Теоретичні основи електротехніки, частина 2

Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.O.018
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: проф. Стахів Петро Григорович, доц. Горячко Всеволод Іванович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни "Теоретичні основи електротехніки" є формування наукового світогляду, відповідної системи поглядів на суть фізичних явищ, що супроводжують електромагнітні процеси електротехнічних пристроїв і систем, забезпечення теоретичних основ для вивчення фахових електротехнічних дисциплін.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: • здатність до аналізу та синтезу; • здатність здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати ін-формацію з різних джерел; • уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рів-нях; • креативність, здатність до системного мислення; • розуміння необхідності навчання протягом життя та трансферу набу-тих знань фахових: • здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навики програмування для розв’язання типових завдань інженерної діяльнос-ті; • здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для створення нових та при обслуговуванні існуючих електроенерге-тичних, електро¬технічних та електромеханічних систем та їх складових; • здатність застосовувати аналітичні методи аналізу, математичне моделювання та виконувати фізичні та математичні експерименти для розв’язання інженерних завдань та при проведенні наукових досліджень; • здатність критично аналізувати основні показники функціонування системи та оцінювати використані технічні рішення та обладнання; • здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати сис-темний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень; • здатність самостійно проектувати системи та їх елементи з ураху-ванням усіх аспектів поставленої задачі.
Результати навчання: • володіння методами аналізу перехідних процесів в лінійних електричних колах; • здатність аналізувати усталені режими та перехідні процеси в електричних колах з розподіленими параметрами; • знання основ теорії нелінійних електричних і магнітних кіл; • здатність застосовувати математичні методи та комп'ютерне симулювання для аналізу нелінійних електричних і магнітних кіл; • знання основ теорії електромагнітного поля; • використання теорії електромагнітного поля для розрахунку ємності, провідності, індуктивності електротехнічних пристроїв.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика; • Фізика; • Основи програмування та програмного забезпечення для інженерних розрахунків • Теоретичні основи електротехніки, Частина 1.
Короткий зміст навчальної програми: Перехідні процеси в лінійних електричних колах зі зосередженими параметрами та методи їх аналізу. Електричні кола з розподіленими параметрами. Нелінійні електричні та магнітні кола постійного та синусоїдного струмів. Трансформатор з феромагнітним осердям, його рівняння та заступна схема. Випрямлення змінного струму. Основи теорії електромагнітного поля .
Опис: У другій частині дисципліни «Теоретичні основи електротехніки» розг-лядають методи аналізу перехідних процесів в лінійних електричних колах зі зосередженими параметрами, основи теорії лінійних електричних кіл з розпо-діленими параметрами, основи теорії нелінійних електричних і магнітних кіл, основи теорії електромагнітного поля. Дисципліна враховує особливості підготовки бакалаврів і магістрів усіх спеціалізацій, які відповідають спеціальності «Електроенергетика, елект-ротехніка та електромеханіка».
Методи та критерії оцінювання: • виконання і захист розрахунково-графічної роботи, лабораторних робіт (30%); • підсумковий контроль: екзамен, письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань забезпечується поточним контролем та семестровим контролем. Поточний контроль – підготовка, виконання та захист лабораторних робіт, виконання та захист розрахунково-графічних робіт. Екзаменаційний контроль здійснюється в період сесії в письмово-усній формі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Маляр В.С. Теоретичні основи електротехніки. Електричні кола. Навч. посібник – Львів: Видавництво Львівської політехніки – 2012 – 312 с. 2. Перхач В.С. Теоретична електротехніка: К.: Вища школа, 1992. 3. Основи теорії електронних кіл: Підручник / Ю.Я. Бобало, Б.А. Мандзій, П.Г. Стахів, Л.Д. Писаренко, Ю.І. Якименко; За ред.. проф.. Ю.Я. Бобала. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. – 332 с. 4. Теоретичні основи електротехніки. Част. 2. Збірник задач: Навчальний посібник/ М. В. Говикович, А.Ю. Воробкевич, Н.П. Мусихіна та ін.; за ред.. П.Г. Стахіва.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014.- 404 с. 5. Комбінований (гібридний) лабораторний практикум з теорії електричних та електронних кіл, сигналів і вимірювань у комп’ютеризованій лабораторії: навч. посібник/ Ю.Я. Бобало, П.Г. Стахів, С.Й. Рендзіняк та ін.; за ред.. Ю.Я. Бобала. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 152 с. 6. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1946
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).