Геоінформаційна практика

Спеціальність: Інженерія геоінформаційних систем
Код дисципліни: 6.193.08.O.034
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: к.т.н., доцент Юлія Голубінка
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни "Геоінформаційна практика" полягає в набутті студентами практичних навичок зі збору, опрацювання та аналізу географічних даних за допомогою програмного забезпечення QGIS та QField, оволодінні теоретичними засадами геоінформаційних систем, їх застосуванні у вирішенні практичних завдань, розвитку комунікативних навичок у презентації результатів аналізу та підготовці до професійної діяльності в інших суміжних галузях.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти загальних компетентностей: ЗК03. Здатність планувати та управляти часом. ЗК08. Здатність працювати в команді. фахових компетентностей: СК05. Здатність застосовувати сучасне інформаційне, технічне і технологічне забезпечення для вирішення складних питань геодезії та землеустрою. СК08. Здатність здійснювати професійну діяльність у сфері геодезії та землеустрою з урахуванням вимог професійної і цивільної безпеки, охорони праці, соціальних, екологічних, етичних, економічних аспектів. СК11. Здатність здійснювати геодезичний моніторинг земної поверхні, природних об’єктів, інженерних споруд.
Результати навчання: РН2. Організовувати і керувати професійним розвитком осіб і груп. РН7. Виконувати обстеження і вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи при виконанні професійних завдань з геодезії та землеустрою. РН13. Планувати і виконувати геодезичні, топографічні та кадастрові знімання, опрацьовувати отримані результати у геоінформаційних системах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Сучасні навігаційні системи Геоінформаційне моделювання та методи ШІ Спеціальні застосунки для опрацювання просторових даних Інженерія геопросторових даних в ГІС
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Геоінформаційна практика" спрямована на навчання студентів сучасним методам та інструментам геоінформаційних систем (ГІС) через практичні заняття. Під час курсу студенти оволодіють практичними навичками зі збору, опрацювання та аналізу географічних даних з використанням програмного забезпечення QGIS та QField. Основна увага буде приділена плануванню збору даних, їх інтеграції в ГІС середовище, а також використанню результатів аналізу для створення тематичних карт та веб-карт. Курс також охоплює вивчення основних теоретичних принципів ГІС, їх застосування у різних галузях та підготовку до професійної діяльності у сферах географії, геології, екології та інших суміжних галузях. Дисципліна сприяє розвитку практичних навичок і підготовці студентів до викликів сучасного інформаційного середовища.
Опис: 1. Вступ до геоінформаційної практики - огляд цілей та завдань практики - визначення ролі геоінформаційних технологій у сучасному світі. 2. Планування збору даних - вибір методів збору даних - налаштування проектів у QGIS для використання з QField. - розробка схем збору даних для відповідності вимогам проекту. 3. Збір та опрацювання даних у QField - використання QField для збору географічних даних на місці - перегляд та редагування зібраних даних - синхронізація даних між QField та QGIS. 4. Аналіз та візуалізація даних - використання QGIS для аналізу та візуалізації зібраних даних - застосування геоаналітичних методів для вивчення зв'язків між даними - підготовка тематичних карт та звітів на основі результатів аналізу. 5. Створення веб-карти - налаштування проекту у QGIS для публікації веб-карти - використання плагінів для створення інтерактивних елементів та шарів на веб-карті - оптимізація та публікація веб-карти з використанням QGIS Server або інших веб-ГІС платформ. 6. Застосування навичок у практичних завданнях - розв'язання практичних задач з використанням отриманих знань - виконання проектної роботи на основі геоінформаційних технологій - підготовка та презентація результатів виконаної роботи.
Методи та критерії оцінювання: В навчальному процесі передбачено наступні методи контролю результатів навчання студентів: • поточний контроль за виконанням робіт; • усні індивідуальні, комбіновані і фронтальні опитування на початку кожного виду робіт; • перевірка та оцінювання знань. Підсумковий контроль: диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Планування збору даних (20%) • Збір та опрацювання даних (20%) • Аналіз та візуалізація даних (20%) • Створення веб-карти (20%) • Самостійна робота (10%) • Звіт з практики, презентація (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Locate Press. (2021). Introduction to QGIS. Retrieved from https://locatepress.com/book/itq 2. Домашня сторінка QGIS. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://qgis.org/uk/site/about/index.html 3. QField. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://qfield.org
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).