Міжнародне співробітництво у галузі кримінального права та процесу

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.03.E.074
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: професор Гумін Олексій
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: У площині поточних змін та доповнень до законодавства про кримінальну відповідальність, тенденцій сучасної судової практики - ознайомлення з найважливішими інститутами та положеннями Загальної та Особливої частини міжнародного кримінального права процесу; набуття навичок самостійного комплексного аналізу складу кримінального правопорушення, а також вміння визначення конкретних елементів відповідних складів окремих кримінальних правопорушень; відпрацювання умінь правильного застосування отриманих теоретичних знань під час вирішення конкретних ситуаційних задач, казусів; засвоєння актуальних питань кримінального провадження, судової практики, норм кримінального процесуального права, які регулюють діяльність органів досудового розслідування, прокуратури і суду у сфері розслідування і судового розгляду кримінальних правопорушень на міжнародному рівні.
Завдання: ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК14. Цінування та повага різноманітності і мультикультурності. СК4. Здатність застосовувати Конвенцію про захист прав людини та основоположних свобод, а також прецедентну практику Європейського суду з прав людини. СК5. Здатність застосовувати норми та інститути міжнародного публічного права, а також міжнародного приватного права. СК12. Здатність аналізувати правові проблеми та обґрунтовувати правові позиції. ПК3.6. Знання базових інститутів кримінального права та процесу на міжнародному рівні.
Результати навчання: Pезультати навчання: заздалегідь невідомих умов та обставин. РН2. Знати та розуміти міжнародні стандарти прав людини, положення Конвенціі? про захист прав людини та основоположних свобод, а також практику Європеи?ського суду з прав людини. РН 4. Знати та розуміти основи права Європеи?ського Союзу. РН8. Застосовувати інститути міжнародного публічного права, а також міжнародного приватного права. РН17. Виокремлювати і аналізувати юридично значущі факти і робити обґрунтовані правові висновки. РН21. Знати механізм реалізації прав та свобод людини. ПРН 3.1 Демонструвати розуміння змісту окремих інститутів кримінального права та процесу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Кримінальне право ч.1 Кримінальне право ч.2 Кримінальний процес Порівняльне кримінальне право
Короткий зміст навчальної програми: Міжнародне співробітництво у галузі кримінального права та процесу Теми: Міжнародне співробітництво у сфері кримінального права і процесу; Становлення міжнародних стандартів у сфері кримінального права і процесу; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального права у актах ООН; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального права у актах Ради Європи; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального права у актах регіональних міжнародних організацій; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального процесу у актах ООН; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального процесу у актах Ради Європи; Питання міжнародного співробітництва у сфері кримінального процесу у актах регіональних міжнародних організацій. Міжнародні суди, їх структура та функції
Опис: тема 1. Поняття та суть міжнародного співробітництва у сфері кримінального права і процесу тема 2. Співробітництво у сфері кримінального права на рівні ООН тема 3. Співробітництво у сфері кримінального права на рівні Ради Європи тема 4. Співробітництво у сфері кримінального права на регіональному рівні тема 5. Співробітництво у сфері кримінального процесу на рівні ООН тема 6. Співробітництво у сфері кримінального процесу на рівні Ради Європи тема 7. Співробітництво у сфері кримінального процесу на регіональному рівні
Методи та критерії оцінювання: Методи діагностики передбачають і методи контролю результатів навчання студентів у процесі поточного і семестрового контролів. Засобами поточного контролю є: усне опитування; письмова робота (виконання практичного завдання, тематичне тестування); проведення екзаменів. Критерії оцінювання результатів навчання студентів. Поточний контроль 40 балів: практичні (семінарські) заняття, навчально-дослідницькі (індивідуальні) завдання, реферати, доповіді, проекти рішень, наукові публікації, участь у ділових чи імітаційних іграх, конференціях, олімпіадах студентських . Семестровий (підсумковий) контроль (60 балів) - екзамен: тестові завдання різних рівнів складності, казусні завдання (задачі), теоретичні питання (нормативного, проблемного, дискусійного спрямування). Письмова (40 балів) та усна (20 балів) компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні (семінарські) заняття, робота у ВНС. - 60 Індивідуальне науково-дослідне завдання (реферати, доповіді, написання статей, участь у ділових чи імітаційних іграх, конференції, олімпіаді, проєкти рішень, та інше - 60 всього - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Цимбал П. В., Антонюк А. Б. Особливості реалізації засад міжнародного співробітництва під час кримінального провадження: міжнародно-правовий аспект. Науковий вісник НУ ДПС України. 2015. № 1. С. 23 – 26 2. Андрушко А. В. Агресія Російської Федерації проти України: проблеми юридичної кваліфікації та міжнародної кримінальної відповідальності. Конституційний та міжнародний правовий механізм передачі частини суверенних повноважень держави наднаціональним інститутам: монографія / за заг. ред. д-ра юрид. наук, проф. М. В. Савчина. Ужгород: ТОВ “РІК-У”, 2016. 387 с. 3.Любелл Н., Пеїч Є., Сіммонс К. Керівні принципи розслідування порушень міжнародного гуманітарного права: право, політика та передова практика. Женева: Женевський університет, 2021. 79 с. 4.Пилипенко В. Деякі питання співробітництва України та Міжнародного кримінального суду: правові аспекти. Право і суспільство. 2021. №1. С. 273-279. 5.Хавронюк М. І. Сучасне загальноєвропейське кримінальне законодавство: проблеми гармонізації: монографія. К.: Істина, 2021. 264 с. 6.Україна та Міжнародний кримінальний суд: сім років взаємодії// Київ: Альтернатива, 2022. 12 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).