Основи веброзробки та геоінформаційні сервіси

Спеціальність: Інженерія геоінформаційних систем
Код дисципліни: 6.193.08.O.022
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: Доц., к.т.н. Ярема Наталія Петрівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни "Основи веброзробки та геоінформаційні сервіси" є надання студентам базових знань та практичних навичок у створенні веб-додатків, зокрема, у контексті використання геоінформаційних сервісів. Студенти ознайомляться з фундаментальними технологіями веброзробки, такими як HTML, CSS, JavaScript, а також із сучасними інструментами та сервісами для інтеграції географічних даних в веб-додатки.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: IНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі геодезії та землеустрою із застосуванням геоінформаційних технологій та сучасного програмного забезпечення для розв’язання різних наукових і практичних завдань в галузі геоматики. ЗК02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК05. Здатність спілкуватися іноземною мовою. СК05. Здатність застосовувати сучасне інформаційне, технічне і технологічне забезпечення для вирішення складних питань геодезії та землеустрою.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН10. Обирати і застосовувати інструменти, обладнання, устаткування та програмне забезпечення, які необхідні для дистанційних, наземних, польових і камеральних досліджень у сфері геодезії та землеустрою. РН14. Планувати складну професійну діяльність, розробляти і реалізовувати проєкти у сфері геодезії та землеустрою за умов ресурсних та інших обмежень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Об'єктно-орієнтоване програмування; Геоінформаційні системи і технології; Геоінформаційне моделювання та методи штучного інтелекту
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна "Основи веброзробки та геоінформаційні сервіси" призначена для студентів, які бажають здобути знання та навички у сфері створення сучасних веб-додатків з інтеграцією геоінформаційних сервісів. Курс охоплює основні аспекти веброзробки, включаючи створення статичних веб-сторінок за допомогою HTML та CSS, а також динамічних сторінок з використанням JavaScript. Студенти навчаться працювати з Document Object Model (DOM) для динамічного оновлення контенту на сторінках. Курс також зосереджений на принципах UX/UI дизайну, що допоможе студентам створювати зручні та естетичні інтерфейси для користувачів. Особлива увага приділяється сучасним картографічним вебсервісам, таким як Google Maps та ArcGIS Online, а також використанню JavaScript-бібліотек (Leaflet, Openlayers) для роботи з географічними даними. Студенти навчаться візуалізувати дані на картах, розробляти та інтегрувати геоінформаційні сервіси в веб-додатки. Крім того, курс розглядає основні аспекти безпеки та конфіденційності в геоінформаційних веб-додатках, що є важливою складовою сучасної веброзробки. Завдяки цьому курсу студенти здобудуть всебічні знання та навички, необхідні для розробки функціональних, безпечних та інноваційних веб-додатків з геоінформаційними компонентами.
Опис: 1. Введення в веброзробку та геоінформаційні сервіси: огляд курсу, визначення ключових термінів і понять 2. Основи HTML: Створення статичних веб-сторінок з використанням HTML 3. Основи CSS: Створення статичних веб-сторінок з використанням HTML та CSS 4. Основи JavaScript : основи JavaScript: змінні, умовні оператори, цикли 5. Робота з DOM: взаємодія з Document Object Model для динамічних змін на сторінці. 6. Основи дизайну веб-інтерфейсів: принципи UX/UI дизайну веб-сторінок. 7. Картографічні вебсервіси: загальний огляд та особливості сучасних картографічних вебсервісів. 8. Картографічний вебсервіс Google Maps 9. Картографічний вебсервіс ArcGis Online 10. Картографічні бібліотеки JavaScript (Leaflet, Openlayers та інші) 11. Візуалізація даних на картах: використання бібліотек для візуалізації географічних даних. 12. Геопортали: визначення геопорталу та його структура. 13. Захист даних та конфіденційність у геоінформаційних додатках: Основні аспекти безпеки та конфіденційності у веб-додатках з геоінформаційними сервісами.
Методи та критерії оцінювання: Усне, індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування на заняттях; захист лабораторних робіт; захист контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Виконання лабораторних робіт (max 40 балів). • Виконання підсумкової контрольної роботи (max 60 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Самойленко В.М. Географічні інформаційні системи та технології: підручник / В.М. Самойленко. – К.: Ніка-Центр, 2010. – 448 с. 2. Довідник з HTML,СSS, Java Script - https://www.w3schools.com 3. Leaflet JavaScript API - https://leafletjs.com/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).