Діджиталізація оподаткування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 6.072.01.E.042
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: доцент Синютка Наталія Геннадіївна, к.е.н. доцент Червінська Оксана Степанівна, к.е.н.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: набуття студентами базових знань з теорії і практики оподаткування в умовах глобальної діджитал-трансформації, розуміння фіскальної (податкової) політики та економічної доктрини, яка покладена в основу функціонування публічних фінансів. Курсовий проект передбачає аналізування теоретичних підходів формування податкової політики, механізмів її реалізації, стратегічні орієнтири державної податкової політики та її впливу на макроекономічну стабільність держави; аналізування виконання планових показників податкових надходжень місцевих бюджетів, їх динаміку, а також визначення індексу податкоспроможності місцевого бюджету.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: ЗК02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК05. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. ЗК08. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК12 Здатність працювати автономно.
Результати навчання: ПР04. Знати механізм функціонування державних фінансів, у т.ч. бюджетної та податкової систем, фінансів суб’єктів господарювання, фінансів домогосподарств, фінансових ринків, банківської системи та страхування. ПР05. Володіти методичним інструментарієм діагностики стану фінансових систем (державні фінанси, у т.ч. бюджетна та податкова системи, фінанси суб’єктів господарювання, фінанси домогосподарств, фінансові ринки, банківська система та страхування). ПР07. Розуміти принципи, методи та інструменти державного та ринкового регулювання діяльності в сфері фінансів, банківської справи та страхування. ПР08. Застосовувати спеціалізовані інформаційні системи, сучасні фінансові технології та програмні продукти. ПР19. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань. ПР25. Застосовувати методи фінансового контролінгу для аналізування фінансових ресурсів та грошових потоків корпорацій в процесі диверсифікації, оцінювати рівень податкового навантаження та ефективності їхньої діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінанси, гроші та кредит Діджиталізація у фінансах Публічні фінанси Оподаткування корпорацій
Короткий зміст навчальної програми: 1. Завдання та мета курсового проекту 2. Структура курсового проекту 3. Вимоги до написання та оформлення курсового проекту 4. Теми для виконання курсового проекту. Курсовий проект передбачає аналізування теоретичних підходів формування податкової політики, механізмів її реалізації, стратегічні орієнтири державної податкової політики та її впливу на макроекономічну стабільність держави; аналізування виконання планових показників податкових надходжень місцевих бюджетів, їх динаміку, а також визначення індексу податкоспроможності місцевого бюджету.
Опис: Розділ 1. Теоретична частина. У ній повинна міститись назва, що відображатиме його зміст у відповідності з отриманим завданням. Розділ необхідно структурувати на пункти, в яких висвітлюватиметься інформація щодо аналізу тематики відповідно до варіанту. Виклад матеріалу має бути логічним та цілісним. При цьому доцільно посилатись на літературні джерела. Розділ 2. Аналітична частина. У цьому розділі необхідно подати загальну характеристику об’єкта дослідження у відповідності з отриманим завданням, вказати вид діяльності . При виконанні аналітичної частини, студенти, використовуючи фінансову звітність об’єкта дослідження та інформаційні джерела формують загальну характеристику діяльності окремої компанії (корпорації) та суми сплачених податків (інформація може бути представлена в таблиці та графічно). При цьому необхідно провести аналіз наведених даних за 3 роки, використовуючи набуті знання. Досліджуючи стан розрахунків корпорації із бюджетом та державними цільовими фондами студент повинен розрахувати податкове навантаження - показник, який характеризує сукупний вплив податків на фінансовий стан підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: інформаційно-рецептивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: - Повнота розкриття теоретичної частини , точність розрахунків у аналітичній частині (50 %) - Якість і своєчасність оформлення роботи (10 %) - Повнота і обґрунтування відповідей при захисті роботи (40 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Податковий менеджмент: навчальний посібник. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів, які навчаються за освітньо-професійною програмою спеціаліста, магістра зі спеціальності «Фінанси» Львів. – Видавництво НУ «Львівська політехніка» 2017.- 296с. 2. Податкова система: Навчальний посібник / [Баранова В.Г., Дубовик О.Ю., Хомутенко В.П. та ін..]; за ред. В.Г. Баранової. – Одеса: ВМВ, 2014. – 344 с. 3. Податковий кодекс України [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/2755-1 4. Податкова система [Текст]: Навчальний посібник. / за заг. ред. Андрущенка В. Л. – К.: «Центр учбової літератури», 2015. – 416 с. 5. Податкова система: Навчальний посібник / [Волохова І. С., Дубовик О. Ю., Слатвінська М. О. та ін.]; за заг. ред. І. С. Волохової, О. Ю. Дубовик. – Харків: Видавництво «Діса плюс», 2019. – 402 с. 6. Синютка Н. Г. Податковий інструментарій фіскальної політики в умовах діджиталізації фіскального простору / А. Луцик, Н. Синютка // Світ фінансів. – 2019. - № 1 (58). – С. 87-97. 7. Панченко Н. В. Бюджетно-податкова політика в умовах економічних перетворень: [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/18187/Panchenko_Biudzhetno-podatkova_polityka_v_umovakh_ekonomichnykh_peretvoren.pdf?sequence=1&isAllowed=y 8. Швабій К.І. Пріоритети податкової політики у 2021 році. Дослідження з питань економічної політики №1, 2021 9.Людмила МАРЧЕНКО. Діджиталізація системи податкового адміністрування в україні з урахуванням досвіду розвинених країн світу. Економічний аналіз. 2022. Том 32. № 4. С. 127-134. DOI: https://doi.org/10.35774/econa2022.04.127. 10. Павлютін Ю.М., Цифровізація системи податкового адміністрування: національний та іноземний досвід. Правова позиція, № 3 (40), 2023.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).