Промислова електроніка і перетворювальна техніка електроенергетичних систем сталого розвитку
Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.O.023
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: Доцент, к.т.н., Семенюк Микола Борисович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
• здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
• здатність працювати в команді;
фахові компетентності:
• здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки.
• здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних систем та мереж, електричної частини станцій і підстанцій та техніки високих напруг;
• усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці.
Результати навчання: • знати технічні характеристики, конструктивні особливості, призначення приладів та пристроїв перетворювальної техніки;
• вміти розраховувати, проектувати, вибирати та досліджувати напівпровідникові прилади та пристрої;
• вміти ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу приладів та пристроїв промислової електроніки та мікросхемотехніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теоретичні основи електротехніки.
Короткий зміст навчальної програми: В навчальній дисципліні викладено фізичні основи електронних приладів, їх будова, характеристики та особливості функціонування. Розглянуто принципи роботи та використання напівпровідникових приладів в різноманітних електронних пристроях, а саме, підсилювачах, випростувачах, генераторах, імпульсних пристроях, логічних елементах, тригерах. Подано основні схемотехнічні рішення, характеристики цих пристроїв і приклади їх застосування в промислових установках, системах керування й автоматики. Особливу увагу приділено розрахунку, проектуванню напівпровідникових пристроїв перетворювальної техніки, аналізу їх енергетичних показників.
Опис: Напівпровідникові прилади в перетворювальній техніці електроенергетичних систем сталого розвиту. Випрямлячі. Широтно-імпульсні перетворювачі. Пристрої плавного пуску асинхронних двигунів. Перетворювачі частоти. Автономні інвертори.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях, який проводиться у формі фронтального усного опитування перед початком занять, призначений для діагностики засвоєння лекційного матеріалу, готовності студентів до лабораторних занять та набуття комунікаційних навичок.
Підсумковий контроль знань проводиться у вигляді екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота (30%)
• підсумковий контроль: екзамен, письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Промислова електроніка та мікросхемотехніка: теорія і практикум: Навч. посіб. / Колонтаєвський Ю. П., Сосков А. Г. За ред. А. Г. Соскова. -К.: Каравела, 2015. -536 с
2. Попов О.З. Основы преобразовательной техники: Уч. Пособие. – М.: Изд. дом МЭИ, 2007. – 200 с
3. Зиновьев Г. С. Основы силовой электроники: Учебник. – Новосибирск: Изд-во НГТУ, 1999. Ч.1. – 199 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).