Енергетичний менеджмент

Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.E.036
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: професор, д.т.н. Маліновський Антон Антонович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у здобувачів освіти необхідних компетентностей, набуття ними знань і умінь з енергетичного менеджменту, як технічної й управлінської функції, завдання якої полягає у контролі, моніторингу, критичному аналізі, керуванні споживанням енергії таким чином, щоб вона використовувалась з максимальною ефективністю.
Завдання: - Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: - здатність застосовувати знання на практиці; - здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; - здатність до використання інформаційних і комунікаційних технологій; - здатність приймати обґрунтовані рішення; - здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня; фахові компетентності: - здатність використовувати базові знання з фізики, вищої математики та теоретичних основ електротехніки для вирішення практичних задач в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; - здатність використовувати професійні знання з електричних систем та мереж, електричної частини станцій і підстанцій та техніки високих напруг для вирішення практичних задач в галузі електроенергетики; - здатність використовувати знання з теорії електричних машин, апаратів та електроприводу для вирішення практичних задач в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; - здатність використовувати сучасні методи розрахунку, проектування та аналізу роботи електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати: 1) мету і завдання енергетичного менеджменту і принципи його реалізації; 2) вплив енерговикористання на показники діяльності об’єкту; 3) найважливіші розробки та новітні технології керування енерговикористанням; 4) функціонування інформаційних систем енерговикористання; вміти: 1) вибирати методи контролю надходження і використання палива й електроенергії на об’єкті; 2) застосувати інформаційно-комунікаційні технології для визначення енергетичних показників об’єкту; 3) контролювати викиди енергії в довкілля; 4) розробляти стратегію підвищення ефективності енерговикористання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи енергетичної політики; • Енергоощадність та альтернативні джерела енергії; • Теоретичні основи електротехніки; • Основи теплотехніки.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає вивчення студентами призначення енергетичного менеджменту, впровадження служби енергетичного менеджменту на об’єкті господарювання, її структура, цілі і завдання, моніторингу з відповідним інформаційним забезпеченням поточного стану енерговикористання, планування і обґрунтування заходів з покращання енергоефективності, реалізації цих заходів з врахуванням інвестиційних можливостей об’єкту, оцінювання дієвості впровадження заходів.
Опис: Цілі, завдання, структура функції енергоменеджменту. Структура служби енергетичного менеджменту. Методологія створення служби енергетичного менеджменту на об’єкті господарювання. Внутрішній енергетичний аудит. Зміст функцій системи енергетичного менеджменту; обліку та звітності; контролю, аналізу регулювання, планування, нормування та організації. Вимоги до організаційного, технічного, інформаційного та ресурсного забезпечення системи енергетичного менеджменту. Формування енергетичної політики та програми енергоощадності підприємства. Моніторинг і коригування дії з енерговикористання.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: усне та фронтальне опитування, тести ВНС, оцінка активності на практичних заняттях, тощо. Підсумкова залікова контрольна робота.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмовий звіт з лабораторних і розрахункової робіт, усне опитування (30%); • підсумковий контроль – екзамен: письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Праховник А.А., Іншеков А.В. Введенні в енергетичний менеджмент: Підручник. – К.: НТУУ «КПІ» 2010. - 272 с. 2. Енергетичний менеджмент. Посібник для слухачів навчальних курсів з енергетичного менеджменту/ Укладач А.А.Маліновський. – Львів: Регіональний центр з перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів у сфері енергозбереження та енергоменеджменту Національного університету “Львівська політехніка”, 2001. –100 с. (Бібліотека енергоменеджера. Випуск 2). 3. Енергозбереження та енергетичний менеджмент:Навчальний посібник/Бакалін Ю.І. – 3-е вид., перероб. Та доп. – Харків: БУРУН і К, 2006. – 320 с.: 55 іл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).