Фінанси і соціальна політика

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.00.O.035
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: д.е.н., професор І.В. Алєксєєв
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння знаннями та навичками дослідження особливостей фінансування окремих напрямів соціальної політики.
Завдання: Оволодіння навичками дослідження особливостей фінансування соціальної сфери за різними напрямами. Оволодіння навичками формування груп дослідників для аналізу фінансових відносин. Освоєння навичок організування досліджень фінансових відносин у малих групах.
Результати навчання: ПР02. Знати і розуміти теоретичні основи та принципи фінансової науки, особливості функціонування фінансових систем. ПР07. Розуміти принципи, методи та інструменти державного та ринкового регулювання діяльності в сфері фінансів, банківської справи та страхування. ПР11. Володіти методичним інструментарієм здійснення контрольних функцій у сфері фінансів, банківської справи та страхування. ПР12. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у фінансовій сфері діяльності. ПР21. Розуміти вимоги до діяльності за спеціальністю, зумовлені необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної, правової держави. ПР27. Аналізувати доходи і видатки держави та об’єднаних територіальних громад та стан фінансів суб’єктів господарювання сфери публічних фінансів. ПР28. Здійснювати процедури макроекономічного фінансового прогнозування і планування, формування державних соціальних програм, фінансового контролю в умовах децентралізації публічних фінансів та із урахуванням напрямів монетарної політики держави.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - переквізит: Фінанси, гроші та кредит, Теорія оподаткування, Публічні фінанси - кореквізит: Місцеві фінанси, Макрофінансове бюджетування
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Фінанси і соціальна політика» є однією з важливих навчальних дисциплін бакалаврської підготовки у вибірковому блоці «Публічні фінанси», що забезпечує оволодіння студентами фахових теоретичних знань і практичних навичок з дослідницьких компетентностей. Дисципліна закладає наукові основи і навички фахово орієнтованої дослідницької діяльності майбутніх фахівців, формує комплекс знань і умінь щодо організування й ведення досліджень у фінансовій сфері.
Опис: Навчальна дисципліна «Фінанси і соціальна політика» є однією з важливих навчальних дисциплін бакалаврської підготовки у вибірковому блоці «Публічні фінанси», що забезпечує оволодіння студентами фахових теоретичних знань і практичних навичок з дослідницьких компетентностей. Дисципліна закладає наукові основи і навички фахово орієнтованої дослідницької діяльності майбутніх фахівців, формує комплекс знань і умінь щодо організування й ведення досліджень у фінансовій сфері. Фінансові підходи до оцінювання соціальної політики. Фінансові аспекти молодіжної політики. Страховий захист української молоді. Фінансування державної політики у сфері освіти. Болонський процес і розвиток освіти в Україні. Фінансова політика держави в галузі охорони здоров’я. Фінансова політика у сфері науки. Фінансова політика держави у сфері культури і мистецтва. Фінансова політика у сфері фізичного виховання та спорту. Фінансування захисту довкілля. Засади соціального захисту населення. Система соціального захисту населення. Ринок праці як чинник фінансової системи держави. Фінансове забезпечення ринку праці. Соціальна сфера і моделі її розвитку.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: Тестування; Усне вибіркове опитування; Виконання та захист практичних робіт. Виконання та захист індивідуального завдання; Екзаменаційний контроль: Тестування або виконання індивідуального завдання; Усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 26 до 45 балів. Поточний контроль (45 балів) - підсумковий контроль (55 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1) Алексєєв І. В., Боднар Н. П. (2023). Типологія фінансових потоків ігрових видів спорту в Україні. Актуальні економічні, фінансові та правові питання в умовах євроінтеграції та глобальної конкуренції : збірник тез ІV Міжнародної науково-практичної конференції, [Наукове електронне мережеве видання]. Ірпінь – Берегово, 27–29 квітня 2023. – Ірпінь: Державний податковий університет, 2023. С. 14-20. ISBN 978-966-337-691-2 2) Ihor ALIEKSIEIEV, Oksana KURYLO. (2023). MONITORING OF THE BANKING SECTOR OF UKRAINE DURING THE WAR. Actual problems of education and science in the conditions of war : collective monograph / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks California : GS Publishing Services, 2023. P. 64-70. ISBN 979-8-9866959-6-9. DOI : 10.51587/9798-9866-95969-2023-06. (Chapter in the monograph). 3) Ватаманюк-Зелінська, У. і Нурієва, В. (2023) «ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИДАТКІВ НА ОСВІТУ В УКРАЇНІ», Молодий вчений, 5 (117), с. 127-131. doi: 10.32839/2304-5809/2023-5-117-25. 4) Західна, О. і Дарчук, П. (2023) «СТАН ФІНАНСУВАННЯ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВІЙНИ», Молодий вчений, 5 (117), с. 143-148. doi: 10.32839/2304-5809/2023-5-117-28. 5) Мирошниченко, В. і Матвієнко, Г. (2023) «ОЦІНКА СТАНУ ФІНАНСУВАННЯ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ В УКРАЇНІ ТА СВІТІ», Економіка та суспільство, (51). doi: 10.32782/2524-0072/2023-51-30. 6) Alieksieiev I., Kurylo O., Horyslavets P., Poburko O. (2022). Circular economy and sources of funding for scientific and technological clusters. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 6(47), 77–87. (Web of Science Emerging Sources Citation Index?) 7) Фрадинський, О. (2022) «ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ В УКРАЇНІ», Економіка та суспільство, (42). doi: 10.32782/2524-0072/2022-42-18. 8) ЯСТРЕБ, Я. (2022) «Фінансування фізичної культури і спорту», ·SCIENTIA·FRUCTUOSA (ВІСНИК Київського національного торговельно-економічного університету), 144(4), с. 134–142. doi: 10.31617/1.2022(144)10. 9) Дащук, Ю., Матвійчук, Л., Лепкий, М. і Сидорук, С. (2021) «ФІНАНСУВАННЯ СФЕРИ КУЛЬТУРИ, ТУРИЗМУ ТА КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ В УКРАЇНІ: МОЖЛИВОСТІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ», Financial and credit activity problems of theory and practice, 5(40), с. 620–630. doi: 10.18371/fcaptp.v5i40.245257. 10) Кічурчак, М. В. (2021) «ОЦІНКА БЮДЖЕТНОГО ФІНАНСУВАННЯ СФЕРИ КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ НА СУБНАЦІОНАЛЬНОМУ РІВНІ В КОНТЕКСТІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ», Financial and credit activity problems of theory and practice, 4(35), с. 230–237. doi: 10.18371/fcaptp.v4i35.222063. 11) Сабецька, Т. (2021) «ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СФЕРИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ», Економіка та суспільство, (27). doi: 10.32782/2524-0072/2021-27-54. 12) Чугунов І. Я., Насібова О. В. Фінансовий потенціал системи соціального захисту населення. Sciences of Europe. 2021. № 62. С. 44–49. 13) Alieksieiev I., Mazur A., Alieksieiev V. Estimation of the investment capacity of Ukrainians for studying in Europe // Industry 4.0 : proceedings of IV International scientific conference (24–27 June, Burgas, Bulgaria, 2019). – 2019. – P. 150–154. 14) Zhuk L. 2019. Systemy naukovoi i naukovo-tekhnichnoi diyalnosti zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy: formuvannya, ocinyuvannya, upravlinnya. Monografiya. 336.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).