Управління ГІС-проєктами

Спеціальність: Інженерія геоінформаційних систем
Код дисципліни: 6.193.08.E.050
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: к.т.н. Марченко Дмитро Олександрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсу "Управління ГІС-проєктами" є надання студентам первинних знань про принципи та методи управління проєктами, розбудова лідерських навичок та здатностей до ефективного управління людськими ресурсами. Студенти навчаться застосовувати структуровані підходи до управління проектами, які допомагають забезпечити їх успішне завершення в межах часу, бюджету та якості. Зможуть планувати проєкти за допомогою Jira, Monday та іншими програмними рішеннями.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: фахові компетентності професійного спрямування: Блок 2. «Розробка геоінформаційних застосунків» 2.2. Знання сучасних теоретичних, методичних і алгоритмічних основ розробки програмного забезпечення та здатність використання мов програмування для розширення прикладних функцій інструментальних ГІС; 2.3. Вміння працювати з геопросторовими базами даних; 2.6. Здатність обирати методи, засоби та обладнання для виконання геоінформаційних робіт.
Результати навчання: РН2.1. Знати основні теорії, методи, принципи та технології геоінформатики, що дозволяє розуміти та аналізувати проблеми у сфері геопросторових даних. РН2.2. Володіти вмінням розробки програмного забезпечення для геоінформаційних систем, використовуючи сучасні теоретичні та методичні підходи та мови програмування для створення додатків з розширеними функціями. РН2.3. Вміти працювати з геопросторовими базами даних та створювати інтерактивні геоінформаційні додатки та картографічні сервіси для веб-платформ з використанням сучасних фреймворків та бібліотек геоінформаційної розробки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Геоінформаційна практика Проектування баз геопросторових даних ГІС з відкритим кодом Програмування ГІС-застосунків ч.2
Короткий зміст навчальної програми: Курс "Управління ГІС-проєктами" Кожен метод управління проектами має власні принципи, процеси та інструменти, і вибір методу залежить від вимог проекту, динаміки команди та організаційної культури. Важливо вибрати найбільш відповідний метод на основі конкретних потреб і обмежень проекту. В запрпонованому курсі основний акцент полягає на вивченні таких підходів як Waterfall, Agile, Scrum та Kanban. Розглянуто питання планування проєктів та аналіз ризиків.
Опис: 1. Основні принципами та методології управління проєктами. 2. Планування, виконання та контроль проєктів. 3. Оцінки ризиків та прийняття рішень у умовах нестабільності. 4. Методи комунікації та співпраці з учасниками проєкту. 5. Використання інструментів та програмного забезпечення для планування та моніторингу проєктів. 6. Основні принципи розбудова лідерських навичок та здатностей до ефективного управління людськими ресурсами у проєкті. 7. Творче мислення та пошук інноваційних рішень у контексті управління проєктами.
Методи та критерії оцінювання: перевірка виконання лабораторних робіт у відповідному програмному середовищі; перевірка письмових звітів лабораторних робіт; захист лабораторних робіт; усне, комбіноване і фронтальне опитування; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень; екзамен - тестовий контроль та усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Робота на лабораторних заняттях (виконання лабораторних робіт), усне опитування (захист звітів з лабораторних робіт) (40%). • Підсумковий контроль (екзамен 60%, письмова та усна форма)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Основи управління проєктами. Джозеф Хігні, 2022. ISBN 978-617-09-6499-1 2. Як керувати проєктами. Джозеф Хігні, Пол Дж.Філдінг, 2021. ISBN 978-617-09-6502-8 3. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) – Seventh Edition and The Standard for Project Management, 2021. ISBN 978-1628256642 4. PMP Exam Prep: Accelerated Learning to Pass the Project Management Professional (PMP) Exam 9th Edition. Rita Mulcahy, 2018. ISBN 978-1943704040
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).