Бойчук, С.О.Латанюк та ін. -Тернопіль: Укрмедкнига, 1999. -133 с. 3. Загальна гігієна: Посібник для практичних занять /За загальною ред. Даценко 1.1.— Львів: Світ, 2001. — 472 с. 4. Мізюк М.І. Гігієна: Підручник. – К.: Здоров’я, 2002. – 288 с. 5. Мізюк М.І. Гігієна: Посібник для практичних занять. – К.: Здоров’я, 2002. – 256 с. 6. Гигиена и производственная санитария / Л.С.Стрельников, В.В.Чикиткина, О.П.Стрилец и др. – Х.: Изд-во НФаУ, 2006. – 400 с 7. Лаповець Л.Є., Лебедь Г.Б., Ястремська О.О. Клінічна лабораторна діагностика: підручник. – Всеукраїнське спеціалізоване видавництво «Медицина», 2019. – 472 с.: 32 кольор. вкл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).