Соціальний моніторинг та проєктна діяльність

Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.M.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: професор Климанська Л.Д.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни (Соціальний моніторинг та проєктна діяльність) полягає у: - оволодінні і реалізації компетентностей, заявлених для даної дисципліни; - ознайомленні студентів з науковими знаннями про історію та сучасний стан теоретичних надбань у сфері соціального проєктування, моніторингу та оцінювання; - отриманні студентами знань щодо теорії та практики проведення моніторингу та оцінювання соціальних програм та проєктів, спрямованих на соціальний розвиток; - ознайомленні із основними підходами до проведення проєктної діяльності, моніторингу та оцінювання; - отриманні знання про планування моніторингу та оцінювання, збір необхідних даних, стратегії аналізу даних та представлення результатів; - наданні можливості студентам познайомитися з основними етичними вимогами до реалізації проєктної діяльності, проведення моніторингу та оцінювання; - набутті практичних навичок, необхідних для здійснення соціального моніторингу та проєктної діяльності; - ознайомленні з можливостями застосування набутих знань у своїй власній практиці управління установами соціальної сфери.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів додаткових фахових компетентностей, а саме: фахові компетентності • Здатність розробляти і управляти проєктами • Здатність до розроблення, апробації та втілення соціальних проєктів і технологій • Здатність до аналізу і потреб і інтересів різних стейкхолдерів в процесі проєктування і моніторингу • Здатність застосовувати принципи та навички етичного втручання (інтервенції) в процесі моніторингу соціальних проєктів;
Результати навчання: Виявляти потреби різних верств населення та розробляти відповідні програми соціального захисту щодо їх вирішення Розробляти та апробувати соціальні проєкти і технології Обирати оптимальні способи планування і моніторингу соціальних проєктів Проводити прикладні дослідження у процесі соціального моніторингу
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити • Іноземна мова за професійним спрямуванням • Методологія і методи наукового дослідження . Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери . Особистісна і комунікаційна ефективність керівника установи соціальної сфери . Професійний супровід людського ресурсу в установах соціальної сфери . Цифрові трансформації соціальної сфери Кореквізити • Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери • Управлінська практика • Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи . Виконання магістерської кваліфікаційної роботи . Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Соціальний моніторинг та проєктна діяльність» передбачає осмислення здобувачем освіти ролі проєктів у врегулювання соціальних проблем суспільства і алгоритму проведення соціального моніторингу. Вивчення дисципліни передбачає роботу здобувача освіти на лекційних заняттях, та виконання практичних завдань з кожної теми, виконання індивідуального завдання. Виклад теоретичних положень і виконання практичних завдань має супроводжуватись тісною співпрацею викладача та студентів, що значно підвищує рівень ефективності засвоєння знань.
Опис: Теоретико-методичні засади соціального проектування. Соціальний проект: сутність і особливості. Сучасні підходи до соціального проектування. Технологія розробки соціального проекту. Структурно-логічна модель проекту. Складові структурної моделі проекту: мета, цілі, види діяльності, продукти діяльності. Вимоги до формулювання цілей. Практичні та програмні цілі. Логічні зв’язки між елементами моделі програми. Роль соціологічних досліджень у розробці соціального проекту. Текстове оформлення соціального проекту. Реалізація соціального проекту. Моніторинг та оцінка соціальних проектів. Визначення оцінки. Два основні питання оцінки. Цілі оцінки. Групи стейкхолдерів та їхні інтереси в оцінюванні. Проектний та моніторинговий підходи до оцінки. Характеристика процесу управління проектом. Кількісне оцінювання проектів. Якісний підхід до оцінювання проектів. Логічна модель планування і оцінювання проекту. Вимірювання і аналіз. Завдання вимірювання. Вимірювальні інструменти: рейтингова шкала, шкала, прив’язана до особи, підсумкова шкала, шкала досягнення цілей. Стандартні вимірювальні інструменти. Загальні вимоги до вимірювальних інструментів.
Методи та критерії оцінювання: Атестація здобувачів освіти з дисципліни «Соціальний моніторинг та проєктна діяльність» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей. Усні та письмові опитування, обговорення проблемних питань, аналіз доповідей, презентацій індивідуальної науково-дослідної роботи. Методи навчання: • Лекції, практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, вербальний метод, наочно-візуальні методи. • Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод, вербальний метод. Методи контролю: • Поточний контроль: виконання обов’язкових практичних робіт, відповіді на питання для самоконтролю, виконання тестових завдань, участь у дискусіях. • Екзаменаційний контроль: письмова складова-виконання тестових завдань екзаменаційного білету; усна складова - індивідуальне і фронтальне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль(ПК) - 40балів: ПрЗ – оцінки виступів та відповідей на семінарських заняттях -10балів); ІНДЗ – оцінка за виконання індивідуального науково-дослідного завдання - 20балів. • Екзаменаційний контроль (ЕК) – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Азарова Т. Технологія оцінки соціальних програм та проектів / Т. В. Азарова, Л. К. Абрамов. - Кіровоград : ІСКМ, 2007. - 100 с. 2. Безпалько О.В. Соціальне проектування [Електронний ресурс] : Навч. посіб. /О.В.Безпалько ; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, Ін-т психології та соц. педагогіки . - Київ : [б. в.], 2010. - 127 с. 3. Данілова А. П. Соціальний проект як засіб формування та розвитку ініціативності учнівської молоді / А. П. Данілова // Інститут проблем освіти Національної академії педагогічних наук України. - Київ. - 2013. - Вип. 17(1). - С. 237-245. 4. Драгомирецька Н. М. Методологія соціального проектування: сучасна світова практика [Електронний ресурс] / Н. М. Драгомирецька // Актуальні проблеми державного управління. - 2015. - Вип. 3 (спец. вип.). - С. 53-59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apdyo_2015_3%28cpets. 5. Дукач Ю. , Кияниця З. Конєчна-Саламатін Й., Кравчук І., Пєтушкова Л., Пиголенко І., Пильгун Л., Рішко-Порческу А., Савва М., Тарасова К. Моніторинг і оцінювання. Заради чого ? Яким чином ? З яким результатом ? Навчальний посібник.(2018). МБФ «Альянс громадського здоров’я». – 176 с. 6. Кількісні та якісні методи збору інформації у соціальних дослідженнях./ Гілета О.П., Климанська Л.Д., Козак М.Я, Савчинський Р.О. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 167 с.; 7. Шлях до результатів: планування та проведення ефективних оцінювань розвитку. – Морра Імас Л.Дж.,Ріст Р.К. – К.: МБФ «Міжнародний Альянс з ВІЛ /СНІД в Україні», 2015. – 580 с. 8. Royse, D., Thyer, B.A., Padgett, D.K. & Logan, T.K. (2001). Program evaluation: An introduction (3rd ed.). Belmont, CA: Wadsworth/Thomson Learning.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).