Стратегії менеджменту в установах соціальної сфери

Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.M.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Шаповалова Тетяна Вікторівна, к.е.н., доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни «Стратегії менеджменту в установах соціальної сфери» полягає у формуванні комплексу теоретичних знань з питань стратегічного менеджменту, інструментарію, методики розроблення стратегій розвитку організації та набуття практичних вмінь і навичок щодо використання концепції стратегічного управління в діяльності установи соціальної сфери.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів вищої освіти наукового світогляду і знань щодо використання методичного інструментарію стратегічного менеджменту; формування комплексу знань щодо здійснення стратегічного планування, стратегічного аналізу, стратегічного контролю та формування організаційної культури установи соціальної сфери, придатної для реалізації стратегій. Фахові компетентності: Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій для стратегії розвитку установ соціальної сфери, в тому числі у відповідності до визначених цілей діяльності установи соціального захисту та міжнародних і державних стандартів соціальних послуг; Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими установа соціальної сфери визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани.
Результати навчання: Розробляти та впроваджувати програми стратегічного розвитку установ соціальної сфери. Обґрунтовувати та управляти програмами в сфері діяльності установи соціальної сфери. Планувати діяльність соціального закладу в стратегічному та тактичному розрізах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Іноземна мова за професійним спрямуванням Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери Правові засади управління установами соціальної сфери Особистісна і комунікаційна ефективність керівника установи Психологічні засади та комунікаційні технології в управлінні установами соціальної сфери Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери Управління ризиками в установах соціальної сфери Механізми програмування в установах соціальної сфери Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи Виконання магістерської кваліфікаційної роботи Захист магістерської кваліфікаційної роботи Управлінська практика
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Стратегії менеджменту в установах соціальної сфери» буде подаватися за допомогою різних методів, включаючи лекції, дискусії, інтерактиви. Оскільки студенти повинні будуть здійснювати науковий пошук, велика частина цього курсу буде виконуватися у вигляді групової аудиторної та позаудиторної роботи. Викладач надаватиме студентам індивідуальні консультації. Також буде застосовано консультації між студентами і супервізія (професійний супровід) викладача для того, щоб цінні пропозиції, а також відчуття інших студентів були залучені у процес наукового пошуку.
Опис: Тема 1. Сутність і основний понятійний апарат стратегічного менеджменту Зміст і завдання курсу. Суть та принципи стратегічного менеджменту. Стратегічні аспекти в управлінні. Роль і важливість стратегічного планування. Система стратегічного управління. Підходи до трактування стратегії. Рівні стратегії. Класифікація управлінських рішень. Критерії оцінювання ефективності стратегічного управління. Загальні засади ефективності в економіці та управлінні. Підходи до ефективності управління. Тема 2. Стратегії менеджменту: підходи, значення і роль Сутність категорії «стратегія». Основні підходи до розуміння стратегії. Стратегія і державне управління. Роль і типи стратегії. Особливості стратегічного мислення. Тема 3. Функціональні та ресурсні стратегії менеджменту в установах соціальної сфери Класифікація стратегій установ соціальної сфери. Система функціональних стратегій установ соціальної сфери. Взаємозв’язок функціональних і ресурсних стратегій в установах соціальної сфери. Види конкурентних стратегій. Тема 4. Основні підходи до розуміння і оцінки середовища функціонування установ соціальної сфери Поняття, методи і прийоми аналізу та прогнозування зовнішнього середовища функціонування установ соціальної сфери. Поняття, методи і прийоми аналізу внутрішнього середовища установ соціальної сфери. Аналіз невизначеності середовища організації. Тема 5. Методичні засади реалізації стратегій менеджменту в установах соціальної сфери Особливості здійснення змін в установах соціальної сфери. Типи змін і особливості їх провадження в установах соціальної сфери. Підходи до впровадження стратегічних змін та напрямки їх проведення в установах соціальної сфери.. Тема 6. Стратегічне планування в установах соціальної сфери. Роль стратегічного планування в управлінні установами соціальної сфери. Типологія стратегічних планів в установах соціальної сфери. Принципи, методологічні засади та етапи стратегічного планування в установах соціальної сфери. Взаємозв’язок стратегічного програмування та планування в установах соціальної сфери Тема 7. Оцінювання та контроль стратегій в установах соціальної сфери Сутність та завдання стратегічного контролю. Етапи стратегічного контролю. Контролінг у стратегічному управлінні установ соціальної сфери. Оцінка виконання стратегії. Методи коригування стратегії
Методи та критерії оцінювання: 1. Оцінювання здобувачів освіти з дисципліни «Стратегії менеджменту в установах соціальної сфери» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання. 2. Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих програмних результатів навчання магістра Освітньої програми «Управління установами соціальної сфери», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ). 3. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 4. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль максимально 40 балів, в тому числі: Виконання тестових завдань - від 0 балів до 18 балів Виконання ІНДЗ - від 0 балів до 22 балів Екзамен максимум 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Бровкова, О.Г. (2021). Стратегічний менеджмент. Київ: Центр учбової літератури Буднік, М.М., Невертій, Г.С. & Курилова Н.М. (2020). Стратегічне управління: навчальний посібник. Київ : Видавничий дім «Кондор». Бутко, М.П. (ред.), Дітковська, М.Ю. & Задорожна, С.М. (2016). Стратегічний менеджмент. Київ : Центр учбової літератури. Бутко, М.П., Дітковська, М.Ю., Задорожна, С.М., …& Шевченко, О.М. (2021) Стратегічний менеджмент. Київ: Центр учбової літератури Кайлюк, Є.М., Андрєєва, В.М. & Гриненко В.В. (2010). Стратегічний менеджмент: навчальний посібник. Харків: ХНАМГ, Подольчак, Н.Ю. (2016). Стратегічний менеджмент. Львів: Видавництво Львівської політехніки. Сумець, О. М. (2021). Стратегічний менеджмент : підручник. Харків : ХНУВС. Тертичка, В. (2017). Стратегічне управління : підручник. Київ : “К.І.С.”.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).