Філософія

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.00.O.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Філософія
Лектор: Канд. філос. наук, доц. Марія Сінельнікова (Мазурик)
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомити студентів з ідеями та оригінальними текстами видатних представників світової та української філософії; зорієнтувати студентів щодо актуальних проблем сучасної філософії; сприяти засвоєнню студентами засобів філософського аналізу проблем людського життя та розвитку науки; продемонструвати глибоку спорідненість парадигм філософського мислення, наукової та художньої творчості.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК07. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК09. Здатність бути критичним і самокритичним. ЗК12 Здатність працювати автономно. 3K13. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. СК09. Здатність здійснювати ефективні комунікації. СК10. Здатність визначати, обґрунтовувати та брати відповідальність за професійні рішення.
Результати навчання: ПР17. Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку. ПР18. Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні. ПР22. Знати свої права і обов’язки як члена суспільства, розуміти цінності вільного демократичного суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ПР23. Визначати досягнення і ідентифікувати цінності суспільства на основі розуміння місця предметної області у загальній системі знань, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Історія державності та культури України. Кореквізити: Маркетинг.
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Філософії» є базовою нормативною дисципліною для більшості спеціальностей НУ «Львівська політехніка». Має провідне значення в структурно-логічній схемі освітньо-професійної програми підготовки фахівців різних напрямів та спеціальностей. Зміст, методи викладання, самостійна робота, форми проміжного і підсумкового контролю мають забезпечити ефективне виконання завдань з формування розуміння у студентів передумов та специфіки існування філософської парадигми, усвідомлення студентами місця філософії в культурі людства та їхнього життя зокрема. Зміст програми спрямований на вивчення історії філософських пошуків та віднайдень граничних орієнтирів людського буття, поетапного історичного становлення культури людського мислення, форм та рівнів людської пізнавальної діяльності, поглиблене осмислення буття, історії та культури, фундаментальних вимірів та цінностей людського буття. Програма спрямована на забезпечення академічної підготовки студентів.
Опис: Філософія як інтелектуальна форма освоєння світу людиною. Філософія Стародавнього світу. Філософія європейського Середньовіччя та Відродження. Світоглядні ідеї християнської Реформації. Філософія Нового часу. Особливості методологічних та світоглядних рішень в німецькій класичній філософії. Зміна ціннісних та парадигмальних орієнтацій в європейській філософії ХІХ ст. Особливості філософії ХХ – початку ХХІ ст. Історія української філософії. Проблема буття у філософії. Свідомість, її походження і сутність. Пізнання: його структура та динаміка. Людина та її буття як предмет філософського осмислення. Соціальна філософія та філософія історії. Культура і цивілізація. Філософія фінансової цивілізації.
Методи та критерії оцінювання: усне опитування на семінарських заняттях; • оцінювання якості знань під час дискусій згідно планів семінарів; • заслуховування фіксованих доповідей на семінарських заняттях; • захист реферату; • оцінювання виконаних індивідуальних завдань (задачі, вправи, контрольні роботи); • оцінювання виконання проміжних тестових завдань; • письмові диктанти з теорії; • презентації та візуалізації; • проведення підсумкового іспиту, що складається з письмової та усної складової;
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): усне опитування, виступи і доповіді на семінарах, тести. - Підсумковий контроль (60%): іспит.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Антологія сучасної філософії науки, або усмішка ASIMO. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2017. 568 с. 2. Баумейстер А. Вступ до філософських студій, або інтелектуальні подорожі до країни Філософії. К.: Мала академія Наук України, 2017. 238 с. 3. Дахній А. Нариси історії західної філософії ХІХ-ХХ ст.: навчальний посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2015. 488 с. 4. Петрушенко В. Л. Філософія: курс лекцій: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 596 с. 5. Фюрст М., Тринкс Ю. Філософія. К.: ДУХ І ЛІТЕРА, 2020. 6. Адо П.Філософія як спосіб життя. Київ: Новий актрополь, 2020. 356 с. 7. Мозговий Л., Бичко І., Додонов Р. Філософія. Кредитно-модульний курс. Київ: Центр учбової літератури, 2020. 456 с. 8. Нікітін Л.М. Вступ до філософії. Київ: Центр учбової літератури, 2021. 256 с. 9. Актуальні проблеми філософії ХХ–ХХІ століть: навч. посібник / І. В. Карівець, В. Л. Петрушенко, С. М. Повторева, О. В. Онищук, О. В. Паньків, М. П. Скалецький, М. В. Сінельнікова, О. І. Стебельска, О. І. Ференц, О. Ю. Чурсінова; за заг. ред. д-ра філос. наук І. В. Карівця. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 240 с. 10. Андрущенко В.П., Волинка Г.І. , Мозгова Н.Г. Філософія. Навчальний посібник. Кихв: Каравела, 2022. 368 с. 11. Лузан А. О. Вступ до філософії. Київ: Цул, 2022. 136 с. 12. Ворбертон Н. Коротка історія філософії. Київ: Наш формат, 2023. 13. Бичко І., Ярошовець В., Бугров В. Філософія. Підручник. Київ: Центр учбової літератури, 2023. 648 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).