Цифрові трансформації соціальної сфери

Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: асистент, д-р. філософії Романа Мишок
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою цього курсу є надання студентам комплексних знань і навичок щодо роботи з цифровими технологіями у соціальній сфері. Студенти отримають розуміння сучасних цифрових технологій та їх роль у соціальній сфері, ознайомляться з інноваційними підходами до управління соціальними програмами та послугами, а також розвинуть навички аналізу та впровадження цифрових рішень для покращення якості та ефективності соціального забезпечення.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі соціального забезпечення або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог Загальні компетентності: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Фахові компетентності: Здатність до критичного оцінювання соціальних наслідків політики у сфері прав людини та сталого розвитку суспільства. Здатність оптимізувати процеси прийняття управлінських рішень у вирішенні питань соціально-економічної допомоги мало захищених категорій населення. Здатність до оцінки процесу і результату професійної діяльності та якості соціальних послуг. Вміння інформувати населення щодо форм, методів та засобів надання соціальної допомоги, пенсійного забезпечення та страхування.
Результати навчання: Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження. Аналізувати ефективність реалізації соціально-економічної підтримки населення та здійснювати відповідну корекцію в межах напряму діяльності. Використовувати інноваційні технології інформаційних ресурсів соціальної сфери.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні навчальні дисципліни: Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери Наступні навчальні дисципліни: Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери Управлінська практика Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи Виконання магістерської кваліфікаційної роботи Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Цифрові трансформації соціальної сфери» передбачає ознайомлення студентів з ключовими аспектами впровадження цифрових технологій у соціальній сфері. Вивчення дисципліни передбачає роботу (прослуховування матеріалу та участь у дискусіях) студентів на лекціях та підготовку і виступи студентів на практичних заняттях. Виклад теоретичних положень і виконання практичних завдань має супроводжуватись тісною співпрацею викладача та студентів, що значно підвищує рівень ефективності засвоєння знань.
Опис: Особливості цифрової трансформації соціальної сфери. Правові та етичні аспекти використання цифрових технологій у соціальній сфері. Цифрові трансформації у сфері надання соціальних послуг. Цифрові інструменти та технології для професійної діяльності працівника установи соціальної сфери. Цифрова інклюзія та доступність: соціальна діджиталізація. Переваги, виклики та ризики цифровізації соціальної сфери в українському суспільстві.
Методи та критерії оцінювання: Усні та письмові опитування, обговорення проблемних питань, аналіз доповідей, презентацій індивідуальної науково-дослідної роботи. Методи навчання: - Лекції, практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. - Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи контролю: - Поточний контроль: виконання обов’язкових контрольних робіт, усне та фронтальне опитування, виконання тестових завдань. - Підсумковий контроль (залік): письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40% Підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмова форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Давиденко, Г. (2023). Цифрова інклюзія та доступність: соціальна діджиталізація: монографія. Вінниця: ТВОРИ. Кирилюк, В. В., Рябоконь, І. О., & Кіндій, А. С. (2023). Цифрові соціальні сервіси у менеджменті соціального забезпечення. Актуальні проблеми економіки, 1(265), 6–15. https://doi.org/10.32752/1993-6788-2023-1-265-6-15 Кравчук, О., Варіс, І., & Заривних, К. (2021). Цифрові технології менеджменту персоналу: тенденції та виклики в умовах пандемії COVID-19. Економіка та суспільство, 26. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-73 Кримчан, Л. (2019). Цифрові технології як інструмент у діяльності соціальних служб. Sworld-Us Conference proceedings, usc10-01, 4–8. https://doi.org/10.30888/2709-2267.2022-10-01-010 Малиновський, В. Я. (2021). Стратегічні аспекти цифрової трансформації соціальної сфери. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України, (1), 27-31. Нікітенко, В. О., Метеленко, Н. Г., & Шапуров, О. О. (2022). Концепція цифрової трансформації як чинник підтримки сталого екологічного, соціального та економічного розвитку. Humanities studies, (12 (89)), 142-152. Сизоненко, О. О., & Попович, В. М. (2019). Електронні послуги в системі соціального захисту і соціального обслуговування населення в Україні: постановка проблеми. Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики, 84, 123–132. https://doi.org/10.32840/2707-9147.2019.84.11 Федірко, Н. (2022). Цифровий соціальний захист в Україні: передумови та стратегічні виклики. Social and Labour Relations: Theory and Practice, 12(1), 1–13. https://doi.org/10.21511/slrtp.12(1).2022.01 Helsper, Ellen (2008) Digital inclusion: an analysis of social disadvantage and the information society. Department for Communities and Local Government, London, UK. Melnychuk, D., Malyuga, N., Sulimenko, L., Shafranova, K., & Voinalovych, I. (2024). THE SOCIAL SPHERE IN THE ERA OF DIGITALIZATION: FINANCIAL AND ACCOUNTING ASPECTS. Economics, Finance and Management Review, (1(17), 4–15. https://doi.org/10.36690/2674-5208-2024-1-4
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).