Просторові кадастрові інформаційні системи
Спеціальність: Інженерія геоінформаційних систем
Код дисципліни: 6.193.08.O.028
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.т.н., проф. Юрій ГУБАР
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі геодезії та землеустрою із застосуванням геоінформаційних технологій та сучасного програмного забезпечення для розв’язання різних наукових і практичних завдань в галузі геоматики.
ЗК06. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК13. Здатність зберігати, примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії, закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу й суспільство, а також в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для відпочинку та ведення здорового способу життя.
СК09. Здатність застосовувати інструменти, прилади, обладнання, устаткування при виконанні завдань геодезії та землеустрою.
СК10. Здатність здійснювати моніторинг та оцінку земель.
СК13. Здатність розробляти документацію із землеустрою та з оцінки земель, кадастрову документацію, наповнювати даними державний земельний, містобудівний та інші кадастри.
Результати навчання: РН4. Знати та застосовувати у професійній діяльності нормативно-правові акти, нормативно-технічні документи, довідкові матеріали в сфері геодезії та землеустрою і суміжних галузей.
РН11. Організовувати та виконувати дистанційні, наземні, польові і камеральні роботи в сфері геодезії та землеустрою, оформляти результати робіт, готувати відповідні звіти.
РН12. Розробляти документацію із землеустрою, кадастрову документацію і документацію з оцінки земель із застосуванням комп’ютерних технологій, геоінформаційних систем та цифрової фотограмметрії, наповнювати даними державний земельний, містобудівний та інші кадастри.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Землеустрій та оцінка нерухомості.
2. Геоінформаційні системи і технології.
3. Основи веброзробки та геоінформаційні сервіси.
4. Сучасні навігаційні системи.
5. Дистанційне зондування Землі.
6. Проектування баз геопросторових даних.
7. Геоінформаційне моделювання та методи ШІ.
8. Тривимірне моделювання та BIM-технології.
Короткий зміст навчальної програми: Важливість вивчення навчальної дисципліни полягає у поглибленні теоретичних та практичних знань зі сфери кадастру природних ресурсів і практичному застосуванні цих питань у проведенні основного і поточного обліку земель з метою забезпечення вивчення земельного, водного, лісового, природно-заповідного та містобудівного кадастрів. Також, завданням даної дисципліни є вивчення системи кадастрів, збір та аналіз кількісної та якісної інформації про стан природних ресурсів.
Опис: Тема 1. Аналіз світових систем кадастру та України.
1.1. Світовий досвід функціонування кадастрових систем.
1.2 Сучасний стан кадастрової системи України. Функції та принципи кадастрової системи. Проблеми розвитку земельно-кадастрової системи.
Тема 2. Державний земельний кадастр України
2.1 Проблеми ведення держаного земельного кадастру
2.2. Дослідження земельного фонду України
2.3. Шляхи розвитку ДЗК України.
2.4. Використання даних державного земельного кадастру при створенні об’єднаних територіальних громад (ОТГ)
2.5. Картографо-геодезичне забезпечення кадастру. Технологія інтегрування картографічних матеріалів в єдину систему відліку.
Тема 3. Водний кадастр.
3.1. Проблемні питання використання земель водного фонду
3.2. Зміст та структура державного водного кадастру
3.3. Аналіз водного фонду України.
3.4. Дослідження сучасного стану використання земель водного фонду
3.5. Створення меж водоохоронних зон та прибережних захисних смуг. Дослідження встановлення водоохоронних зон в зарубіжних країнах і країнах СНД.
3.4. Державний облік водного кадастру. Використання даних водного кадастру
Тема 4. Зміст лісового кадастру та функціональне призначення
4.1. Зміст державного лісового кадастру. Поняття, призначення та завдання державного лісового кадастру.
4.2. Аналіз лісового фонду України.
4.3. Порядок ведення державного лісового кадастру.
4.4. Лісовпорядкування та проекти організації лісового господарства. Особливості ведення лісовпорядкування.
4.5 Документація та звітність лісового кадастру.
4. 6. Особливості використання лісових ресурсів.
Тема 5. Кадастр територій природно-заповідного фонду
5.1. Суть, призначення і зміст Державного кадастру територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
5.2. Сучасна класифікація територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
5.3. Критерії створення і оголошення територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
5.4. Порядок ведення кадастру територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
5.5 Дослідження природно-заповідного фонду України
5.6. Документація Державного кадастру територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
5.8 Функціональне зонування природно-заповідних територій.
5.9 Особливості організаційно-правової охорони природно-заповідного фонду
Тема 6. Містобудівний кадастр
6.1.Теоретичні основи містобудівної діяльності, роль та місце містобудівного кадастру для сталого просторового розвитку
6.2 Структура містобудівного кадастру, порядок його створення, ведення та надання інформації з містобудівного кадастру.
6.3. Інформаційні ресурси системи містобудівного кадастру та їх взаємодія із базою даних інфраструктури геопросторових даних України.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях, виконання та захист лабораторних робіт, письмовий контрольний захід та усна компонента.
Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист лабораторних робіт, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційний контроль
Письмова компонента:
1) тестові запитання І рівень – 10 запитань, 1 бал кожне (максимальна кількість балів за правильні відповіді – 10 балів);
2) тестові запитання ІІ рівня – 10 запитань по 2 бали кожне (максимальна кількість балів за правильні відповіді – 20 балів);
3) тестові запитання ІІІ рівня – 5 запитань по 4 бали кожне (максимальна кількість балів за правильні відповіді –20 балів).
Усна компонента:
Відповіді на два короткі теоретичні питання – по 5 балів максимум за одне питання. Час на підготовку до відповіді – не передбачений. Критерії оцінювання теоретичного питання:
• 5 балів – виставляється за високий рівень знань теоретичного матеріалу, вміння аналізувати явища, які вивчаються, чітко, лаконічно, логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при вирішенні поставлених завдань;
• 4 бали – виставляється за ґрунтовні знання теоретичного матеріалу, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені питання, які, однак, містять певні (несуттєві) неточності, за вміння застосовувати теоретичні положення при вирішенні поставлених завдань;
• 3 бали – виставляється за достатні знання теоретичного матеріалу, вміння послідовно відповідати на поставлені питання, слабке застосування теоретичних положень при вирішенні поставлених завдань;
• 2 бали – виставляється за посередні знання навчального матеріалу, знання фундаментальних понять, однак мало аргументовані відповіді;
• 1 бал – виставляється за слабкі знання навчального матеріалу, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності їх викладення, нечітке розуміння фундаментальних понять та означень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Закон України “Про державний земельний кадастр”: станом на 7 липня 2011 р.
№ 3613-VI // Верховна Рада України. – 2011. – № 3613-VІ.
2. Закон України “Про природно-заповідний фонд України”: станом на 16 червня 1992 р. № 2456-XII // Верховна Рада України. – 1992. – № 34. – 502 с.
3. Постанова Кабінету Міністрів України “Положення про містобудівний кадастр”: станом на 25 травня 2011 р. № 559 // Кабінет Міністрів України. – 2011.
4. Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень ДБН 360-92** від 17.04.1992 р. № 44 // Держкоммістобудування. – 1992.
5. Закон України “Про основи містобудування”: станом на 16 листопада 1992 р.
№ 2781-ХІІ // Верховна Рада України. – 1992. – № 52. – 684 с.
6. Закон України “Про регулювання містобудівної діяльності”: станом на 17 лю¬того 2011 р. № 3038-ІV // Верховна Рада України. – 2011. – № 34. – 343 с.
7. Порядок ведення державного обліку лісів і Державного лісового кадастру // ПКМ України 20 червня 2007 р.
8. Закон України Лісового кодексу України,// Верховна рада України 1 січня 1994 р. №3852-ХІ.
9. Водний кодекс України із змінами, внесеними законом України: станом на 21 верес. 2000 р. за № 1990-ІІІ / Верховна Рада України – Офіц. вид. – К.: Парламентське вид-во, 2000. – 30 с.
10. Постанова Кабінету Міністрів України: станом на 8 квітня 1996 р. № 413 із змінами, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України: станом на 31 серпня 2011. – № 413.
11. Закон України “Про природно-заповідний фонд України”: станом на 16 червня 1992 р. № 2456-XII // Верховна Рада України. – 1992. – № 34. – 502 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).