Основи енергоаудиту

Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.O.028
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: д.т.н., проф., Маліновський Антон Антонович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття ними знань і умінь з сучасних підходів до виконання енергетичного аудиту промислових підприємств, об’єктів агропромислової сфери і житлово-комунального господарства, вивчення прийомів і способів виконання різних етапів енергетичного аудиту,визначення потенціалу енергоощадності на об’єкті, розроблення і обґрунтування заходів з підвищення ефективності використання енергії й енергоносіїв.
Завдання: - Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: - здатність застосовувати знання на практиці; - здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; - здатність до використання інформаційних і комунікаційних технологій; - здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми; - здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня; фахові компетентності: - здатність використовувати базові знання з фізики, вищої математики та теоретичних основ електротехніки для вирішення практичних задач в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; - здатність використовувати професійні знання з електричних систем та мереж, електричної частини станцій і підстанцій та техніки високих напруг для вирішення практичних задач в галузі електроенергетики; - здатність використовувати знання з теорії електричних машин, апаратів та електроприводу для вирішення практичних задач в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; - здатність використовувати сучасні методи розрахунку, проектування та аналізу роботи електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем;
Результати навчання: • знати завдання і методологію енергоаудиту, визначення потенціалу заощадження енергії, заходи з підвищення ефективності енерговикористання на об’єкті та методики їх техніко-економічного обґрунтування; • уміти проводити енергообстеження об’єктів, розробляти і обґрунтовувати рекомендації з ефективного використання енергії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • фізика, • основи теплотехніки, • основи відновлюваної енергетики
Короткий зміст навчальної програми: Викладено основи виконання енергетичного аудиту на об’єктах енергоспоживання як важливої складової з заходів підвищення ефективності енерговикористання. Наведені особливості всіх етапів енергоаудиту, опрацювання енергоощадних заходів та їхнього технікоекономічного обґрунтування, а також рекомендації з підготовлення звіту з енергоаудиту та його презентації замовнику.
Опис: Методологія енергетичного аудиту, енергообстеження об’єкту, оцінка рівня споживання енергії потоки енергії на об’єкті, опрацювання і обґрунтування заходів з підвищення ефективності енерговикористання кінцевими споживачами, розподілювальними системами та об’єктами енергетичних перетворень.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: усне та фронтальне опитування, тести ВНС, оцінка активності на практичних заняттях, тощо. Підсумкова залікова контрольна робота.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Усне опитування, контрольна робота (40%); • Підсумковий контроль (контрольний захід – залік): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Енергоаудит. Посібник для слухачів навчальних курсів з енергетичного менеджменту/ Укладач А.А.Маліновський. – Львів: Регіональний центр з перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів у сфері енергозбереження та енергоменеджменту Національного університету “Львівська політехніка”, 2001. – 92 с. (Бібліотека енергоменеджера, випуск 3). 2. Прокопенко В.В., Закладний О.М., Кульбачний П.В. Енергетичний аудит з прикладними ілюстраціями: Навчальний посібник. –К.: Освіта України, 2008. –438 с. 3. Энергоаудит. Сборник методических и научно-практических материалов/ Под редакцией К.Г.Кожевникова, А.Г.Вакулко. – Некоммерческое Партнерство «Энергоресурсосбережение» – М.: 1999 – 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).