Процеси та апарати біохімічної інженерії (курсовий проєкт)

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 6.162.00.O.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор: к.т.н. Гнатів З.Я.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни є в наступному: • вивчення фізичної суті явищ, що стверджують даний процес, умов і законів, яким відповідають дані явища. • вивчити конструкцію типової апаратури. • навчити студентів методам розрахунку апаратури, її будови і конструюванню. • дати студенту необхідні знання для формування у них наукового мислення, що дозволяє об’єднати виробничу діяльність з науково-технічними розробками.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов у біотехнології та біоінженерії, або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів біотехнології та біоінженерії. загальні компетентності: ЗК10. Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань у галузі біотехнології та біоінженерії. спеціальні компетентності: ФК9. Здатність обирати і використовувати відповідне обладнання, інструменти та методи для реалізації та контролю процесів та виробництв біотехнологічних продуктів різного призначення. ФК10. Здатність складати технологічні схеми виробництв біотехнологічних продуктів різного призначення. ФК.11. Здатність складати апаратурні схеми виробництв біотехнологічних продуктів різного призначення.
Результати навчання: Підготовлений фахівець повинен вміти : • розрахувати і проектувати гідромеханічні процеси та апарати; • розрахувати і проектувати теплові процеси і апарати; • розрахувати і проектувати масообмінні процеси і апарати; • визначати методи і засоби інтенсифікації типових процесів, їх оптимізації, масштабування, а також питання ресурсозбереження і екології.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика Математика Фізична хімія Механіка
Короткий зміст навчальної програми: Типові теми курсових проектів: 1. Проектування та розрахунок теплообмінників трубчастих (10 варіантів). 2. Проектування та розрахунок теплообмінників пластинчастих (10 варіантів). 3. Проектування та розрахунок теплообмінників спіральних (10 варіантів). 4. Проектування та розрахунок однокорпусної випарної установки (10 варіантів). 5. Проектування та розрахунок багатокорпусної випарної установки (10 варіантів). 6. Проектування та розрахунок сушарок киплячого шару (10 варіантів). 7. Проектування та розрахунок барабанних сушарок (10 варіантів). 8. Проектування та розрахунок адсорбера з нерухомим шаром адсорбенту (іонообмінної установки) (10 варіантів). 9. Проектування та розрахунок адсорбера з киплячим шаром адсорбенту (іонообмінної установки) (10 варіантів). 10. Проектування та розрахунок пилоочисної апаратури (10 варіантів). 11. Проектування та розрахунок ректифікаційних установок (10 варіантів). 12. Проектування та розрахунок насадкових абсорбційних установок (10 варіантів). 13. Проектування та розрахунок екстракторів (10 варіантів).
Опис: Типові теми курсових проектів: 1. Проектування та розрахунок теплообмінників трубчастих (10 варіантів). 2. Проектування та розрахунок теплообмінників пластинчастих (10 варіантів). 3. Проектування та розрахунок теплообмінників спіральних (10 варіантів). 4. Проектування та розрахунок однокорпусної випарної установки (10 варіантів). 5. Проектування та розрахунок багатокорпусної випарної установки (10 варіантів). 6. Проектування та розрахунок сушарок киплячого шару (10 варіантів). 7. Проектування та розрахунок барабанних сушарок (10 варіантів). 8. Проектування та розрахунок адсорбера з нерухомим шаром адсорбенту (іонообмінної установки) (10 варіантів). 9. Проектування та розрахунок адсорбера з киплячим шаром адсорбенту (іонообмінної установки) (10 варіантів). 10. Проектування та розрахунок пилоочисної апаратури (10 варіантів). 11. Проектування та розрахунок ректифікаційних установок (10 варіантів). 12. Проектування та розрахунок насадкових абсорбційних установок (10 варіантів). 13. Проектування та розрахунок екстракторів (10 варіантів).
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль: диференційований залік - 100 %
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах Заліковий контроль Разом за дисципліну 100 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Основна література 1. Ханик Я.М., Дубинін А.І., Атаманюк В.М., Станіславчук О.В. Процеси та апарати хімічних технологій. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005. – 192 с. 2. Кавецкий Г.Д., Васильев Б.В. Процессы и аппараты химической технологии. – М.: Колос, 1997. – 551 с. 3. К.Ф. Павлов, П.Г. Романков, А.А. Носков «Примеры и задачи по курсу процессов и аппаратов химической технологии». Ленинградское объединение, «Химия», 1976 4. Е.Н. Плановский, П.И. Николаев. Основные процессы и аппараты химической и нефтехимической технологии. 3-е изд. М.: «Химия», 1987, 540 с. Додаткова література 1. И.Л. Иоффе. Проектирование процессов и аппаратов в химической технологии. Л.: «Химия», 1991, 352 с. 2. К.А. Калунянц, Л.И. Голгер, В.Е. Балашов. Оборудование микробиологических производств. М., 1987. 3. А.А. Лащинский, А.Р. Толчинский, Основы конструирования и расчёта химической аппаратуры, М.-Л. Машггиз, 1963. - 470 с. 4. Г.А. Никитин. Биохимические основы микробиологических производств. Киев. «Вища школа». 1981 5. . Основные процессы и аппараты химической технологии: Пособие по курсовому проектированию / Под редакцией Ю.И. Дытнерского, М.: Химия, 1991. - 496 с. 6. Лабораторный практикум по процессам и апаратам пищевых производств. Под. ред. А.С. Гинзбурга. 3-е изд., М.: Агропромиздат, 1990, 256 с. 7. Руководство к практическим занятиям в лаборатории процессов и аппаратов химической технологии. Под. ред. Романкова П.Г., 5-е изд. Ленинград «Химия», 1979, 250 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).