Інформаційне право

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.01.E.053
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Малець М.Р.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни «Інформаційне право» є формування здатності розв’язувати складні спеціалізовані завдання у сфері інформаційного права з розумінням природи і змісту його основних правових інститутів, а також меж правового регулювання різних суспільних відносин.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностеи?: загальні компетентності: - ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. спеціальні (фахові, предметні) компетентності: - СК1. Здатність застосовувати знання з основ теорії та філософії права, знання і розуміння структури правничої професії та її ролі у суспільстві. - СК7. Здатність застосовувати норми та інститути права, щонайменше з таких галузей, як: конституційне право, адміністративне право і адміністративне процесуальне право, цивільне і цивільне процесуальне право, трудове право, кримінальне і кримінальне процесуальне право. - СК8. Здатність застосовувати правові принципи та доктрини. - СК9. Здатність використовувати бази даних органів юстиції та інформаційні технології, необхідні під час здійснення юридичної діяльності. - СК14. Здатність до консультування з правових питань, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів, відповідно до вимог професійної етики, належного дотримання норм щодо нерозголошення персональних даних та конфіденційної -інформації. - СК16. Здатність до логічного, критичного і системного аналізу документів, розуміння їх правового характеру і значення. Компетентності професійного спрямування - ПК1.4. Знання особливостей правового регулювання відносин в інформаційній та інформаційно-технологічній сферах.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН10. Знати та розуміти особливості реалізаціі? та застосування норм матеріального і процесуального права. РН12. Вільно використовувати для правничоі? діяльності доступні інформаціи?ні технологіі? і бази даних. РН16. Пояснювати природу та зміст основних правових явищ і процесів. РН19. Надавати консультаціі? щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях. Програмні результати навчання професійного спрямування (ПРН) ПРН 1.1. Пояснювати характер та зміст галузей публічного права. ПРН 1.2. Демонструвати розуміння законодавства у сфері публічного права. ПРН 1.3. Формувати обґрунтовані висновки та рекомендації щодо вирішення проблемних питань у публічній сфері. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Адміністративне право Правове забезпечення інформаційної безпеки ІТ-право
Короткий зміст навчальної програми: У робочій програмі «Інформаційне право» описано питання правового регулювання відносин, що виникають у сфері формування та обігу інформації в Україні. Предметом навчальної дисципліни «Інформаційне право» є система юридичних норм, що регулюють відносини між суб’єктами права з приводу права на інформацію. Іншими словами дана дисципліна містить в собі досягнення юридичної науки з приводу суспільних інформаційних відносин, що регулюються юридичними нормами та змістом яких є пошук і отримання, використання і зберігання, поширення, виготовлення і захист інформації.
Опис: Тема 1. Поняття та система інформаційного права Тема 2. Джерела інформаційного права Тема 3. Інформаційні правовідносини, їх структура та особливості Тема 4. Правові основи інформаційної безпеки. Режими доступу до інформації. Тема 5. Особливості правового регулювання інформаційної діяльності в мережі Інтернет. Тема 6. Юридична відповідальність в інформаційній сфері. Тема 7. Міжнародне інформаційне право Тема 8. Правові стандарти забезпечення академічної доброчесності в Україні
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики успішності навчання, формами виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є: • усне опитування на семінарських заняттях, • робота в групі на семінарських заняттях, участь в дискусії • виступ на семінарських заняттях із індивідуальним науково-дослідним завданням (презентація, реферат, доповідь).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): Практичні (семінарські) заняття - 60 Індивідуальне науково-дослідне завдання /проект, доповідь, презентація/ - 10 Підсумкова залікова робота - 30
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Інформація про порядок та критерії виставляння балів та оцінок доводиться до відома студентів на першому практичному (семінарському) занятті з дисципліни. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни, з якої передбачено залік, виставляється за результатами поточного контролю за 100-бальною шкалою. Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних (семінарських) занять за накопичувальною системою. На семінарських заняттях можуть використовуватись різні форми та методи контролю знань студентів: доповіді, експрес-опитування, доповнення, відповіді, вільна дискусія, співбесіда, обговорення рефератних повідомлень, розв’язання задач, виконання самостійних робіт, ділових чи імітаційних ігор, тестування, в тому числі, і комп’ютерного тестування за допомогою ресурсів Віртуального навчального середовища з дисципліни та інші. Кожне практичне (семінарське) заняття оцінювання від 0 до 5 балів з урахуванням повноти і правильності виконання завдань. Таким чином: за 12 практичних (семінарських) занять студент може набрати максимум 60 балів (для денної форми навчання); за 1 практичне (семінарське) заняття студент може набрати максимум 10 балів (для заочної форми навчання). Письмова контрольна робота виконується усіма студентами згідно Методичних вказівок до виконання контрольних робіт та оцінюється в 10 балів. З Методичними вказівками до виконання контрольних робіт студенти можуть ознайомитися у Віртуальному навчальному середовищі з дисципліни «Інформаційне право». Підсумкова залікова робота проводиться у письмовій формі на 9 семінарському занятті (для денної форми навчання); на 2 семінарському занятті (для заочної форми навчання). Підсумкова залікова робота оцінюється максимум в 50 балів (для денної форми навчання), 70 (для заочної форми навчання).
Рекомендована література: 1. Брижко В.М., Фурашев В.М. Інформаційне право та інформаційне законодавство: наукове видання. Київ: Видавничий дім “АртЕК”, 2020. 288 с. 2. Нашинець-Наумова А.Ю. Інформаційне право: навчальний посібник. К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. 136 с. 3. Пазюк А.В. Міжнародне інформаційне право: теорія і практика. Фенікс, 2018. 447 с. 4. Веселова Л.Ю. Кібербезпека в умовах гібридної війни: адміністративно-правові засади: монографія. Одеса: Видавничий дім Гельветика, 2019. 370 с. 5. ІТ право: проблеми і перспективи розвитку в Україні: збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (17 листопада 2017 р.). URL: https://www.academia.edu/35173056/ 7. Навчально-методичне забезпечення Навчально-методичний комплекс дисципліни складається з таких структурних елементів: 1. Робоча програма навчальної дисципліни (укладачі – Парпан У.М., Малець М.Р.) 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять (укладачі – Парпан У.М., Малець М.Р.) 3. Методичні вказівки до виконання контрольних робіт (укладачі – Парпан У.М., Малець М.Р.); 4. Курс забезпечений Віртуальним навчально-методичним комплексом з дисципліни. https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7345 нформаційні ресурси 1. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/ 2. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/ 3. Офіційний веб-сайт Міністерство освіти і науки України. URL: http://mon.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).