Картографія

Спеціальність: Інженерія геоінформаційних систем
Код дисципліни: 6.193.08.O.015
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: к.т.н., доцент Юлія Голубінка
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни "Картографія" полягає в наданні студентам теоретичних основ та практичних навичок зі створенння картографічних моделей за допомогою ГІС технологій, тобто використання ГІС для збору, опрацювання, аналізу та візуалізації географічних даних.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти фахових компетентностей: СК06. Здатність виконувати дистанційні, наземні, польові та камеральні дослідження, інженерні розрахунки з опрацювання результатів досліджень, оформляти результати досліджень, готувати звіти при вирішенні завдань геодезії та землеустрою. СК12. Здатність проводити технічний контроль та оцінювати якість топографо-геодезичної та картографічної продукції.
Результати навчання: РН7. Виконувати обстеження і вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи при виконанні професійних завдань з геодезії та землеустрою. РН11. Організовувати та виконувати дистанційні, наземні, польові і камеральні роботи в сфері геодезії та землеустрою, оформляти результати робіт, готувати відповідні звіти. РН13. Планувати і виконувати геодезичні, топографічні та кадастрові знімання, опрацьовувати отримані результати у геоінформаційних системах. РН15. Розробляти і приймати ефективні рішення щодо професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою, у тому числі за умов невизначеності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи геоматики Навчальна практика з геоматики Землеустрій та оцінка нерухомості Вебкартографія
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Картографія" спрямована на навчання студентів сучасним методам та інструментам необхідних для створення, аналізу та візуалізації картографічних моделей. Картографія це, перш за все, правила створення картографічних моделей з допомогою ГІС. А, по-друге, це точна прив’язка всіх об’єктів, які картографуються, до свого розташування до поверхні Землі, що знову ж таки досягається за допомогою ГІС технологій. Це і відрізняє ГІС від інших пов’язаних технологій. Дисципліна сприяє розвитку практичних навичок і підготовці студентів до викликів сучасного інформаційного середовища.
Опис: 1. ГІС та паперові карти. Подібності та відмінності між ГІС та паперовими картами. 2. Картографічний дизайн: елементи карти, компонування карти, колір, символи, картографічний текст, способи картографічного зображення. 3. Перехід від сферичної поверхні Землі до плоского зображення на карті. Системи координат. Відображення форми Землі: геоїд, еліпсоїд, датуми. Картографічні проекції та спотворення. Проекційні системи координат. Геодезична референцна система УСК-2000. 4. Картографіна генералізація. Фактори та види генералізації та шляхи її здійснення. Генералізація точкових, лінійних та полігональних об’єктів.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням лабораторних робіт у відповідному програмному середовищі, машинний контроль; перевірка письмових звітів лабораторних робіт, захист лабораторних робіт; виконання завдань та захист контрольного заходу (іспиту); усне, комбіноване і фронтальне опитування; машинний тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Виконання лабораторних робіт, усне опитування (40%); • Підсумковий контроль (60%, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Robinson, A., Sale, R., Morrison, J., and Muehrcke, P. (1984). Elements of Cartography. 2. Burrough, Peter & Rachael McDonnell (1998), Principles of Geographical Information Systems. Oxford: Oxford University Press. 3. United States Geological Survey (2010). "Map Projections" [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://egsc.usgs.gov/isb/pubs/MapProjections/projections.html 4. Барановський В. Д., Карпінський Ю. О., Кучер О. В., Лященко А. А. Топографо-геодезичне та картографічне забезпечення ведення земельного кадастру. Системи координат і картографічні проекції / За заг. ред. Ю. О. Карпінського. – К.: НДІГК, 2009. – 96 с: іл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).