Службове право України

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.00.O.032
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Хомишин Ірина Юріївна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Службове право» є формування у студентів-юристів комплексу знань щодо системи знань про організацію та функціонування публічної служби, структури та особливостей функціонування державної служби, правового статусу державного службовця, особливостей проходження державної служби та відповідальності державних службовців, а також порядку проходження служби в органах місцевого самоврядування.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Спеціальні компетентності: СК2. Здатність аналізувати ретроспективи розвитку правових явищ та процесів у контексті їх впливу на сучасну правову систему. СК10. Здатність використовувати різноманітні інформаційні джерела для повного та всебічного встановлення певних обставин. СК13. Здатність до критичного та системного аналізу правових явищ. СК14. Здатність до консультування з правових питань, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів, відповідно до вимог професійної етики, належного дотримання норм щодо нерозголошення персональних даних та конфіденційної інформації. СК17. Здатність до аналізу національного антикорупційного законодавства та знання напрямів реалізації антикорупційної політики в Україні. СК18. Знання і розуміння особливостей реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН10. Знати та розуміти особливості реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права. РН21. Знати механізм реалізації прав та свобод людини. РН22. Вміти користуватися конституційно-правовими механізмами та інструментами щодо гарантування прав людини, забезпечення правовладдя та народовладдя. РН23. Демонструвати знання правових норм, що визначають організацію і зміст діяльності органів публічної влади. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Конституційне право. Адміністративне право, частина 1. Трудове право. Запобігання корупції у публічній сфері.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Службове право» продиктоване необхідністю допомогти глибше зрозуміти соціальну сутність і природу публічної служби, її структуру (державну службу і службу в органах місцевого самоврядування); вивчити законодавство, яке регулює умови і процедуру вступу на посаду, порядок проходження публічної служби, практику його застосування; сприяти у вивченні матеріалу щодо регулювання питань належної поведінки на публічній службі, яка передбачає сумлінне виконання законів, глибоке знання своїх обов’язків та здатність забезпечувати на високому професійному рівні права та інтереси громадян і визначити заходи запобігання корупційним ризикам у діяльності публічних службовців.
Опис: Становлення та правове регулювання інституту публічної служби в Україні. Поняття та види публічної служби. Поняття і сутність державної служби як основного виду публічної служби. Адміністративно-правовий статус державного службовця і категорії посад державної служби. Вступ на державну службу, особливості її проходження та припинення. Відповідальність публічного службовця. Патронатна служба. Система управління державною службою. Служба в органах місцевого самоврядування. Правовий статус службовця в органі місцевого самоврядування. Запобігання корупційним проявам у публічній службі.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики успішності навчання, формами виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є: • усне опитування на семінарських заняттях, • робота в групі на семінарських заняттях, участь в дискусії • виступ на семінарських заняттях із індивідуальним науково-дослідним завданням (презентацією, доповіддю), • письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні (семінарські) заняття - 30 балів Індивідуальне науково-дослідне завдання -10 балів Іспит - 60 балів: - 50 балів-письмова компонента - 10 балів-усна компонента Разом - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Битяк Ю. П., Матюхіна Н. П., Федчишин С. А. Публічна служба: посіб. для підгот. до іспиту / за заг. ред. Н. П. Матюхіної. Харків: Право, 2018. 260 с. 2. Бойчук А. Ю., Хамходера О. П. Публічна служба. Адміністративне право України: Повний курс: підручник / за ред. В. Галунька, О. Правоторової. 4-е вид. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2021. С. 359-375. 3. Біла-Тіунова Л. Р. Науково-практичний коментар до Закону України «Про державну службу». Одеса: Фенікс, 2020. 628 с.. 4. Біла-Тіунова Л. Р., Стець О. М. Службове право України: підруч. Одеса: Фенікс, 2022. 771 с. URL: https://hdl.handle.net/11300/19888 ; 5. Стець О. М. Сутнісно-правова характеристика державно-службових відносин: монографія. Одеса: Фенікс. 2020. 370 с. Службове право. Методичні вказівки для студентів спеціальності 081 «Право» / Укл.: І. Ю. Хомишин. Львів: Видавництво Львівської політехніки Електронний навчально-методичний комплекс «Службове право» 1. Офіційний веб-сайт Національного агенства України з питань державної служби. URL: https://nads.gov.ua/ Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/ 2. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/ 3. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).