Картографія

Спеціальність: Інженерія геоінформаційних систем
Код дисципліни: 6.193.08.O.015
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: к.т.н., доцент Юлія Голубінка
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни "Картографія" полягає в наданні студентам теоретичних основ та практичних навичок зі створенння картографічних моделей за допомогою ГІС технологій, тобто використання ГІС для збору, опрацювання, аналізу та візуалізації географічних даних.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти фахових компетентностей: СК06. Здатність виконувати дистанційні, наземні, польові та камеральні дослідження, інженерні розрахунки з опрацювання результатів досліджень, оформляти результати досліджень, готувати звіти при вирішенні завдань геодезії та землеустрою. СК12. Здатність проводити технічний контроль та оцінювати якість топографо-геодезичної та картографічної продукції.
Результати навчання: РН7. Виконувати обстеження і вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи при виконанні професійних завдань з геодезії та землеустрою. РН11. Організовувати та виконувати дистанційні, наземні, польові і камеральні роботи в сфері геодезії та землеустрою, оформляти результати робіт, готувати відповідні звіти. РН13. Планувати і виконувати геодезичні, топографічні та кадастрові знімання, опрацьовувати отримані результати у геоінформаційних системах. РН15. Розробляти і приймати ефективні рішення щодо професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою, у тому числі за умов невизначеності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи геоматики Навчальна практика з геоматики Землеустрій та оцінка нерухомості Вебкартографія
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Картографія" спрямована на навчання студентів сучасним методам та інструментам необхідних для створення, аналізу та візуалізації картографічних моделей. Картографія це, перш за все, правила створення картографічних моделей з допомогою ГІС. А, по-друге, це точна прив’язка всіх об’єктів, які картографуються, до свого розташування до поверхні Землі, що знову ж таки досягається за допомогою ГІС технологій. Це і відрізняє ГІС від інших пов’язаних технологій. Дисципліна сприяє розвитку практичних навичок і підготовці студентів до викликів сучасного інформаційного середовища.
Опис: 1. ГІС та паперові карти. Подібності та відмінності між ГІС та паперовими картами. 2. Картографічний дизайн: елементи карти, компонування карти, колір, символи, картографічний текст, способи картографічного зображення. 3. Перехід від сферичної поверхні Землі до плоского зображення на карті. Системи координат. Відображення форми Землі: геоїд, еліпсоїд, датуми. Картографічні проекції та спотворення. Проекційні системи координат. Геодезична референцна система УСК-2000. 4. Картографіна генералізація. Фактори та види генералізації та шляхи її здійснення. Генералізація точкових, лінійних та полігональних об’єктів.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням лабораторних робіт у відповідному програмному середовищі, машинний контроль; перевірка письмових звітів лабораторних робіт, захист лабораторних робіт; виконання завдань та захист контрольного заходу (іспиту); усне, комбіноване і фронтальне опитування; машинний тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Виконання лабораторних робіт, усне опитування (40%); • Підсумковий контроль (60%, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Robinson, A., Sale, R., Morrison, J., and Muehrcke, P. (1984). Elements of Cartography. 2. Burrough, Peter & Rachael McDonnell (1998), Principles of Geographical Information Systems. Oxford: Oxford University Press. 3. United States Geological Survey (2010). "Map Projections" [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://egsc.usgs.gov/isb/pubs/MapProjections/projections.html 4. Барановський В. Д., Карпінський Ю. О., Кучер О. В., Лященко А. А. Топографо-геодезичне та картографічне забезпечення ведення земельного кадастру. Системи координат і картографічні проекції / За заг. ред. Ю. О. Карпінського. – К.: НДІГК, 2009. – 96 с: іл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).