Автоматизація та управління біотехнологічним виробництвом

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 6.162.00.O.046
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Лектор: професор, д.т.н. Фединець Василь Олексійович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є засвоєння здобувачами основних методів і засобів вимірювання технологічних параметрів біотехнологічних процесів, а також принципів побудови систем автоматизації біотехнологічних виробництв.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: - ІНТ здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми , що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов у біотехнології та біоінженерії, або у процесі навчання , що передбачає застосування теорій та методів біотехнології та біоінженерії; - ЗК06 навички здійснення безпечної діяльності; фахових: - СК12 здатність застосовувати на практиці методи та засоби автоматизованого проектування виробництв біотехнологічних продуктів різного призначення.
Результати навчання: РН1: ПР19 Вміти використовувати системи автоматизованого проектування для розробки технологічної та апаратурної схеми біотехнологічних виробництв. РН2: ПР20. Вміти розраховувати основні критерії оцінки ефективності біотехнологічного процесу (параметри росту біологічних агентів, швидкість синтезу цільового продукту, синтезу вальна здатність біологічних агентів, економічний коефіцієнт, вихід цільового продукту від субстрату, продуктивність, вартість поживного середовища, тощо.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Процеси та апарати біохімічної інженерії Загальна біотехнологія Біотехнологія лікувально-косметичних засобів Основи фармацевтичної біотехнології Проектування та устаткування біотехнологічних виробництв Комп’ютерні технології в промисловій біотехнології
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні подається класифікація та вивчаються існуючі системи автоматизації. Вивчаються методи визначення основних параметрів технологічних процесів. Розглядаються основні властивості об’єктів регулювання та їх кількісна оцінка. Подаються принципи і методи побудови систем автоматизації процесів біотехнологічних виробництв на основі сучасного стану і тенденцій розвитку систем та засобів автоматизації.
Опис: Класифікація систем автоматизації. Основні поняття про вимірювання і вимірювальні прилади. Вимірювання параметрів технологічних процесів. Технологічні об’єкти керування (ТОК) та їх основні властивості.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль –виконання та захист лабораторних робіт, усне та фронтальне опитування. Екзамен – письмова робота .
Критерії оцінювання результатів навчання: Іспит - 100 балів. Виконання та захист лабораторних робіт – 30 балів. Письмова компонента -60 балів, усна -10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Трегуб В.Г. Автоматизація об’єктів періодичної дії: підручник.-К.: Ліра-К, 2017. -136 с.. 2. Пістун Є.П., Стасюк І.Д. Основи автоматики та автоматизації. – Львів.: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2014.- 336 с. 3. Автоматизація виробничих процесів/Я.І. Проць , В.Б. Савків , О.К. Шкодзінський О.К., Лящук О.Л .- Тернопіль, ТНТУ ім. І. Пулюя, 2011.-344 с. 4. Лукінюк М.В. Контроль і керування хіміко-технологічними процесами. Кн.1. Методи та технічні засоби автоматичного контролю хіміко-технологічних процесів.- К.: НТУУ «КПІ», 2012.- 336 с. 5. Інструкції до лабораторних робіт для студентів технологічних спеціальностей. Видавництво НУ «Львівська політехніка» різних років видання.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).