Міждисциплінарний курсовий проект з аналізу публічних фінансів (курсовий проєкт)

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.02.E.057
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: к.е.н., доц. Чубка О. М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: поєднання знань з теорії і практики управління фінансовими ресурсами, набуття навичок проведення експрес-аналізу державного підприємства, виявлення позитивних сторін діяльності та існуючих проблем, здійснення дивідендної політики, формування бюджетної та податкової політики державного підприємства за останні три періоди
Завдання: загальні: ЗК02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК06. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні ЗК08. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК12 Здатність працювати автономно. спеціальні: СКОЗ. Здатність до діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у тому числі бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування). СК10. Здатність визначати, обґрунтовувати та брати відповідальність за професійні рішення. фахові компетентності професійного спрямування «Публічні фінанси»: СК14. Здатність аналізувати форми і методи планування державного та місцевих бюджетів, оцінювати ефективність державної фінансової політики, напрямів реалізації бюджетного процесу та міжбюджетних відносин.
Результати навчання: ПР04. Знати механізм функціонування державних фінансів, у т.ч. бюджетної та податкової систем, фінансів суб’єктів господарювання, фінансів домогосподарств, фінансових ринків, банківської системи та страхування. ПР16. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати. ПР19. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань. ПР24. Досліджувати економічні явища і процеси у фінансовій сфері та оцінювати їх вплив на фінансовий потенціал корпорацій, обираючи для цього оптимальні економіко-математичні методи і моделі та інформаційні системи і технології. ПР27. Аналізувати доходи і видатки держави та об’єднаних територіальних громад та стан фінансів суб’єктів господарювання сфери публічних фінансів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - фінанси диверсифікованих підприємств – публічні фінанси – місцеві фінанси – фінансовий аналіз у публічних фінансах
Короткий зміст навчальної програми: Експрес-аналіз діяльності державного підприємства (банку). Оцінка дивідендної політики державного підприємства (банку). Оцінка бюджетно-податкової політики державного підприємства (банку).
Опис: Завдання курсового проєкту полягають у: - характеристиці діяльності державного підприємства; - оцінці динаміки та стану ліквідності, ділової активності, фінансової стійкості, прибутковості державного підприємства, ефективності використання його майна, забезпечення оборотними коштами; - оцінці дивідендної політики державного підприємства; - оцінці податкової політики державного підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Усний захист виконаного курсового проекту. Курсовий проект надсилається перед захистом через ВНС на перевірку викладачу або на його електронну пошту через канал зв’язку @lpnu.ua. Дистанційні заняття проводяться на платформі MS Teams.
Критерії оцінювання результатів навчання: написання курсового проекту - 70 балів захист курсового проекту - 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сокольська Р.Б., Зелікман В.Д., Акімова Т.В. Фінансовий аналіз: навчальний посібник. Дніпропетровськ: НМетАУ, 2015. 92 с. 2. Школьник І.О., Боярко І.М., Деи?нека О.В. Фінансовии? аналіз : навчальнии? посібник. К. : «Центр учбовоі? літератури», 2016. 368 с. 3. Ярошевич Н.Б., Кондрат І.Ю., Ільчук П.Г. Бюджетна система: Нав.посіб. К.: Знання, 2011. 468с. 4. Ярошевич Н.Б. Бюджетна система: Практикум: Навчальний посібник / Н.Б.Ярошевич, І.Ю. Кондрат, А.І.Якимів. – Львів: «Новий світ-2000», 2019. 400с. 5. Вівчар О.Й., Курило О. Б., Кащишин В.М. Місцеві фінанси: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 260 c. 6. Чубка О.М., Скоропад І.С. Особливості управління грошовими потоками у публічних фінансах. Вісник Одеського національного університету. Економіка. Том 25. Випуск 2 (81). 2020. C.151-157. 7. Ливдар М.В., Чубка О.М., Фітяк Д.А. Оцінка фінансового стану та ймовірності банкрутства АТ «Укрзалізниця». Економіка та суспільство. № 36. 2022. 8. Чубка О.М. Джерела фінансування державного бюджету в умовах повномасштабної війни в Україні. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2023. №2 (39). С. 85-90.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).