Трудове право

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.00.O.020
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: Л.О. Остапенко, У.П. Бек
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни «Трудове право» є надання здобувачам вищої освіти знань у сфері трудових правовідносин, що має розглядатися як умова становлення професійної культури досягнення всебічного глибокого розуміння здобувачами вищої освіти природи і суті трудових відносин, підготовка до практичної діяльності висококваліфікованих спеціалістів із всебічним знанням трудового права.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі правничої діяльності. Загальні компетентності (ЗК). ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК12. Здатність усвідомлювати рівні можливості та гендерні проблеми. Cпеціальні компетентності (СК). СК1. Здатність застосовувати знання з основ теорії та філософії права, знання і розуміння структури правничої професії та її ролі у суспільстві. СК7. Здатність застосовувати норми та інститути права, щонайменше з таких галузей, як: конституційне право, адміністративне право і адміністративне процесуальне право, трудове право, кримінальне і кримінальне процесуальне право. СК11. Здатність визначати належні та прийнятні для юридичного аналізу факти. СК12. Здатність аналізувати правові проблеми, формувати та обґрунтовувати правові позиції. СК16. Здатність до логічного, критичного і системного аналізу документів, розуміння їх правового характеру і значення. СК 18. Знання і розуміння особливостей реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни, студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Програмні результати навчання (ПР): РН 5. Давати короткиий правовиий висновок щодо окремих фактичних обставин з достатньою обґрунтованістю. РН 6. Оцінювати недоліки і переваги певних правових аргументів, аналізуючи відому проблему. РН10. Знати та розуміти особливості реалізаціі? та застосування норм матеріального і процесуального права. РН17. Виокремлювати і аналізувати юридично значущі факти і робити обґрунтовані правові висновки. РН19. Надавати консультаціі? щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях. Автономія і відповідальність (АіВ) АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни Трудове право (курсова робота) Цивільний процес
Короткий зміст навчальної програми: Зміст навчальної дисципліни становить поняття, предмет, метод та система трудового права України, функції та основні принципи трудового права, джерела трудового права, суб’єкти трудового права, трудовий договір, порядок прийому на роботу, зміна умов трудового договору, припинення трудового договору, правове регулювання зайнятості та працевлаштування Правові засади соціального діалогу, правове регулювання робочого часу, час відпочинку за трудовим правом, правове регулювання оплати праці, трудова дисципліна, дисциплінарна відповідальність за трудовим правом, матеріальна відповідальність сторін трудового договору, правове регулювання охорони праці, трудові спори та порядок їх вирішення, міжнародно-правове регулювання праці.
Опис: Тема: Поняття, предмет, метод та система трудового права України. Тема: Функції та основні принципи трудового права. Тема: Джерела трудового права. Тема: Суб’єкти трудового права. Тема: Трудовий договір. Порядок прийому на роботу. Тема: Зміна умов трудового договору. Тема: Припинення трудового договору. Тема: Правове регулювання зайнятості та працевлаштування Тема: Правові засади соціального діалогу Тема: Правове регулювання робочого часу Тема: Час відпочинку за трудовим правом. Тема: Правове регулювання оплати праці Тема: Трудова дисципліна. Дисциплінарна відповідальність за трудовим правом. Тема: Матеріальна відповідальність сторін трудового договору Тема: Правове регулювання охорони праці Тема: Трудові спори та порядок їх вирішення Тема: Міжнародно-правове регулювання праці
Методи та критерії оцінювання: Контроль результатів навчання студентів є складовою навчального процесу, який проводиться з метою встановлення відповідності результатів навчання студентів вимогам освітніх програм. Основними видами контролю результатів навчання студентів є поточний та семестровий контроль. В умовах використання інтерактивних технологій, заняття проводяться в активних і творчих формах. Проблемні й оглядові лекції, «активні» семінари з елементами «ділової гри», тренінги, заняття із застосуванням комп'ютерно-комунікаційної складової. Для формувань уміння та навичок застосовуються методи навчання: вербальні/словесні (лекція, пояснення, розповідь, бесіда); наочні (спостереження, ілюстрація, демонстрація); пояснювально-ілюстративний або інформаційно-рецептивний (передбачає презентацію готової інформації викладачем та її засвоєння студентами); репродуктивний, в основу якого покладено виконання різного роду завдань за зразком; метод проблемного викладу; частково-пошуковий або евристичний; дослідницький. Перевага продуктивним методам: проблемний виклад, частково-пошукові та дослідницькі методи, презентації, кейс-стади, тренінги та ділові ігри, бесіди і дискусії, робота у ВНС, «електронні лекції», семінари, дистанційні консультації - спрямовані на активізацію і стимулювання навчально пізнавальної діяльності студентів. Методи діагностики знань, опосередком яких визначають рівень досягнення запланованих пізнавальних результатів з навчальної дисципліни «Трудове право», наділені прозорими критеріями оцінювання, забезпечують об’єктивний поточний та підсумковий контролі. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни «Трудове право» для студентів денної форми навчання складається з оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Засобами діагностики знань (успішності навчання, якісних та кількісних показників) виступають: проведення поточного і семестрового контролю знань студентів. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Трудове право». Оцінювання знань студентів на основі даних поточного контролю, відбувається за допомогою моніторингу активності роботи під час вивчення програмного матеріалу дисципліни, включаючи відповіді на практичних заняттях, підготовка доповідей, повідомлень та аналітичних матеріалів тощо. Поточний контроль проводиться з метою вияснення готовності студентів до занять у таких формах: фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); бліц - опитування, що являє собою або суцільне опитування всіх присутніх студентів або вибіркове опитування частини присутніх. Самостійна та індивідуальні робота студентів передбачає цілеспрямований пошук ефективних способів вивчення дисципліни «Трудове право», свідоме ставлення та послідовність в роботі, вміння використовувати наявну літературу і нормативну базу, планувати власну роботу. Самостійна робота студента - робота за певним переліком тем (завдань), відведених на самостійне вивчення, забезпечених навчально-методичною літературою (НМК, навчально-методичними посібниками) та рекомендаціями, контрольована у виді тестових завдань, контрольних робіт, колоквіумів, рефератів, звітів. Завдання для СРС: робота з спеціальною, довідковою літературою, першоджерелами, робота з медіа-ресурсами з оформленням результату у виді реферату, есе, повідомлення, розробка наукового проєкту – написання наукової статті, наукової доповіді; пошук інформації та її обробка – робота в мережі Інтернет; робота з електронними носіями інформації – електронні підручники, медіатека, аудіотека; участь у конференціях, наукових семінарах, симпозіумах, «круглих столах»; розв’язання задач (казусів), тощо. Написання реферату (під керівництвом викладача) дасть змогу студентам опанувати навичками добору і самостійної роботи з літературними та іншими джерелами, а також, на ґрунті вивченого, узагальнення, систематизації й аналізу матеріалу, робити відповідні висновки. Студент може самостійно обрати будь-яку тему з рекомендованої тематики реферативних робіт. За умови, коли студент вчасно не обрав тему або затрудняється у виборі, тему може запропонувати викладач. Староста складає список студентів з назвами обраних тем рефератів і передає його викладачеві. Студент використовує рекомендовану літературу, також самостійно здійснює пошук необхідних наукових праць. Для цього потрібно ознайомитись із каталогами наукових бібліотек, новими надходженнями до них, виділити дослідження тих авторів, які працюють над науковими проблемами, пов’язаними із темою обраної реферативної роботи. Необхідно обов’язково ознайомитись з журнальними публікаціями останніх кількох років. Обов’язковим етапом роботи над рефератом є його захист. Він передбачає коротке викладення студентом головного змісту свого дослідження та відповіді на запитання викладача. У ході захисту легко визначити ступінь обізнаності автора у досліджуваній темі та рівень його теоретичних знань. Реферат оцінюється відповідно до встановлених критеріїв. Тематика рефератів вказана в Методичних вказівках для проведення практичних занять для студентів денної за заочної форми навчання з навчальної дисципліни «Трудове право». Семестровий контроль: СК з дисципліни «Трудове право» проводиться у формі екзамену за накопичувальною системою в терміни, передбачені графіком навчального процесу Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр. Екзамен з навчальної дисципліни проводить лектор за участю асистента чи іншого викладача, який вів практичні заняття з дисципліни. Під час СК, перед складанням ЕК з навчальної дисципліни, викладач проводить для студентів консультацію. Методи діагностики знань, за допомогою яких визначають рівень досягнення запланованих пізнавальних результатів з навчальної дисципліни «Трудове право», наділені прозорими критеріями оцінювання, забезпечують об’єктивний поточний та підсумковий контролі. Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти денної форми навчання Максимальна оцінка в балах 100 Поточний контроль (ПК): -усне опитування – 35 балів; -виступ на практичних заняттях ( реферат) – 5 балів; Разом за ПК – 40 балів. Екзаменаційний контроль: -письмова компонента – 50 балів; -усна компонента – 10 балів. Разом за дисципліну 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється з огляду на здатність зібрати потрібну інформацію, засвоїти знання, що дозволяють відтворити факти, демонструвати необхідні знання та розуміння сутності та змісту основних правових інститутів і норм права, розуміти їх зміст та природу, вміння застосовувати знання у новій ситуації зі змінними умовами, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки, давати оцінку, показати переваги та недоліки, зробити загальний висновок, виявлення інтересу до потрібної інформації, формування в нього уявлення про те, як потрібно діяти, та готовності виконувати дії під керівництвом викладача та самостійно, надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях, тощо. При оцінюванні знань студентів під час поточного контролю враховується: – здатність диференціювати, інтегрувати й уніфікувати знання; – вміння застосовувати правила, методи, принципи у конкретних ситуаціях; – навики співвідношення причин і наслідків; – спроможність аналізувати й оцінювати факти, події, явища та прогнозувати бажані результати від прийнятих рішень; – здатність викладати письмову відповідь граматично і стилістично грамотно, логічно, послідовно з використанням наукових термінів понять (три останні критерії стосуються й усної відповіді).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова: 1. Конституція України: прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text. 2. Кодекс законів про працю України від 10.12.1971 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#Text. 3. Про колективні договори і угоди: Закон України від 01.07.1993 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3356-12#Text. 4. Про соціальний діалог в Україні: Закон України від 23.12.2010 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2862-17#Text. 5. Про оплату праці: Закон України від 24.03.1995 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/108/95-%D0%B2%D1%80#Text. 6. Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів): Закон України 03.03.1998 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/137/98-%D0%B2%D1%80#Text. 7. Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності: Закон України від 15.09.1999 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1045-14#Text. 8. Про зайнятість населення: Закон України від 05.07.2012 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5067-17#Text. 9. Про відпустки: Закон України від 15.11.1996 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80#Text. 10. Про охорону праці: Закон України від 14.10.1992 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12#Text. 11. Про застосування контрактної форми трудового договору з керівником підприємства, що є у загальнодержавній власності: Постанова КМУ від 19.03.1993 р. URL:. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/203-93-%D0%BF#Text. 12. Про впорядкування застосування контрактної форми трудового договору: Постанова КМУ від 19 березня 1994 р. URL: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/170-94-%D0%BF. 13. Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена Міністерством праці, Мінюстом, Мінсоцзахисту 29.07.1993 р. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0110-93. 14. Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним, педагогічним, науковопедагогічним працівникам освіти та науковим працівникам: Постанова Кабінету Міністрів України, 14.04.1997 р. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/346-97-%D0%BF 15. Про затвердження Порядку, тривалості та умов надання щорічних відпусток працівникам, які навчаються у вищих навчальних закладах з вечірньою та заочною формами навчання, де навчальний процес має свої особливості: Постанова КМУ від 28.06.1997 р. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/634-97-%D0%BF 16. Гетьманцева Н.Д. Трудове право України (Особлива частина): навч. посіб. Чернівці: Рут. 2014. 503 с. 17. Іншин М. І. Трудове право України: підручник. Х. : Диса плюс. 2014. 499 с. 18. Мельник К. Ю. Трудове право України: підручник. Харків : Діса плюс. 2014. 479 с. 19. Пилипенко П. Д. Трудове право України. Практикум: навч. посіб. для студентів ВНЗ Київ: Ін Юре, 2014. 349 с. 20. Прилипко С. М. Трудове право України: підруч. для студентів юрид. спец. вищ. навч. закл. Харків : Право. 2014. 757 с. 21. Бойко М. Д. Трудове право України: навч. посіб. К.: Атіка, 2008. 316 с. 22. Болотіна Н. Б. Трудове право України: навч. Посібник. К.: Знання, 2008. 375 c. Допоміжна: 1. Рішення Конституційного Суду України від 29 жовтня 1998 р. (справа про профспілку, що діє на підприємстві). Офіційний вісник України. 1998. № 45. 2. Рішення Конституційного Суду України від 9 липня 1998 р. (справа про тлумачення терміну "законодавство"). Офіційний вісник України. 1998. № 32. Ст. 120. 3. Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя: Постанова Пленуму Верховного Суду України від 01.11.1996 р., № 9. Бюл. зак-ва і юрид. практики України. 2004. - № 5. 4. Про практику застосування законодавства про оплату праці: Постанова Пленуму ВСУ від 24 грудня 1999 р URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/v0013700-99 5. Про практику розгляду судами трудових спорів: Постанова Пленуму ВСУ від 6.11.1992 р. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v0009700-92 6. Про практику розгляду судами цивільних справ за позовами про відшкодування шкоди: Постанова Пленуму ВСУ від 27.03.1992 р. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/v0006700-92 7. Про практику розгляду судами цивільних справ за позовами про відшкодування шкоди: Постанова Пленуму ВСУ від 27.03.1995 р. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/v0004700-95 8. Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди: Постанова Пленуму ВСУ від 31.03.1995 р. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/v0004700-95 9. Про судову практику в справах про відшкодування шкоди, заподіяної підприємствам, установам, організаціям їх працівникам: Постанова Пленуму ВСУ від 29.12.1992 р. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/v0014700-92 10. Про практику застосування судами законодавства про оплату праці: Постанова Пленуму ВСУ від 24.12.1999 р., № 13. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/v0013700-99 11. Гаврилюк О. Сучасне втілення принципів трудового права. Право України. 2001. № 9. С. 56. 12. Жернаков В. Правове регулювання праці: співвідношення трудового і цивільного права. Право України. 2000. № 7. С. 49–53. 13. Жиравович Д. Вплив міжнародних норм про працю на вітчизняне трудове право. ПравоУкраїни. 2001. № 3. С. 69–74. 14. Лазор В.В. Трудовий колектив як суб'єкт трудового права і сторона трудових спорів. Право України. 2003. № 10.С. 100–103. 15. Реус О. Особливості припинення трудових правовідносин з неповнолітніми. Право України. 2001. № 8. С.78. 16.Тищенко О. Звільнення за аморальний проступок працівника, який виконує виховні функції: правові проблеми. Право України. 2000. № 6. С.46–52. 17. Швець Н.М. Право на страйк та умови його реалізації: монографія. X.: Право, 2009. 224 с. 18. Яковлєв О. Припинення трудового договору на підставі ст. 37 КЗпП України. Право України. 2002. № 6. С.82–84. 19. Яковлєв О. Роль третіх осіб у припиненні трудових відносин. Право України. 2001. № 12. С. 102–106. 20. Остапенко Л. О. Щодо ролі державної політики України та правових принципів у регулюванні трудових відносин. Науковий вісник Херсонського державного університету : зб. наук. праць, серія : Юридичні науки. Вип. 1. Т. 2. 2018. С. 122-124. 21. Василько І. В. До проблеми визначення принципів забезпечення трудових прав працівників, які працюють у роботодавців – фізичних осіб. Підприємництво, господарство і право. 2018. №7. С. 82–86. 22. Остапенко Л.О. Про джерела правового регулювання зайнятості і працевлаштування населення. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Юридичні науки». 2018. №4 (9). С. 46-51. 23. Корольчук Л. Право на соціальні відпустки: науково-теоретичний аспект. Підприємництво, господарство і право. 2018. № 9. С. 85–90. Веб-сайти: - http://rada.gov.ua/# -офіційний портал Верховної Ради України (законодавство); - http://www.nbuv.gov.ua/ - Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського (Наукова періодика України, Наукова електронна бібліотека, Автореферати дисертацій тощо) тощо. - http://www.lsl.lviv.ua/ - Львівська національна наукова бібліотека України імені В.Стефаника - http://vns.lp.edu.ua – Віртуальне навчальне середовище Національного університету «Львівська політехніка».
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Трудове право (курсова робота)

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.00.O.021
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: Для керівництва курсовою роботою студента призначається науковий керівник із числа науково-педагогічних працівників кафедри за якими закріплене виконання курсової роботи.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсової роботи – закріпити та поглибити теоретичні і практичні знання студентів з трудового права, сформувати навички ведення самостійної наукової роботи, ознайомити з основними методами наукового дослідженим і навчити практично застосовувати їх, перевіривши разом з тим отриманні знання з навчальної дисципліни «Трудове право».
Завдання: Виконання курсової роботи повинно сприяти формування студентом навичок творчої, дослідницької роботи. Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі правничої діяльності. Загальні компетентності (ЗК). ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК). СК 7. Здатність застосовувати норми та інститути права, щонайменше з таких галузей, як: конституційне право, адміністративне право і адміністративне процесуальне право, цивільне і цивільне процесуальне право, трудове право, кримінальне і кримінальне процесуальне право. СК12. Здатність аналізувати правові проблеми, формувати та обґрунтовувати правові позиції. СК16. Здатність до логічного, критичного і системного аналізу документів, розуміння їх правового характеру і значення.
Результати навчання: Програмні результати навчання (РН). РН3. Проводити збір і інтегрований аналіз матеріалів з різних джерел. РН 6. Оцінювати недоліки і переваги певних правових аргументів, аналізуючи відому проблему. РН15. Застосовувати в професійній діяльності основні сучасні правові доктрини, цінності та принципи функціонування національної правової системи. РН17. Виокремлювати і аналізувати юридично значущі факти і робити обґрунтовані правові висновки. Комунікація (КОМ) КОМ3. Доносити до респондента матеріал з певної проблематики доступно і зрозуміло.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія держави і права; Конституційне право; Цивільне право, ч.1.
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота передбачає систематизацію, закріплення та розширення теоретичних знань, ознайомлення з методами, напрацьованими іншими дослідниками у відповідній галузі правової науки, обґрунтування результатів власного дослідження. Дана робота є закономірним підсумком теоретичної, науково–практичної роботи студента протягом певного періоду навчання, тому процес написання курсової роботи – важливий і відповідальний етап підготовки фахівця–правознавця. Виконання та захист курсової роботи передбачає: • поглиблене вивчення, систематизацію та закріплення отриманих за конкретний період навчання теоретичних знань з дисципліни; • перевірку здатності студента правильно визначати актуальність обраної теми курсової роботи, виявляти і аналізувати науково–теоретичні та практичні проблеми, пов’язані з нею, робити теоретичні узагальнення і висновки та надавати рекомендації щодо їх вирішення; • розвиток навичок самостійної наукової роботи та оволодіння методикою наукових досліджень, пошуку науково–теоретичних джерел і роботи з ними; • контроль рівня отриманих студентом знань з дисципліни, вміння стисло і зрозуміло доповісти основні проблеми та висновки курсової роботи і захистити їх. Мета курсової роботи – закріпити та поглибити теоретичні і практичні знання студентів з трудового права, сформувати навички ведення самостійної наукової роботи, ознайомити з основними методами наукового дослідженим і навчити практично застосовувати їх, перевіривши разом з тим отриманні знання з навчальної дисципліни «Трудове право».
Опис: Важливою складовою підготовки у вищих навчальних закладах висококваліфікованих фахівців є науково–дослідна робота студентів, яка включає в себе засвоєння методики організації науково–дослідної роботи та роботу над науковим дослідженням під керівництвом викладачів. Одним з напрямків науково–дослідної роботи, яка здійснюється в межах освітнього процесу, є підготовка да написання, виконання та захист курсових робіт, які є основними науковими працями, що виконуються студентами індивідуально в процесі їх навчання у вищому навчальному закладі. Курсова робота передбачає систематизацію, закріплення та розширення теоретичних знань, ознайомлення з методами, напрацьованими іншими дослідниками у відповідній галузі правової науки, обґрунтування результатів власного дослідження. Дана робота є закономірним підсумком теоретичної, науково–практичної роботи студента протягом певного періоду навчання, тому процес написання курсової роботи – важливий і відповідальний етап підготовки фахівця–правознавця. Виконання та захист курсової роботи передбачає: • поглиблене вивчення, систематизацію та закріплення отриманих за конкретний період навчання теоретичних знань з дисципліни; • перевірку здатності студента правильно визначати актуальність обраної теми курсової роботи, виявляти і аналізувати науково–теоретичні та практичні проблеми, пов’язані з нею, робити теоретичні узагальнення і висновки та надавати рекомендації щодо їх вирішення; • розвиток навичок самостійної наукової роботи та оволодіння методикою наукових досліджень, пошуку науково–теоретичних джерел і роботи з ними; • контроль рівня отриманих студентом знань з дисципліни, вміння стисло і зрозуміло доповісти основні проблеми та висновки курсової роботи і захистити їх.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання самостійності та якості курсової роботи проводиться на підставі публічного захисту перед комісією. Якість виконання курсової роботи та результати її захисту оцінюються колегіально за 100–бальною шкалою, 4–бальною шкалою («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно») та за шкалою ЄКТС. Результати оцінювання написання, оформлення та захисту курсової роботи відображаються в листі оцінювання – залікова відомість. Під час оцінювання курсової роботи до уваги беруться такі параметри: 1) науковий рівень дослідження (ступінь розкриття теми, структурно–логічної узгодженості викладення матеріалу за розділами та підрозділами, ґрунтовність висновків і пропозицій тощо); 2) дотримання строків написання та правил оформлення дипломної роботи (рівень відповідності діючим вимогам і стандартам); 3) результати захисту курсової роботи (ступінь володіння матеріалом, правильність відповідей на питання, що були поставлені членами комісії, вміння аргументувати свою відповідь і за необхідності викладати свою точку зору тощо). За національною шкалою результат виконання та захисту курсової роботи визначається так: «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно». На «відмінно» оцінюється робота, виконана на актуальну тему, у якій містився глибокий аналіз певної науково–практичної проблеми. Робота не містить будь–яких помилок як із погляду теорії та методології дослідження, так і з погляду методики. Студент під час захисту продемонстрував вміння застосовувати теоретичні знання для практичного вирішення актуальних питань, доводити науково–теоретичні та практичні положення висновків. Його відповіді на питання членів комісії із захисту були чіткими, правильними, обґрунтованими. На «добре» оцінюється робота, зміст якої відповідає вимогам правильного науково–практичного підходу до розробки проблематики певного спрямування та у процесі захисту студент виявив вміння логічно мислити, проте у відповідях допустив неточності, що не змінюють суттєво якість курсової роботи. На «задовільно» оцінюється робота та її захист, якщо вони відповідають, головним чином, тим вимогам, що висувалися до знань основного матеріалу. При цьому у відповідях недостатньо точно були сформульовані причинно–наслідкові зв’язки між явищами та процесами, оперування фактами відбувалося на рівні запам’ятовування. На «незадовільно» оцінюється курсова робота та її захист, якщо вони не відповідали основним встановленим вимогам: студент не знав більшої частини матеріалу курсової, не вмів встановлювати причинно–наслідкові зв’язки між явищами та процесами, завчив матеріал без його усвідомлення. Якщо студент захистив курсову роботу на оцінку «Незадовільно», то наказом по університету йому призначається тема курсової роботи, керівник і терміни виконання. Якщо студент захистив курсову роботу на «Незадовільно» – він має доопрацювати курсову роботу з урахуванням зауважень, які отримав при захисті курсової роботи. Терміни доопрацювання та захисту курсової роботи встановлюються засіданням кафедри. Результат виконання та захисту курсової роботи визначається за 100–бальною шкалою, національною шкалою та шкалою ЄКТС. За 100–бальною шкалою за рішенням, прийнятим на засіданні кафедри, 50 балів відводиться для оцінки змісту, 20 балів – для оцінки оформлення й організації виконання КР та 30 балів – для оцінки її захисту. Інституційна шкала оцінювання досягнень студентів Національного університету «Львівська політехніка» За 100–бальною шкалою Університету За національною шкалою 100–88 балів Атестований з оцінкою «відмінно» 87–71 балів Атестований з оцінкою «добре» 70–50 балів Атестований з оцінкою «задовільно» 49–26 балів Не атестований 25–00 балів Неатестований з оцінкою «незадовільно»
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється з огляду на здатність зібрати потрібну інформацію, засвоїти знання, що дозволяють відтворити факти, демонструвати необхідні знання та розуміння сутності та змісту основних правових інститутів і норм права, розуміти їх зміст та природу, вміння застосовувати знання у новій ситуації зі змінними умовами, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки, давати оцінку, показати переваги та недоліки, зробити загальний висновок, виявлення інтересу до потрібної інформації, формування в нього уявлення про те, як потрібно діяти, та готовності виконувати дії під керівництвом викладача та самостійно, надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях, тощо. При оцінюванні знань студентів під час поточного контролю враховується: – здатність диференціювати, інтегрувати й уніфікувати знання; – вміння застосовувати правила, методи, принципи у конкретних ситуаціях; – навики співвідношення причин і наслідків; – спроможність аналізувати й оцінювати факти, події, явища та прогнозувати бажані результати від прийнятих рішень; – здатність викладати письмову відповідь граматично і стилістично грамотно, логічно, послідовно з використанням наукових термінів понять (три останні критерії стосуються й усної відповіді).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Білоус З.В. Сучасні підходи до нагляду і контролю за додержанням трудового законодавства Європейського Союзу. Науковий вісник публічного та приватного права. 2018. Вип. 4. С. 60–64. 2. Білоус З.В. Нагляд і контроль за додержанням трудового законодавства Франції в контексті реформи Трудового кодексу 2011 року. Право.UA. 2018. № 2. С. 129–135. 3. Білоус З.В. Правові засади нагляду і контролю за додержанням трудового законодавства в Польщі. Міжнародний науковий журнал «Верховенство права». 2018. № 2. С. 191–196. 4. Бойко М.Д. Трудове право України: навч. посіб. Київ: Атіка, 2008. 316 с. 5. Бойко М.Д. Трудове право України. Навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури. 2017. 400 с. 6. Болотіна Н. Б. Трудове право України: підручник. Київ: Знання, 2008. 860 с. 7. Бонтлаб В.В. Нормативно–правове забезпечення вирішення трудових спорів у ЄС. Право і суспільство. № 2019. 4. С. 113–120. 8. Бонтлаб В. В. Трудове право України : основи теорії труд. права : навч. посіб; Нац. ун–т «Києво–Могил. акад» [та ін.]. Київ: Промінь, 2010. 280 с. 9. Господарський кодекс України від 16.01.2003 р. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/436–15. 10. Дмитренко Ю. П. Трудове право України: підручник. Київ : Юрінком Інтер, 2009. 621 с. 11. Долгіх Н. П., Долгіх Н. П., Марущак В. П. Трудове право: навч. посіб. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Одес. регіон. ін–т держ. упр. Одеса: ОРІДУ НАДУ, 2011. 195 с. 12. Каркачова А. В. Трудове право: конспект лекцій. Донец. держ. ун–т упр. Донецьк : Технопак, 2012. 187 с. 13. Карлицький С. М. Трудове право України: навч. посіб. Київ : Прецедент, 2006. 210 с. 14. Карлюкова Н.М. Контрольні завдання та методичні рекомендації до їх виконання з курсу «Трудове право» для студентів усіх спеціальностей всіх форм навчання / Харківський держ. економічний ун–т ; уклад. Н. М. Карлюкова. Харків : ХДЕУ, 2004. 32 с. 15. Кодекс законів про працю України від 10.12.1971 р. URL: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/322–08. 16. Комарницький В. І. Трудове право: метод. посіб. для студ. юрид. ф–ту; Буков. ун–т. Чернівці : Місто, 2012. 63 с. 17. Комаров В.А. Трудове право: навч.–метод. посібник щодо виконання, оформлення та захисту курсових робіт для курсантів і студ. Луганського держ. ун–ту внутрішніх справ ім. Е.О.Дідоренка / Луганський держ. ун–т внутрішніх справ ім. Е.О.Дідоренка ; уклад. В. А. Комаров Луганськ : РВВ ЛДУВС ім. Е.О.Дідоренка, 2008. 184 с. 18. Комаров В.А. Трудове право: Навч.–метод. рекомендації до семінар. і практич. занять для курсантів і студ. ІІ курсу / уклад. В.А. Комаров; Луганський держ. ун–т внутрішніх справ. Кафедра цивільного права та процесу. Луганськ : РВВ ЛДУВС, 2007. 216 с. 19. Конституція України від 28.06.1996 р. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96%D0%B2%D1%80. 20. Костюченко О. Є. Реалізація соціального призначення трудового права в Україні: монографія. Харків, Право, 2018. 392 с. 21. Лавріненко О.В. Трудове право та право соціального забезпечення: навчально–методичні матеріали: навч. посіб. Донецьк : Вебер, Донец. філія, 2007. 514 с. 22. Лавріненко О.В. Трудове право України. Ч. 2 . 2007. 386 c. 23. Мельник К.Ю. Трудове право України: підручник; Харків. нац. ун–т внутр. справ. Харків : Діса плюс, 2014. 479 с. 24. Мельничук О.А., Мельничук О.Ф. Трудове право України: навч. посібник. Вінниця: Едельвейс і К, 2009. 328 с. 25. Мірошниченко О.А. Трудове право України : навч. посіб.; Міжнар. наук.–техн. ун–т ім. Ю. Бугая. К. : [Дорадо–Друк], 2010. 242 с. 26. Остапенко Л. О., Паньонко І.М., Дембіцька С. Л. Трудове право: навч.–метод. посіб.; Нац. ун–т «Львів. політехніка». Львів : Вид–во Львів. політехніки, 2013. 154 с. 27. Павлів–Самоїл Н.П., Адам В.М., Годяк А.І. Трудове право (поняття, схеми, таблиці): навч. посіб. Львів. держ. ун–т внутр. справ. Л. : ЛьвДУВС, 2013. 171 с. 28. Перевалова Л.В., Аврамова О.Є., Гаєвая О.В. Трудове право: навч.–метод. посіб. для студ. екон. спец. ден. та заоч. форм навчання; Нац. техн. ун–т «Харк. політехн. ін–т». Х.: НТУ «ХПІ», 2012. 55 с. 29. Перелік робіт, при виконанні яких може запроваджуватися колективна (бригадна) матеріальна відповідальність: наказ Мінпраці України від 12.05.96 р. URL: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0286–96. 30. Перепелиця І.К. Тести для перевірки знань з навчальної дисципліни «Трудове право» для студентів усіх спеціальностей денної форми навчання / уклад. І.К. Перепелиця ; Харківський національний економічний ун–т. Х. : Видавництво ХНЕУ, 2006. 18 с. 31. Пилипенко П.Д. Кодекс законів про працю України з постатейними матеріалами судової практики: [Науково–практичне видання]. Київ : Істина, 2010. 464с. 32. Пилипенко П.Д. Трудове право України. Практикум: навч. посіб. для студентів; Львів. нац. ун–т ім. Івана Франка. Київ : Ін Юре, 2014. 349 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).