Геоінформаційна практика

Спеціальність: Інженерія геоінформаційних систем
Код дисципліни: 6.193.08.O.034
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: к.т.н., доцент Юлія Голубінка
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни "Геоінформаційна практика" полягає в набутті студентами практичних навичок зі збору, опрацювання та аналізу географічних даних за допомогою програмного забезпечення QGIS та QField, оволодінні теоретичними засадами геоінформаційних систем, їх застосуванні у вирішенні практичних завдань, розвитку комунікативних навичок у презентації результатів аналізу та підготовці до професійної діяльності в інших суміжних галузях.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти загальних компетентностей: ЗК03. Здатність планувати та управляти часом. ЗК08. Здатність працювати в команді. фахових компетентностей: СК05. Здатність застосовувати сучасне інформаційне, технічне і технологічне забезпечення для вирішення складних питань геодезії та землеустрою. СК08. Здатність здійснювати професійну діяльність у сфері геодезії та землеустрою з урахуванням вимог професійної і цивільної безпеки, охорони праці, соціальних, екологічних, етичних, економічних аспектів. СК11. Здатність здійснювати геодезичний моніторинг земної поверхні, природних об’єктів, інженерних споруд.
Результати навчання: РН2. Організовувати і керувати професійним розвитком осіб і груп. РН7. Виконувати обстеження і вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи при виконанні професійних завдань з геодезії та землеустрою. РН13. Планувати і виконувати геодезичні, топографічні та кадастрові знімання, опрацьовувати отримані результати у геоінформаційних системах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Сучасні навігаційні системи Геоінформаційне моделювання та методи ШІ Спеціальні застосунки для опрацювання просторових даних Інженерія геопросторових даних в ГІС
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Геоінформаційна практика" спрямована на навчання студентів сучасним методам та інструментам геоінформаційних систем (ГІС) через практичні заняття. Під час курсу студенти оволодіють практичними навичками зі збору, опрацювання та аналізу географічних даних з використанням програмного забезпечення QGIS та QField. Основна увага буде приділена плануванню збору даних, їх інтеграції в ГІС середовище, а також використанню результатів аналізу для створення тематичних карт та веб-карт. Курс також охоплює вивчення основних теоретичних принципів ГІС, їх застосування у різних галузях та підготовку до професійної діяльності у сферах географії, геології, екології та інших суміжних галузях. Дисципліна сприяє розвитку практичних навичок і підготовці студентів до викликів сучасного інформаційного середовища.
Опис: 1. Вступ до геоінформаційної практики - огляд цілей та завдань практики - визначення ролі геоінформаційних технологій у сучасному світі. 2. Планування збору даних - вибір методів збору даних - налаштування проектів у QGIS для використання з QField. - розробка схем збору даних для відповідності вимогам проекту. 3. Збір та опрацювання даних у QField - використання QField для збору географічних даних на місці - перегляд та редагування зібраних даних - синхронізація даних між QField та QGIS. 4. Аналіз та візуалізація даних - використання QGIS для аналізу та візуалізації зібраних даних - застосування геоаналітичних методів для вивчення зв'язків між даними - підготовка тематичних карт та звітів на основі результатів аналізу. 5. Створення веб-карти - налаштування проекту у QGIS для публікації веб-карти - використання плагінів для створення інтерактивних елементів та шарів на веб-карті - оптимізація та публікація веб-карти з використанням QGIS Server або інших веб-ГІС платформ. 6. Застосування навичок у практичних завданнях - розв'язання практичних задач з використанням отриманих знань - виконання проектної роботи на основі геоінформаційних технологій - підготовка та презентація результатів виконаної роботи.
Методи та критерії оцінювання: В навчальному процесі передбачено наступні методи контролю результатів навчання студентів: • поточний контроль за виконанням робіт; • усні індивідуальні, комбіновані і фронтальні опитування на початку кожного виду робіт; • перевірка та оцінювання знань. Підсумковий контроль: диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Планування збору даних (20%) • Збір та опрацювання даних (20%) • Аналіз та візуалізація даних (20%) • Створення веб-карти (20%) • Самостійна робота (10%) • Звіт з практики, презентація (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Locate Press. (2021). Introduction to QGIS. Retrieved from https://locatepress.com/book/itq 2. Домашня сторінка QGIS. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://qgis.org/uk/site/about/index.html 3. QField. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://qfield.org
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).