Юридична логіка

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.00.O.047
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теорії права та конституціоналізму
Лектор: Андрусяк Ірина Павлівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: На підставі загальної характеристики мислення людини й вирізнення його типів (різновидів), визначити особливості мислення юриста. Основою виникнення і розвитку мислення юриста є його конкретна професійна діяльність, яка класифікується як правова діяльність. Правова діяльність як синтез практичної і теоретичної діяльності регламентується законом (нормами права). Різновидами правової діяльності є правотворчість, правозастосовування, правотлумачення і т.д., а залежно від спеціалізації — слідча, судова, експертна, консультативна і т.д.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): здатність розв’язувати практичні проблеми у процесі навчання та під час професійної діяльності у галузі права та застосовувати правові теорії та методи на засадах чинного національного законодавства. Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; ЗК8. Здатність бути критичним і самокритичним. Спеціальні компетентності (СК): СК11. Здатність визначати належні та прийнятні для юридичного аналізу факти; СК12. Здатність аналізувати правові проблеми та обґрунтовувати правові позиції; СК13. Здатність до критичного та системного аналізу правових явищ.
Результати навчання: Програмні результати навчання (РН): РН1. Визначати переконливість аргументів у процесі оцінки заздалегідь невідомих умов та обставин; РН 5. Давати короткии? правовии? висновок щодо окремих фактичних обставин з достатньою обґрунтованістю; РН 6. Оцінювати недоліки і переваги певних правових аргументів, аналізуючи відому проблему; РН14. Працювати в команді, забезпечуючи виконання завдань команди; РН17. Виокремлювати і аналізувати юридично значущі факти і робити обґрунтовані правові висновки; РН20. Знати категоріальний апарат юридичної науки. Комунікація (КОМ): КОМ 3. Доносити до респондента матеріал з певноі? правовоі? проблематики доступно і зрозуміло. Автономія і відповідальність (АіВ): АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Філософія; Кримінальне право ч.1, ч.2 Супутні і наступні навчальні дисципліни: Міжнародний захист прав людини.
Короткий зміст навчальної програми: Мислити логічно — це означає мислити точно і послідовно, не допускаючи протиріч в своїх міркуваннях, вміти викривати логічні помилки. Ці якості мислення мають велике значення в будь-якій області наукової і практичної діяльності, в тому числі і в роботі юриста, яка потребує точності мислення, обґрунтованості висновків. Міркування, в яких відсутні строга логіка, непослідовність і протиріччя, ускладнюють справу, і можуть стати причиною судової помилки. Логічна грамотність — необхідна риса освіченості. Юрист у своїй діяльності широко користується такими логічними категоріями, як поняття, судження, умовивід, дедукція, індукція, аналогія, версія, доказ і заперечення, знання яких значно підвищують культуру мислення, професіональний рівень дослідження правових явищ.
Опис: Логіка в системі вищої юридичної освіти. Логічні методи дослідження. Логічний аналіз понять у юриспруденції. Судження: загальна характеристика. Умовивід. Юридична аргументація. Юридична техніка в законодавчому процесі. Внесок українських вчених у розвиток юридичної логіки.
Методи та критерії оцінювання: Методами оцінювання рівня досягнення результатів навчання здобувачів освіти є: усне опитування на практичних (семінарських) заняттях; контрольна робота; виконання індивідуального науково-дослідного завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання студента здійснюється відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в НУ «Львівська політехніка». Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки ПК результатів навчання упродовж семестру та оцінки результатів написання КР.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 11. Жеребкін В.Є. Логіка: Підручник. 10-те вид., стер. К.: Т-во «Знання», КОО, 2008. 255 с. 2. Карамишева Н.В. Логіка (теоретична і прикладна): навч.посіб. К.: Знання, 2011. 455 с. 3. Конверський А. Є. Логіка: Підручник для студентів юридичних факультетів. К.: Центр навчальної літератури, 2008. 304 с. 4. Ортинський В.Л. Логіка - правоохоронцям: Навчальний посібник. Львів: Апріорі, 2004. 248 с. 5. Тофтул М.Г. Логіка: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. К.: Видавничний центр «Академія», 2003. 368 с. 6. Хоменко І.В. Логіка для юристів: Підручник. К.: Юрінком Інтер, 2001. 224 с. 7. Хоменко І.В. Логіка: Підручник. К.: Центр учбової літератури, 2007. 335 с. 8. Ряшко В.І. Логіка: навчальний посібник. К.: Центр учбової літератури, 2009. 328 с. 9. Юркевич О. М., Титов В. Д, Куцепал С. В. Юридична аргументація: Логічні дослідження. Колективна монографія. За заг. ред. проф. О. М. Юркевич. Х.: 2012. 211 с. 10. Гарасимів Т.З. Юридична логіка: навчально-методичний посібник. Львів: СПОЛОМ, 2017. 608 с. 11. Логіка для юристів: підручник / В.С. Бліхар, В.В. Левкулич, М.М. Олексюк, Б.Б. Шандра, В.Ю. Свищо, О.І. Матвієнко. Вид. 2-ге, перероб. та доп. Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2022. 316 с. 12. Віртуальний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Логіка». URL: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1015 13. Тести ЗНО онлайн «Тест правничої компетенції (ТЗНПК)». URL: https://zno.osvita.ua/master/tznpk/ 14. Прокачай свою логіку! Цікаві задачі на логіку. URL: http://surl.li/yhxn 15.Іnduction and deduction. URL: https://www.youtube.com/watch?v=GeOepzFoFy8&ab_channel=SystemsInnovation 16. Тест на логіку. Наскільки ти розумний !? URL: https://www.youtube.com/watch?v=Z6lzq8eqjnw&ab_channel=ANDR10XA 17. Логічні задачі для дорослих. URL: https://logiclike.com/uk/adults
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).