Землеустрій та оцінка нерухомості

Спеціальність: Інженерія геоінформаційних систем
Код дисципліни: 6.193.08.O.021
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.т.н., проф. Юрій ГУБАР
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати у здобувачів вищої освіти знання про основні положення землеустрою, призначення, змісту, принципів та порядку здійснення землеустрою, а також про зміст і методику здійснення землеустрою на загальнодержавному, регіональному і місцевому рівнях. Сформувати теоретико-методологічні та прикладні знання щодо оцінки нерухомості, забезпечити знаннями, необхідними для правильного практичного застосування методів оцінки нерухомості.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі геодезії та землеустрою із застосуванням геоінформаційних технологій та сучасного програмного забезпечення для розв’язання різних наукових і практичних завдань в галузі геоматики. ЗК12. Здатність реалізувати свої права та обов’язки як члена суспільства; усвідомлення цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства і необхідності його сталого розвитку, верховенства права, прав та свобод людини і громадянина в Україні. СК3. Здатність застосовувати нормативно-правові акти, нормативно-технічні документи, довідкові матеріали у професійній діяльності. СК8. Здатність здійснювати професійну діяльність у сфері геодезії та землеустрою з урахуванням вимог професійної і цивільної безпеки, охорони праці, соціальних, екологічних, етичних, економічних аспектів. СК09. Здатність застосовувати інструменти, прилади, обладнання, устаткування при виконанні завдань геодезії та землеустрою. СК10. Здатність здійснювати моніторинг та оцінку земель. СК13. Здатність розробляти документацію із землеустрою та з оцінки земель, кадастрову документацію, наповнювати даними державний земельний, містобудівний та інші кадастри.
Результати навчання: РН4. Знати та застосовувати у професійній діяльності нормативно-правові акти, нормативно-технічні документи, довідкові матеріали в сфері геодезії та землеустрою і суміжних галузей. РН6. Знати історію та особливості розвитку геодезії та землеустрою, їх місце в загальній системі знань про природу і суспільство. РН12. Розробляти документацію із землеустрою, кадастрову документацію і документацію з оцінки земель із застосуванням комп’ютерних технологій, геоінформаційних систем та цифрової фотограмметрії, наповнювати даними державний земельний, містобудівний та інші кадастри.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Геоінформаційні системи і технології. 2. Основи веброзробки та геоінформаційні сервіси. 3. Картографія. 4. Об’єктно-орієнтоване програмування . 5. Просторові кадастрові інформаційні системи. 6.Дистанційне зондування Землі. 7. Сучасні навігаційні системи.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Землеустрій та оцінка нерухомості" займає одне з ведучих місць в навчальному плані підготовки здобувачів вищої освіти. У межах цього курсу студенти займаються вивченням теоретичних засад та отримання практичних навичок опрацювання значних об'ємів інформації та прийняття оптимальних управлінських рішень в системі землеустрою, ознайомлюються із структурою та методикою розроблення землевпорядної документації, вивчають правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою спрямовані на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування. Програма курсу побудована так щоб вивчення дисципліни зачіпало державний, регіональний та місцевий рівні землеустрою та дало можливість по закінченню третього курсу пройти навчальну практику застосовуючи набуті знання на практиці.
Опис: Тема 1. Виникнення землеустрою і перші землевпорядні дії Тема 2. Теоретичні основи землеустрою Поняття, мета і завдання землеустрою. Зміст, функції та принципи землеустрою. Організація землеустрою. Підстави проведення землеустрою. Основні поняття і визначення системи землеустрою Тема 3. Документація із землеустрою та її зміст Класифікація документації із землеустрою. Підстави для розробки та вимоги до документації із землеустрою. Терміни та умови розроблення документації із землеустрою. Вимоги до текстової та графічної частини документації із землеустрою Тема 4.Учасники процесу із землеустрою. Замовники документації із землеустрою, їх склад, права та обов'язки. Розробники документації із землеустрою, їх склад, права і обов'язки. Особливості обслуговування документації із землеустрою Тема 5. Види і форми землеустрою Поняття про територіальний землеустрій. Завдання і зміст територіального землеустрою Зміст і порядок проведення внутрішньогосподарського землеустрою. Зокремлений землеустрій Тема 6. Землеустрій та інші сфери земельно-господарської діяльності Землеустрій, земельний кадастр та моніторинг земель, топографо-геодезичні та картографічні роботи при землеустрої. Землеустрій та грошова оцінка земельних ділянок, Землеустрій, геоінформаційні системи. Землеустрій, планування і забудова територій, формування екомережі України. Міжнародні та Національні стандарти оцінки майна. Етичні норми професійної оціночної діяльності. Види вартості. Ринкова вартість. Види вартості відмінні від ринкової. Основні принципи оцінки нерухомості та чинники, що впливають на вартість нерухомості. Підготовчий, оціночний і після оціночний етапи здійснення оцінки.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях, виконання та захист лабораторних робіт, участь у підготовці та презентації групового проекту, письмовий контрольний захід та усна компонента. Методи оцінювання знань: усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: • 5 балів (Практичні роботи №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8); виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи без помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 3 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач. • 4 бали (Практичні роботи №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8) ? виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи без суттєвих помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 4 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач. • 3 бали (Практичні роботи №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8) виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи з деякими неточностями, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 5 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання з несуттєвими помилками, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач. • 2 бали (Практичні роботи №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8 ) ? виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи з деякими помилками, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 6 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає посередні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні практичних задач. • 1 бал (Практичні роботи №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8) – виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи з помилками, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 7 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає низький рівень знань навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні практичних задач.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Земельний кодекс України: Прийнятий 25.10.2001 № 2768-III // Відомості Верховної Ради України. – 2002. – № 3-4. – Ст. 27. Закон України «Про землеустрій»: Прийнятий 22.05.2003 № 858-IV // Відомості Верховної Ради України. – 2003. – № 36. – Ст. 282. Закон України «Про державний земельний кадастр» // Офіційний вісник України від 15.08.2011 р., № 60, стор. 64, ст. 2405. Закон України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» // Відомості Верховної Ради України. – 1999. – № 5-6 – Ст. 46. Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» // Відомості Верховної Ради України. – 2011. – № 34. – Ст. 343. Закон України «Про державну експертизу землевпорядної документації» // Відомості Верховної Ради України. – 2004. – № 38. – Ст. 471. Порядок ведення Державного земельного кадастру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 // Офіційний вісник України офіційне видання від 30.11.2012 р., № 89, стор. 183, ст. 3598. Закон України № 2658-III „Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" від 12 липня 2001 року - Режим доступу до закону: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1378-15. Закон України №1378 „Про оцінку земель від 11 грудня 2003р. -Режим доступу до закону http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1378-15. Національний стандарт №1 „Загальні засади оцінки майна і майнових прав" від 10 вересня 2003 року №1440.- Режим доступу до закону: http:// http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1440-2003-п. Національний стандарт №2 „Оцінка нерухомого майна" від 28 жовтня 2004 року №1442. - Режим доступу до закону: zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1442-2004-п. Національний стандарт №3 "Оцінка цілісних майнових комплексів" від 29 листопада 2006 року №1655. - Режим доступу до закону: http:// zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1665-2006-п. Національний стандарт №4 "Оцінка майнових прав інтелектуальної власності" від 3 жовтня 2007 року №1185 . - Режим доступу до закону: http:// zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1185-2007-п.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).