Діджиталізація у фінансах

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.00.O.032
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: доцент Мазур Андріана Володимирівна, к.е.н.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння студентами знань щодо основних принципів побудови та функціонування інформаційних систем та технологій у фінансах, їх роль та місце у забезпеченні діяльності державних фінансових органів, установ банківської та парабанківської системи, а також загальнодержавних та міжнародних інформаційних економічних систем.
Завдання: - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. - Здатність спілкуватися з представниками інших професій груп різного рівня (з експертами інших галузей знань/видів економічної діяльності). - Здатність досліджувати тенденції розвитку економіки за допомогою інструментарію макро- та мікроекономічного аналізу, оцінювати сучасні економічні явища. - Здатність застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання та обробки даних у сфері фінансів, банківської справи та страхування. - Здатність підтримувати належний рівень знань та постійно підвищувати свою професійну підготовку. - Здатність налагоджувати ефективні фінансові відносини та довготривалу співпрацю зі споживачами, фінансовими посередниками, інвесторами, фінансово-кредитними установами, страховими компаніями, використовуючи регламентуючі документи на засадах договірного права.
Результати навчання: - Застосовувати спеціалізовані інформаційні системи, сучасні фінансові технології та програмні продукти. - Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання економічних даних, збирати та аналізувати необхідну фінансову інформацію, розраховувати показники, що характеризують стан фінансових систем. - Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у фінансовій сфері діяльності. - Досліджувати економічні явища і процеси у фінансовій сфері та оцінювати їх вплив на фінансовий потенціал корпорацій, обираючи для цього оптимальні економіко-математичні методи і моделі та інформаційні системи і технології. - Проектувати та розвивати фінансові відносини із контрагентами на засадах дотримання принципів корпоративної соціальної відповідальності, використовуючи наявну фінансову інфраструктуру. Методи навчання і викладання Лекції, лабораторні заняття: метод проблемного викладу, метод роботи у малих групах, репродуктивний метод; економіко-статистичний метод, кейси, воркшопи. Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль: - Тестування; - Усне опитування; - Виконання та захист лабораторних робіт; Заліковий контроль (на основі поточного контролю).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Фінансовий ринок, Банківництво, Фінанси диверсифікованих підприємств. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Публічні фінанси, Інвестування, Корпорації і фінансова інфраструктура.
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Діджиталізація у фінансах» є теоретичні та практичні засади застосування інформаційних систем і технологій у різних сферах фінансів. Теоретичні знання та практичні навички полягають у вивченні інформаційних систем, їх ролі в економіці, фінансово-кредитної інформації як об’єкта автоматизованої обробки; дослідженні електронних систем передавання банківської інформації; вивченні інформаційних систем банку; дослідженні автоматизації міжбанківських розрахунків; аналізуванні системи електронних грошей. Дисципліна спрямована на надання студентам теоретичних знань і практичних навичок з особливостей функціонування ринку FinTech, застосування інструментів цифрових фінансів, автоматизації бізнес-процесів.
Опис: Цифрові фінанси: трансформація фінансового ринку. Стала фінтех-екосистема. Платіжна інфраструктура. Кешлес-економіка. Інструменти платіжного ринку. Цифрова трансформація банківського сектору. Відкритий банкінг. Електронні vs цифрові гроші. Засади функціонування цифрової економіки. Електронна комерція. електронний бізнес.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: - Тестове опитування; - Усне опитування на лабораторних заняттях ; - Виконання лабораторних завдань, робота у інформаційному середовищі спеціалізованого програмного продукту; - Захисти лабораторних робіт. Підсумковий контроль: заліковий контроль формується на основі поточного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100%): лабораторні заняття (60%), усне опитування (20%), тестування (20%). Підсумковий контроль на основі поточного.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Yurii Kryvenchuk, Alina Yamniuk, Iryna Protsyk, Lesia Sai, Andriana Mazur, Olena Sydorchuk. Random forest as a method of predicting the presence of cardiovasculars diseases // CEUR Workshop Proceedings. – 2022. – Vol. 3171 : Computational Linguistics and Intelligent Systems 2022 : Proceedings of the 6th International conference on computational linguistics and intelligent systems (COLINS 2022). Vol. 1 : Main conference, Gliwice, Poland, May 12-13, 2022. – P. 416–426. http://ceur-ws.org/Vol-3171/paper34.pdf (SciVerse SCOPUS). 2. Viktor Khavalko, Andriana Mazur, Vladyslav Mykhailyshyn, Roman Zhelizniak, Iryna Kovtyk (2020). Economic efficiency of innovative projects of CNN modified architecture application // CEUR Workshop Proceedings. – 2020. – Vol. 2654 : Proceedings of the International workshop on cyber hygiene (CybHyg-2019) co-located with 1st International conference on cyber hygiene and conflict management in global information networks (CyberConf 2019). Kyiv, Ukraine; November 30, 2019. – P. 182–193. Retrieved from http://ceur-ws.org/Vol-2654/paper14.pdf (SciVerse SCOPUS). 3. Mazur A. Analysis of the Maintenance Strategy Effectiveness Based on the Reliability/Cost Ratio / L. Ozirkovskyy, I. Kulyk, A. Mazur, N. Petryshyn, Yu. Malynovska // Proceedings of 14th International Conference on Advanced Trends in Radioelectronics, Telecommunications and Computer Engineering (TCSET), (Lviv-Slavske, February 20 – 24, 2018). – Lviv-Slavske: IEEE, 2018. – P. 54-56. (Scopus) 4. Віртуальне навчальне середовище: електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Діджиталізація у фінансах». – Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14211
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).