Промислова електроніка і перетворювальна техніка електроенергетичних систем сталого розвитку

Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.O.023
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: Доцент, к.т.н., Семенюк Микола Борисович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни є вивчення фізичних основ, принципу дії, будови та параметрів електронних напівпровідникових приладів, будови та роботи пристроїв промислової електроніки та особливостей їх використання в електротехнічних системах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: • здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; • здатність працювати в команді; фахові компетентності: • здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки. • здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних систем та мереж, електричної частини станцій і підстанцій та техніки високих напруг; • усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці.
Результати навчання: • знати технічні характеристики, конструктивні особливості, призначення приладів та пристроїв перетворювальної техніки; • вміти розраховувати, проектувати, вибирати та досліджувати напівпровідникові прилади та пристрої; • вміти ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу приладів та пристроїв промислової електроніки та мікросхемотехніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теоретичні основи електротехніки.
Короткий зміст навчальної програми: В навчальній дисципліні викладено фізичні основи електронних приладів, їх будова, характеристики та особливості функціонування. Розглянуто принципи роботи та використання напівпровідникових приладів в різноманітних електронних пристроях, а саме, підсилювачах, випростувачах, генераторах, імпульсних пристроях, логічних елементах, тригерах. Подано основні схемотехнічні рішення, характеристики цих пристроїв і приклади їх застосування в промислових установках, системах керування й автоматики. Особливу увагу приділено розрахунку, проектуванню напівпровідникових пристроїв перетворювальної техніки, аналізу їх енергетичних показників.
Опис: Напівпровідникові прилади в перетворювальній техніці електроенергетичних систем сталого розвиту. Випрямлячі. Широтно-імпульсні перетворювачі. Пристрої плавного пуску асинхронних двигунів. Перетворювачі частоти. Автономні інвертори.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях, який проводиться у формі фронтального усного опитування перед початком занять, призначений для діагностики засвоєння лекційного матеріалу, готовності студентів до лабораторних занять та набуття комунікаційних навичок. Підсумковий контроль знань проводиться у вигляді екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота (30%) • підсумковий контроль: екзамен, письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Промислова електроніка та мікросхемотехніка: теорія і практикум: Навч. посіб. / Колонтаєвський Ю. П., Сосков А. Г. За ред. А. Г. Соскова. -К.: Каравела, 2015. -536 с 2. Попов О.З. Основы преобразовательной техники: Уч. Пособие. – М.: Изд. дом МЭИ, 2007. – 200 с 3. Зиновьев Г. С. Основы силовой электроники: Учебник. – Новосибирск: Изд-во НГТУ, 1999. Ч.1. – 199 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).