Режими роботи систем пересилання та споживання електричної енергії
Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.E.038
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доц. Лисяк В. Г.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти
компетентностей:
загальні компетентності:
фахові компетентності:
? здатність використовувати знання з метрології та електричних вимірювань, теорії
автоматичного керування, релейного захисту та автоматизації для вирішення задач
оптимізації та керування в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці (ФК5);
? здатність використовувати знання з теорії електричних машин, апаратів та електроприводу
для вирішення практичних задач в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки
(ФК6);
6
фахові компетентності професійного спрямування:
? розуміння процесів та режимів роботи систем пересилання та споживання електричної
енергії (ФКС2).
Результати навчання: 1. Бути здатними продемонструвати поглиблені знання в одній з областей електроенергетики, електротехніки та електромеханіки, а саме: системи пересилання та споживання електричної енергії;
2. Бути здатними продемонструвати знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання у системах пересилання та споживання електричної енергії;
3. Бути здатними продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій систем пересилання та споживання електричної енергії в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
4. Уміти застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в системах пересилання та споживання електричної енергії, які характерні обраній спеціалізації;
5. Уміти застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання систем пересилання та споживання електричної енергії для вирішення технічних задач спеціальності;
6. Уміти ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем пересилання та споживання електричної енергії і їх складових;
7. Уміти виконувати відповідні експериментальні дослідження систем пересилання та споживання електричної енергії та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Сучасні системи пересилання електричної енергії;
• Енергетичний менеджмент;
кореквізити:
• Інженерія промислових та індивідуальних електричних систем альтернативної енергетики;
• Основи електромагнітної сумісності.
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються поняття режимів систем пересилання та споживання електричної енергії та способи їх розрахунків. Викладено найважливіші проблеми несинусоїдних, несиметричних і різкозмінних режимів, а також порядок розрахунку основних їхніх показників. Наведено особливості компенсації реактивної потужності в системах пересилання та споживання електричної енергії. Розглядаються питання впливу режимів систем пересилання та споживання електроенергії якість електричної енергії.
Опис: Розглядаються поняття режимів систем пересилання та споживання електричної енергії та способи їх розрахунків. Викладено найважливіші проблеми несинусоїдних, несиметричних і різкозмінних режимів, а також порядок розрахунку основних їхніх показників. Наведено особливості компенсації реактивної потужності в системах пересилання та споживання електричної енергії. Розглядаються питання впливу режимів систем пересилання та споживання електроенергії якість електричної енергії.
Методи та критерії оцінювання: Захисти звітів з лабораторних робіт, оцінка роботи на практичних заняттях, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%), розрахунково-графічна робота (10%);
• підсумковий контроль (контрольний захід – іспит): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сидоров B.C. Розрахунок параметрів усталених режимів електричних мереж, Львів: Вид-во Львів.політех.ін-ту. 1991. -76 с.
2. Жежеленко И.В. Высшие гармоники в системах электроснабжения промпредприятий. – 5-е изд., перераб. и доп. – М.: Энергоатомиздат, 2004. – 358 с., ил. 141.
3. Жежеленко И.В., Саенко Ю.Л. Показатели качества электроэнергии и их контроль на промышленных предприятиях.– Москва: Энергоатомиздат, 2000.– 254с.
4. Иванов B.C., Соколов В.И Режимы потребления и качество электроэнергии систем электроснабжения промышленных предприятий.– М.: Энергоатомиздат, 1987.– 336 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).