Алгоритми та структури даних
Спеціальність: Інженерія геоінформаційних систем
Код дисципліни: 6.193.08.O.010
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: к.ф.-м.н., доцент Бридун Андрій Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
• ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі геодезії та землеустрою із застосуванням геоінформаційних технологій та сучасного програмного забезпечення для розв’язання різних наукових і практичних завдань в галузі геоматики.
• ЗК01 Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями.
• ЗК06 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
фахові компетентності:
• СК01 Здатність застосовувати фундаментальні знання для аналізу явищ природного і техногенного походження при виконанні професійних завдань у сфері геодезії та землеустрою.
• СК07 Здатність збирати, оновлювати, опрацьовувати, критично оцінювати, інтерпретувати, зберігати, оприлюднювати і використовувати геопросторові дані та метадані щодо об’єктів природного і техногенного походження.
Результати навчання: • РН10. Обирати і застосовувати інструменти, обладнання, устаткування та програмне забезпечення, які необхідні для дистанційних, наземних, польових і камеральних досліджень у сфері геодезії та землеустрою.
• РН12. Розробляти документацію із землеустрою, кадастрову документацію і документацію з оцінки земель із застосуванням комп’ютерних технологій, геоінформаційних систем та цифрової фотограмметрії, наповнювати даними державний земельний, містобудівний та інші кадастри.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інформатика та програмування геозадач
• Фізика
• Математичне опрацювання та аналіз геоданих
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Алгоритми та структури даних» – це використання простого та спеціального математичного апарату в геоінформаційних системах. Математична логіка, основи теорії множин, розмиті множини та теорія графів разом з іншими дисциплінами фундаментального напрямку складають основу математичної освіти сучасного спеціаліста в інженерії геоінформаційних систем.
Опис: • Математична логіка. (Логіка висловлювань. Закони логіки висловлювань. Нормальні форма логіки висловлювань.)
• Основи теорії множин. (Поняття множини. Кортеж. Декартовий добуток множин.Операції над множинами.)
• Теорія графів. (Основні означення та властивості графів. Деякі спеціальні класи простих графів. Способи задання графів. Шляхи та цикли. Зв’язність. Ейлерів цикл у графі. Зважені графи та алгоритми пошуку найкоротшого шляху.)
• Розмиті множини. (Поняття розмитої множини. Операції на розмитих множин. Розмиті числа.)
Методи та критерії оцінювання: Усне, індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування на заняттях; перевірка проміжних письмових робіт; захист лабораторних робіт; захист контрольної роботи; підсумкова тестова перевірка.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Виконання лабораторних робіт (max 40 балів).
• Виконання підсумкової контрольної роботи (max 60 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Нікольський Ю.В. Дискретна математика / Нікольський Ю.В., Пасічник В.В., Щербина Ю.М. – К.: Видавнича група BHV, 2007. – 368с.
2. Андрійчук В.І. Вступ до дискретної математики / Андрійчук В.І., Комарницький М.Я., Іщук Ю.Б. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2003. – 254с.
3. Л. Є. Бизилевич Дискретна математика у прикладах і задачах [Текст] : підручник / Л. Є. Бизилевич. - Л. : Чижиков І. Е. [вид.], 2013. – 486 с. ISBN 978-966-2645-09-5
4. Андерсон Дж. Дискретная математика и комбинаторика: [пер. с англ.] / Джеймс Андерсон – М.: Вильямс, 2004. – 960с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).