Основи теорії автоматичного керування та принципи побудови САК
Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.O.022
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: к.т.н., доцент Каша Лідія Володимирівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знання теорії дослідження статичних характеристик та способи опису динамічних властивостей лінійних систем керування;
• здатність дослідження стійкості систем автоматичного керування та корегування їх динамічних характеристик;
• вміння застосування методу простору станів для аналізу систем автоматичного керування;
• знання основ теорії аналізу нелінійних систем автоматичного керування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
1. Вища математика (усі частини)
2. Теоретичні основи електротехніки
Супутні навчальні дисципліни
1. Теорія електроприводу
2. Основи мехатроніки
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Основи теорії автоматичного керування та принцип побудови САК» є складовою навчальних планів першого циклу вищої освіти спеціальності 141.Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка, освітньо-професійної програми «Системи енергетики сталого розвитку». Вона побудована таким чином, що в ній розглядаються проблеми, пов’язані з аналізом та синтезом систем автоматичного керування. В межах цієї навчальної дисципліни вивчаються такі теми: статичні характеристики систем автоматичного керування; диференційні рівняння, передавальні функції та частотні характеристики лінійних систем керування, стійкість систем автоматичного керування; поняття про корегування систем автоматичного керування; метод простору станів у теорії автоматичного керування; нелінійні системи автоматичного керування.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, тематичні контролі практичних занять, розрахункова робота (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід): письмова форма (60%); усне опитування (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Налагодження та дослідження статичних і динамічних характеристик системи автоматичного регулювання постійного струму. Інструкція до лабораторної роботи з курсу «теорія автоматичного керування» для студентів базового рівня 141. «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка»/ укл. Я.Ю. Марущак, В.Б. Цяпа,- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017.-14 с.
2. Експериментальне дослідження частотних характеристик лінійних ланок систем автоматичного керування. Інструкція до лабораторної роботи з курсу «Теорія автоматичного керування» для студентів базового рівня 141. «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка»/Укл. О.Ю.Лозинський В.Б. Цяпа, - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017.-12 с.
3. ПоповичМ.Г., Ковальчук О.В. Теорія автоматичного керування.- К: Либідь, 1997.-544с.
4. С Синтез електромеханічних систем з послідовним та паралельним коригуванням. Навч. посібник.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2005.- 208с.
5. Лозинський О.Ю., Лозинський А.О., Марущак Я.Ю., Паранчук Я.С., Цяпа В.Б. Синтез лінійних оптимальних динамічних систем. Видавництво Львівської політехніки, 2016.-410с.