Тривимірне моделювання та BIM-технології

Спеціальність: Інженерія геоінформаційних систем
Код дисципліни: 6.193.08.O.033
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: к.т.н. Марченко Дмитро Олександрович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни "Тривимірне моделювання та BIM-технології" полягає в набутті студентами практичних навичок з опрацювання хмар точок, створення BIM моделей об'єктів в середовищі Autodesk Revit та подальша інтеграція в системі ArcGIS Pro
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти загальних компетентностей: ЗК04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК05. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК06. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК07. Здатність працювати автономно. фахових компетентностей: СК06. Здатність виконувати дистанційні, наземні, польові та камеральні дослідження, інженерні розрахунки з опрацювання результатів досліджень, оформляти результати досліджень, готувати звіти при вирішенні завдань геодезії та землеустрою. СК11. Здатність здійснювати геодезичний моніторинг земної поверхні, природних об’єктів, інженерних споруд.
Результати навчання: РН8. Брати участь у створенні державних геодезичних мереж та спеціальних інженерно-геодезичних мереж, організовувати та виконувати топографічні та кадастрові знімання, геодезичні вимірювання, інженерно-геодезичні вишукування для проектування, будівництва та експлуатації об’єктів будівництва. РН13. Планувати і виконувати геодезичні, топографічні та кадастрові знімання, опрацьовувати отримані результати у геоінформаційних системах. РН15. Розробляти і приймати ефективні рішення щодо професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою, у тому числі за умов невизначеності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Геоінформаційне моделювання та методи ШІ Інженерія геопросторових даних в ГІС
Короткий зміст навчальної програми: BIM — це сучасний підхід до проектування, будівництва та експлуатації будівель. Він включає числовий опис та організовану інформацію про об’єкт BIM використовується на етапах проектування, будівництва, експлуатації та навіть демонтажу будівель. До його переваг відносять: - Глибше пророблені рішення: BIM дозволяє більш детально проробити проект на етапі концепції, що знижує вартість змін на пізніших етапах. - Ефективність в управлінні вартістю: Моделювання майбутніх витрат на етапі проектування допомагає зменшити витрати на експлуатацію. Комбінування BIM та ГІС дозволяє створювати комплексні інформаційні моделі, які об’єднують географічні та будівельні аспекти. Це корисно на всіх етапах життєвого циклу будівель та споруд: від проектування до експлуатації. Приведемо деякі приклади засосування в різних галузях життєдіяльності людини: - Управління міським середовищем та планування: Інтеграція BIM та ГІС відкриває нову еру у сфері міського планування. Вона охоплює багато аспектів, такі як дорожній транспорт, інфраструктура, використання простору, майбутнє планування, інженерія та багато інших. - Екологічний моніторинг та природоохоронні заходи: ГІС дозволяє відстежувати зміни в природних середовищах, наприклад, зміни в лісах, водоймах чи екосистемах. BIM може використовуватися для проектування екологічно безпечних будівель та оптимізації їх впливу на навколишнє середовище. - Управління інфраструктурою та об’єктами громадського призначення: ГІС допомагає відстежувати стан доріг, мостів, водопостачання, каналізації та інших інженерних систем. BIM використовується для проектування та управління будівлями, такими як школи, лікарні, аеропорти та інші об’єкти. - Геодезія та земельне планування: ГІС допомагає визначати межі земельних ділянок, вести облік земельних ресурсів та планувати їх використання. BIM може використовуватися для точного визначення розмірів будівель та їх відстаней до земельних об’єктів. Отже, BIM та ГІС разом створюють потужний інструментарій для розумного планування, управління та візуалізації різних аспектів нашого оточення.
Опис: 1. ГІС та BIM: переваги інтеграції 2. Створення веб-сцен для підтримки планування будівництва 3. Геолокація 3D цифрової моделі будівлі 4. Реєстрації цифрових моделей будівель у 3D веб-сценах 5. Використання Autodesk Construction Cloud з ArcGIS Pro 6. Загальні шаблони для інтеграції BIM та ГІС
Методи та критерії оцінювання: Перевірка виконання лабораторних робіт у відповідному програмному середовищі, машинний контроль; перевірка письмових звітів лабораторних робіт; захист лабораторних робіт; усне, комбіноване і фронтальне опитування; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень; екзамен - тестовий контроль та усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Робота на лабораторних заняттях (виконання лабораторних робіт), усне опитування (захист звітів з лабораторних робіт) (40%). • Підсумковий контроль (екзамен 60%, письмова та усна форма)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Посібник з впровадження інформаційногомоделювання в будівництві, створений Європейським державним сектором https://eubim.eu/wp-content/uploads/2020/12/2017_EU-BIM-Handbook_ua.pdf 2. BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Designers, Engineers, Contractors, and Facility Managers. Чарльз Істмен, Ганг Лі, Пол Тайхольц, Рафаель Сакс, 2018 3. Developing BIM Talent: A Guide to the BIM Body of Knowledge with Metrics, KSAs, and Learning Outcomes. Дана К. Сміт, Гленда К. Майо, Раджа Р. А. Ісса, Тамера Л. Маккуен, Вей Ву, 2021 4. Building Information Modeling: BIM in Current and Future Practice. Дуглас Ноубл, Карен Кенсек, 2014
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).