Надійність та діагностика систем електромобілів та електротранспорту
Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.E.056
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: доцент Головач Ігор Романович, доцент Каша Лідія Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК5 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
фахових компетентності:
ФК 1 Здатність вирішувати практичні задачі із застосуванням систем автома-тизованого проектування і розрахунків (САПР).
ФК 7 Здатність розробляти проекти електроенергетичного, електротехнічно-го та електромеханічного устаткування із дотриманням вимог законодавства, стандартів і технічного завдання.
фахові компетентності професійного спрямування
ФКС 6 знання та розуміння особливостей застосування інформаційних тех-нологій в системах альтернативної енергетики;
ФКС 14 знання систем діагностики, а також особливостей розрахунку і оцін-ки надійності систем та електрообладнання повних і гібридних електромобі-лів та міського електротранспорту.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Зн4: Знати принципи роботи біоенергетичних, вітроенергетичних, гід-роенергетичних та сонячних енергетичних установок.
Ум6: Вільно спілкуватися з професійних проблем державною та інозе-мною мовами усно і письмово, обговорювати результати професійної діяль-ності з фахівцями та нефахівцями, аргументувати свою позицію з дискусійних питань.
Ум8: Розуміти значення традиційної та відновлюваної енергетики для успішного економічного розвитку країни.
АВ2: здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теоретичні основи електротехніки
Фізика
Основи програмування та ПЗ для інженерних розрахунків
Електричні машини
Короткий зміст навчальної програми: Курс присвячений питанням розрахунку надійності неремонтованих та ремонтованих об’єктів. Розкрито основні засади надійності та діагностування електротранспорту, систем електромобілів, обладнання та окремих елементів. Розглянуто приклади розрахунку надійності систем, а також, засоби та методики забезпечення заданих значень показників надійності
Опис: Основні питання теорії надійності систем електромобілів, обладнання та окремих елементів.Кількісні характеристики надійності систем електромобілів, обладнання та окремих елементів.Закони розподілу відмов вузлів систем електромобілів, обладнання та окремих елементів. Розрахунок надійності нерезервованих і невідновлювальних вузлів систем електромобілів, обладнання та окремих елементів. Розрахунок надійності резервованих е систем без відновлення і нерезервованих з відновленням. Загальна характеристика резервованих систем без відновлення. Підходи до алгоритмізації розрахунку надійності вузлів систем електромобілів, обладнання та окремих елементів на стадії проектування.
Виділення інформативних показників при оцінці працездатності електромеханотронних перетворювачів. Постановка задачі і можливі варіанти розв’язку. Метод експертних оцінок. Використання методів теорії планування експерименту для оцінки працездатності, критерії діагностування і прогнозування технічного стану систем електромобілів, обладнання та окремих елементів. Метод експертних оцінок. Використання методів теорії планування експерименту для оцінки працездатності, критерії діагностування і прогнозування технічного стану електромеханічних об’єктів.
Основи технічної діагностики. Основні терміни та означення. Цілі технічної діагностики. Основні задачі технічної діагностики. Структура технічної діагностики. Постановка задач.Параметри технічного стану транспортного засобу. Інформаційно-нормативна база технічної діагностики.
Метод Байєса. Основи методу. Узагальнена формула Байєса. Діагностична матриця. Вирішувальне правило.Метод послідовного аналізу. Основи методу. Загальна процедура методу.
Методи статистичних рішень. Вирішувальне правило. Фальшива тривога і пропуск цілі. Методи статистичних рішень при специфічних умовах діагностування. Методи статистичних рішень при наявності зони невизначеності.
Діагностичні ознаки. Діагностична цінність ознак. Діагностична цінність обстеження. Діагностична цінність одночасного обстеження за комплексом ознак.Методи визначення діагностичних тестів та побудування
алгоритмів діагностування.Принципи побудування діагностичних приладів. Способи вимірювання діагностичних параметрів електричних систем.
Виявлення несправностей на підставі симптом та ознак їх прояву. Апаратна діагностика за комплексними показниками.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль.
Методи оцінювання знань:
– усне та фронтальне опитування;
– письмове опитування;
– вибіркове усне опитування;
– тести;
– захист лабораторних робіт;
– оцінка активності;
– оцінювання внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо.
Екзамен:
– письмове опитування;
– тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Методика розподілу та нарахування балів здобувачам вищої освіти регламентована Положенням про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів Національного університету «Львівська політехніка».
Критерії виставляння балів та оцінок відображають фактичну кількість балів (екзаменаційна оцінка ПК+ЕК або Залікова оцінка), які отримані здобувачем освіти, переводиться в державну оцінку за встановленими критеріями, які показують результати навчання, здобуті уміння тощо.
Поточний контроль - 40 балів
Письмова компонента - 50 балів
Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. О.Ю.Лозинський, Я.Ю.Марущак, П.П.Костробій. Розрахунок надійності електроприводів. Підручник.- Львів: Вид-во Держуніверситету “Львівська політехніка”, 1996.-234с.
2. Електронний навчально-методичний комплекс «Основи надійності та діагностування електромеханотронних перетворювачів». Укладачі: к.т.н., доцент Каша Л.В., д.т.н., доцент Копчак Б.Л.( http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7693)
3. Ермолин Н.П., Жерихин И.П. Надежность электрических машин.-Л.:Энергия,.1976.-248с.
4. О.Д.Гольдберг, Я.С.Гурин, И.С.Свириденко. Проектирование электри-ческих машин.-М.:Высш.шк.,1984.с.91-100.
5. ДСТУ 2860-94. Надійність техніки.Терміни і визначення.
6. ДСТУ 3004-95. Надійність техніки.Методи оцінки показників надійності за експериментальними даними.
7. Биргер И.А. Техническая диагностика. М.: Машиностроение. 1989.
8. Фoрмальник Є.Ю, Oлiскевич.М.С, Мастикаш O.Л, Пельo Р.А Технiчна експлуатацiя та надiйнiсть автoмoбiлiв. Навчальний пoсiбник / за загаль-нoю ред. Є.Ю Фoрмальчика. – Львiв : Афiша, 2004. – 492с.
9. Дащенко О.Ф., Максимов В.Г., Ніцевич О.Д. Загальні принципи діагнос-тування електронних систем керування автомобіля. – О.: Наука і техніка, 2012. – 392с.
10. Бороденко Ю.М. Діагностика електрообладнання автомобілів / Б83 Ю.М. Бороденко, О.А. Дзюбенко, О.М. Биков: навчальний посібник. – Хар-ків: ХНАДУ, 2014. –300с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).