Загальна іммунологія

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 6.162.01.E.063
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: доцент, к.х.н. Федорова Олена Валерівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів комплексу фахових знань, необхідних для роботи на промисловому підприємстві або в науково-дослідному підрозділі в галузях, пов`язаних з біотехнологією імунопрепаратів.
Завдання: Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. Здатність працювати в міжнародному контексті. . Здатність виявляти ініціативу та підприємливість
Результати навчання: знати теоретичні основи молекулярно-біологічних механізмів формування імунітету; - орієнтуватися в сучасних біотехнологіях отримання вакцин на основі знань рецепторно-сигнальних, ферментативно-регулюючих, генетично-детермінуючих механізмів формування імунної відповіді. Здатність визначати біопроцеси та продуценти для створення фармацевтичних, діагностичних, імунологічних, профілактичних біопрепаратів та викликати зміни у структурі спадкового апарату та функціональній активності біоагентів. Вміти виділяти з природних субстратів та ідентифікувати мікроорганізми різних систематичних груп. Визначати морфолого-культуральні та фізіолого-біохімічні властивості різних біологічних агентів Вміти проводити експериментальні дослідження з метою визначення впливу фізико-хімічних та біологічних факторів зовнішнього середовища на життєдіяльність клітин живих організмів. Володіти методами контролю біооб’єктів, якості сировини та готової біотехнологічної продукції та проводити якісний та кількісний аналіз речовин неорганічного, органічного та біологічного походження Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: мікробіологія, загальна біотехнологія Кореквізити: генетика (загальна та молекулярна)
Короткий зміст навчальної програми: Два основних типа імунної відповіді. Клітини, що відповідають за імунітет. В-лімфоцити. Т-лімфоцити. Морфологія імунної системи.. Поняття про фагоцитоз. Система комплементу. Інтерферони. Антигени. Антитіла. Реакція антиген-антитіло. Моноклональні антитіла. Алергічні реакції. Вакцини. Хвороби імунної системи. Методи корекції імунодефіцитів
Опис: Розділ 1. Предмет, завдання, основнi поняття. Розділ 2. Морфологія лімфатичної системи. Розділ 3. Природжені фактори захисту Розділ 4. Набутий імунітет. Розділ5. Трансплантаційний імунітет Розділ6. Вакцини Розгляд методів і методик лабораторного практикуму для аналізу біотехнологій та апробація техніки виконання деяких лабораторних досліджень конкретних біопродуктів, біопрепаратів та біотестів різного призначення у галузі біоіндустрії, зокрема у фармацевтичній біотехнології Розділ7.Периферичні відділи імунної системи Розділ8. Інші форми імунної відповіді Розділ9 . Аутоімунні захворювання Розділ10. Моноклональні антитіла Розділ11. Система комплементу. Розділ12 Хвороби імунної системи..
Методи та критерії оцінювання: - письмові звіти з лабораторних робіт, домашнє завдання індивідуального чи групового характеру (30 балів) - підсумковий контроль (70 балів – контрольний захід, залік) : письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмово-усний контроль – 70 балів Звіт з лабораторних робіт – 18 балів Виконання контрольної роботи – 12 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр. Поточний контроль здійснюється під час лекцій і лабораторних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі: виконання контрольної роботи, письмово-усного контролю та захисту лабораторних робіт. Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку (заліку). Диференційований залік – це форма СК результатів навчання студента виключно за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни.
Рекомендована література: Комплект електронного методичного забезпечення навчальної дисципліни «Загальна імунологія» у ВНС НУ «Львівська політехніка» [Електронний ресурс].-Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14954 2. Методичні рекомендації та матеріали для організації самостійної роботи студентів . 3. Конспект опорних лекцій. 4. Демонстраційний матеріал у вигляді схем, рисунків, мікрофотографій, фотографій, мікрофільмів представлених за допомогою комп’ютерної техніки. 5. Варіанти завдань для самостійної роботи студентів – перелік тем мультимедійної презентації. 6. Пакет залікових завдань та критерії оцінювання. 1. Медична мікробіологія, вірусологія та імунологія. — 3-тє вид., оновл. та допов. // Широбоков В. П. за ред.) – Вінниця, Нова книга, 2021. – 920 с.. 2. Медична мікробіологія. Посібник з мікробних інфекцій: патогенез, імунітет, лабораторна діагностика та контроль: 19-е видання: у 2 томах. Том 2 / Майкл Р. Барер, Вілл Ірвінг, Ендрю Свонн, Нелюн Перера/ переклад Сергій Климнюк та інші. - Всеукраїнське спеціалізоване видавництво : Медицина, 2021. – 384с. 3. Основи імунології (теорія і практика: навчальний посібник / М. С. Творко, С. І. Климнюк, Н. І. Ткачук. - Тернопіль : Укрмедкнига, 2009. - 298 с. 4. Iмунологiя: лекцiї для студентiв медичного факультету / М.С. Творко -. Тернопіль: ТДМУ, 1998. - 186 с. 5. Ройт А. Основи имунології./ Переклад .Всеукраїнське спеціалізоване видавництво : Медицина,.-2001. 6. Якобисяк М. Імунологія. /- Вінниця.: Нова книга.-2004.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).