Фінансова діяльність суб'єктів підприємництва

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.01.E.045
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Скоропад І.С.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння здобувачами вищої освіти теоретичними основами теорії оцінки та практичними прийомами і методами оцінювання вартості майна для використання знань та вмінь при оцінюванні фінансових активів суб'єктів господарювання, передачі їх в оренду, підготовці до продажу, для страхування, при використанні майна в якості застави в процесі банківського кредитування
Завдання: ЗК11. Здатність спілкуватися з представниками інших професій груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). СК0З. Здатність до діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у тому числі бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування). СК04. Здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення фінансових задач. СК07. Здатність складати та аналізувати фінансову звітність. СК08. Здатність виконувати контрольні функції у сфері фінансів, банківської справи та страхування. СК09. Здатність здійснювати ефективні комунікації. СК10. Здатність визначати, обґрунтовувати та брати відповідальність за професійні рішення. СК12. Здатність здійснювати аналіз фінансового стану корпорацій і визначати ефективні напрями розвитку фінансово-господарської діяльності та нарощення фінансового потенціалу. СК13. Здатність налагоджувати ефективні фінансові відносини та довготривалу співпрацю зі споживачами, фінансовими посередниками, інвесторами, фінансово-кредитними установами, страховими компаніями, використовуючи регламентуючі документи на засадах договірного права. СК16. Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати зовнішню та внутрішню інформацію для формування фінансових планів, розроблення елементів продуктової, цінової, збутової, кредитної, податкової, інвестиційної політики суб’єктів господарювання, у тому числі фінансових установ.
Результати навчання: ПР02. Знати і розуміти теоретичні основи та принципи фінансової науки, особливості функціонування фінансових систем. ПР04. Знати механізм функціонування державних фінансів, у т.ч. бюджетної та податкової систем, фінансів суб’єктів господарювання, фінансів домогосподарств, фінансових ринків, банківської системи та страхування. ПР05. Володіти методичним інструментарієм діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у т.ч. бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування). ПР07. Розуміти принципи, методи та інструменти державного та ринкового регулювання діяльності в сфері фінансів, банківської справи та страхування. ПР12. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у фінансовій сфері діяльності. ПР14. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик фінансових систем, а також особливостей поведінки їх суб’єктів. ПР16. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Фінанси диверсифікованих підприємств, Фінансовий ринок - кореквізит: Фінансовий аналіз в корпораціях, Фінансова статистика
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на вивчення методів оцінки економічних процесів, що відбуваються на підприємстві, визначення особливостей формування фінансових ресурсів та їх оптимального використання
Опис: Економічний зміст фінансової діяльності -Особливості фінансової діяльності суб'єктів підприємництва різних організаційно-правових форм -Власний капітал підприємства -Внутрішні джерела фінансування підприємства -Дивідендна політика підприємства -Позичковий капітал підприємства -Фінансові аспекти реструктуризації підприємства -Фінансові інвестиції підприємства -Оцінка вартості майна підприємства -Фінансова діяльність у сфері ЗЕТ -Фінансовий контролінг -Бюджетування на підприємстві
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: - оцінювання виконання та захист лабораторних робіт; - виконання індивідуального завдання; - розв’язування задач. Екзаменаційний контроль: - тестовий контроль; - усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (40 балів): лабораторні та практичні заняття (30 балів), робота у ВНС чи захист контрольних робіт (10 балів); екзамен (60 балів): письмова компонента (50 балів), усна компонента (10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Навчально – методичний комплекс ВНС Львівської політехніки з дисципліни «Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва». Сертифікат № 02970 про визнання інформаційного ресурсу у Віртуальному середовищі Львівської політехніки методичною працею з дисципліни "Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва", Е41-231-786/2019 від 01.11.2019р. Адреса розміщення: http://vns.lp.edu.ua /course/view.php?id=8596. Автори Скоропад І.С., Чубка О.М.. 2. Дехтяр Н. А. Фінансовий механізм діяльності суб’єктів підприємництва : монографія / Н. А. Дехтяр. – К. : Ліра-К, 2015. – 182 с. 3. Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва: навч. посібник / І.С. Скоропад, О.Б.Курило, О.М. Чубка, О.В.Дідух, І.О.Кривецький. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 344с. 3. Боднарчук М.К, Скоропад І.С, Волошин О.П, і інші Існуюча практика та новітні тенденції в управлінні суб'єктами господарювання різних оргпнізаційно-правових форм:колективна монографія Дніпро:порог, 2020.-532 4.Чубка О. М., Скоропад І. С. Специфіка участі банків у програмі “Доступні кредити 5-7-9” в умовах війни // Інфраструктура ринку. – 2022. – Вип. 67. – С. 210–216. 5. Чубка О.М., Скоропад І.С. Роль військових облігацій у фінансуванні державного бюджету у воєнний період. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2023. № 7.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).