Режими роботи систем пересилання та споживання електричної енергії
Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.E.038
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доц. Лисяк В. Г.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти
компетентностей:
загальні компетентності:
фахові компетентності:
? здатність використовувати знання з метрології та електричних вимірювань, теорії
автоматичного керування, релейного захисту та автоматизації для вирішення задач
оптимізації та керування в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці (ФК5);
? здатність використовувати знання з теорії електричних машин, апаратів та електроприводу
для вирішення практичних задач в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки
(ФК6);
6
фахові компетентності професійного спрямування:
? розуміння процесів та режимів роботи систем пересилання та споживання електричної
енергії (ФКС2).
Результати навчання: 1. Бути здатними продемонструвати поглиблені знання в одній з областей електроенергетики, електротехніки та електромеханіки, а саме: системи пересилання та споживання електричної енергії;
2. Бути здатними продемонструвати знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання у системах пересилання та споживання електричної енергії;
3. Бути здатними продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій систем пересилання та споживання електричної енергії в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
4. Уміти застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в системах пересилання та споживання електричної енергії, які характерні обраній спеціалізації;
5. Уміти застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання систем пересилання та споживання електричної енергії для вирішення технічних задач спеціальності;
6. Уміти ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем пересилання та споживання електричної енергії і їх складових;
7. Уміти виконувати відповідні експериментальні дослідження систем пересилання та споживання електричної енергії та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Сучасні системи пересилання електричної енергії;
• Енергетичний менеджмент;
кореквізити:
• Інженерія промислових та індивідуальних електричних систем альтернативної енергетики;
• Основи електромагнітної сумісності.
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються поняття режимів систем пересилання та споживання електричної енергії та способи їх розрахунків. Викладено найважливіші проблеми несинусоїдних, несиметричних і різкозмінних режимів, а також порядок розрахунку основних їхніх показників. Наведено особливості компенсації реактивної потужності в системах пересилання та споживання електричної енергії. Розглядаються питання впливу режимів систем пересилання та споживання електроенергії якість електричної енергії.
Опис: Розглядаються поняття режимів систем пересилання та споживання електричної енергії та способи їх розрахунків. Викладено найважливіші проблеми несинусоїдних, несиметричних і різкозмінних режимів, а також порядок розрахунку основних їхніх показників. Наведено особливості компенсації реактивної потужності в системах пересилання та споживання електричної енергії. Розглядаються питання впливу режимів систем пересилання та споживання електроенергії якість електричної енергії.
Методи та критерії оцінювання: Захисти звітів з лабораторних робіт, оцінка роботи на практичних заняттях, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%), розрахунково-графічна робота (10%);
• підсумковий контроль (контрольний захід – іспит): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Сидоров B.C. Розрахунок параметрів усталених режимів електричних мереж, Львів: Вид-во Львів.політех.ін-ту. 1991. -76 с.
2. Жежеленко И.В. Высшие гармоники в системах электроснабжения промпредприятий. – 5-е изд., перераб. и доп. – М.: Энергоатомиздат, 2004. – 358 с., ил. 141.
3. Жежеленко И.В., Саенко Ю.Л. Показатели качества электроэнергии и их контроль на промышленных предприятиях.– Москва: Энергоатомиздат, 2000.– 254с.
4. Иванов B.C., Соколов В.И Режимы потребления и качество электроэнергии систем электроснабжения промышленных предприятий.– М.: Энергоатомиздат, 1987.– 336 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).