Цифрові трансформації соціальної сфери

Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: асистент, д-р. філософії Романа Мишок
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою цього курсу є надання студентам комплексних знань і навичок щодо роботи з цифровими технологіями у соціальній сфері. Студенти отримають розуміння сучасних цифрових технологій та їх роль у соціальній сфері, ознайомляться з інноваційними підходами до управління соціальними програмами та послугами, а також розвинуть навички аналізу та впровадження цифрових рішень для покращення якості та ефективності соціального забезпечення.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі соціального забезпечення або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог Загальні компетентності: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Фахові компетентності: Здатність до критичного оцінювання соціальних наслідків політики у сфері прав людини та сталого розвитку суспільства. Здатність оптимізувати процеси прийняття управлінських рішень у вирішенні питань соціально-економічної допомоги мало захищених категорій населення. Здатність до оцінки процесу і результату професійної діяльності та якості соціальних послуг. Вміння інформувати населення щодо форм, методів та засобів надання соціальної допомоги, пенсійного забезпечення та страхування.
Результати навчання: Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження. Аналізувати ефективність реалізації соціально-економічної підтримки населення та здійснювати відповідну корекцію в межах напряму діяльності. Використовувати інноваційні технології інформаційних ресурсів соціальної сфери.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні навчальні дисципліни: Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери Наступні навчальні дисципліни: Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери Управлінська практика Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи Виконання магістерської кваліфікаційної роботи Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Цифрові трансформації соціальної сфери» передбачає ознайомлення студентів з ключовими аспектами впровадження цифрових технологій у соціальній сфері. Вивчення дисципліни передбачає роботу (прослуховування матеріалу та участь у дискусіях) студентів на лекціях та підготовку і виступи студентів на практичних заняттях. Виклад теоретичних положень і виконання практичних завдань має супроводжуватись тісною співпрацею викладача та студентів, що значно підвищує рівень ефективності засвоєння знань.
Опис: Особливості цифрової трансформації соціальної сфери. Правові та етичні аспекти використання цифрових технологій у соціальній сфері. Цифрові трансформації у сфері надання соціальних послуг. Цифрові інструменти та технології для професійної діяльності працівника установи соціальної сфери. Цифрова інклюзія та доступність: соціальна діджиталізація. Переваги, виклики та ризики цифровізації соціальної сфери в українському суспільстві.
Методи та критерії оцінювання: Усні та письмові опитування, обговорення проблемних питань, аналіз доповідей, презентацій індивідуальної науково-дослідної роботи. Методи навчання: - Лекції, практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. - Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи контролю: - Поточний контроль: виконання обов’язкових контрольних робіт, усне та фронтальне опитування, виконання тестових завдань. - Підсумковий контроль (залік): письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40% Підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмова форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Давиденко, Г. (2023). Цифрова інклюзія та доступність: соціальна діджиталізація: монографія. Вінниця: ТВОРИ. Кирилюк, В. В., Рябоконь, І. О., & Кіндій, А. С. (2023). Цифрові соціальні сервіси у менеджменті соціального забезпечення. Актуальні проблеми економіки, 1(265), 6–15. https://doi.org/10.32752/1993-6788-2023-1-265-6-15 Кравчук, О., Варіс, І., & Заривних, К. (2021). Цифрові технології менеджменту персоналу: тенденції та виклики в умовах пандемії COVID-19. Економіка та суспільство, 26. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-73 Кримчан, Л. (2019). Цифрові технології як інструмент у діяльності соціальних служб. Sworld-Us Conference proceedings, usc10-01, 4–8. https://doi.org/10.30888/2709-2267.2022-10-01-010 Малиновський, В. Я. (2021). Стратегічні аспекти цифрової трансформації соціальної сфери. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України, (1), 27-31. Нікітенко, В. О., Метеленко, Н. Г., & Шапуров, О. О. (2022). Концепція цифрової трансформації як чинник підтримки сталого екологічного, соціального та економічного розвитку. Humanities studies, (12 (89)), 142-152. Сизоненко, О. О., & Попович, В. М. (2019). Електронні послуги в системі соціального захисту і соціального обслуговування населення в Україні: постановка проблеми. Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики, 84, 123–132. https://doi.org/10.32840/2707-9147.2019.84.11 Федірко, Н. (2022). Цифровий соціальний захист в Україні: передумови та стратегічні виклики. Social and Labour Relations: Theory and Practice, 12(1), 1–13. https://doi.org/10.21511/slrtp.12(1).2022.01 Helsper, Ellen (2008) Digital inclusion: an analysis of social disadvantage and the information society. Department for Communities and Local Government, London, UK. Melnychuk, D., Malyuga, N., Sulimenko, L., Shafranova, K., & Voinalovych, I. (2024). THE SOCIAL SPHERE IN THE ERA OF DIGITALIZATION: FINANCIAL AND ACCOUNTING ASPECTS. Economics, Finance and Management Review, (1(17), 4–15. https://doi.org/10.36690/2674-5208-2024-1-4
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).