Соціальний моніторинг та проєктна діяльність
Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.M.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: професор Климанська Л.Д.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів додаткових фахових компетентностей, а саме:
фахові компетентності
• Здатність розробляти і управляти проєктами
• Здатність до розроблення, апробації та втілення соціальних проєктів і технологій
• Здатність до аналізу і потреб і інтересів різних стейкхолдерів в процесі проєктування і моніторингу
• Здатність застосовувати принципи та навички етичного втручання (інтервенції) в процесі моніторингу соціальних проєктів;
Результати навчання: Виявляти потреби різних верств населення та розробляти відповідні програми соціального захисту щодо їх вирішення
Розробляти та апробувати соціальні проєкти і технології
Обирати оптимальні способи планування і моніторингу соціальних проєктів
Проводити прикладні дослідження у процесі соціального моніторингу
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити
• Іноземна мова за професійним спрямуванням
• Методологія і методи наукового дослідження
. Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери
. Особистісна і комунікаційна ефективність керівника установи соціальної сфери
. Професійний супровід людського ресурсу в установах соціальної сфери
. Цифрові трансформації соціальної сфери
Кореквізити
• Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери
• Управлінська практика
• Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
. Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
. Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Соціальний моніторинг та проєктна діяльність» передбачає осмислення здобувачем освіти ролі проєктів у врегулювання соціальних проблем суспільства і алгоритму проведення соціального моніторингу.
Вивчення дисципліни передбачає роботу здобувача освіти на лекційних заняттях, та виконання практичних завдань з кожної теми, виконання індивідуального завдання.
Виклад теоретичних положень і виконання практичних завдань має супроводжуватись тісною співпрацею викладача та студентів, що значно підвищує рівень ефективності засвоєння знань.
Опис: Теоретико-методичні засади соціального проектування. Соціальний проект: сутність і особливості. Сучасні підходи до соціального проектування. Технологія розробки соціального проекту. Структурно-логічна модель проекту. Складові структурної моделі проекту: мета, цілі, види діяльності, продукти діяльності. Вимоги до формулювання цілей. Практичні та програмні цілі. Логічні зв’язки між елементами моделі програми. Роль соціологічних досліджень у розробці соціального проекту. Текстове оформлення соціального проекту. Реалізація соціального проекту. Моніторинг та оцінка соціальних проектів. Визначення оцінки. Два основні питання оцінки. Цілі оцінки. Групи стейкхолдерів та їхні інтереси в оцінюванні. Проектний та моніторинговий підходи до оцінки. Характеристика процесу управління проектом. Кількісне оцінювання проектів. Якісний підхід до оцінювання проектів. Логічна модель планування і оцінювання проекту. Вимірювання і аналіз. Завдання вимірювання. Вимірювальні інструменти: рейтингова шкала, шкала, прив’язана до особи, підсумкова шкала, шкала досягнення цілей. Стандартні вимірювальні інструменти. Загальні вимоги до вимірювальних інструментів.
Методи та критерії оцінювання: Атестація здобувачів освіти з дисципліни «Соціальний моніторинг та проєктна діяльність» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей.
Усні та письмові опитування, обговорення проблемних питань, аналіз доповідей, презентацій індивідуальної науково-дослідної роботи.
Методи навчання:
• Лекції, практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, вербальний метод, наочно-візуальні методи.
• Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод, вербальний метод.
Методи контролю:
• Поточний контроль: виконання обов’язкових практичних робіт, відповіді на питання для самоконтролю, виконання тестових завдань, участь у дискусіях.
• Екзаменаційний контроль: письмова складова-виконання тестових завдань екзаменаційного білету; усна складова - індивідуальне і фронтальне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль(ПК) - 40балів:
ПрЗ – оцінки виступів та відповідей на семінарських заняттях -10балів);
ІНДЗ – оцінка за виконання індивідуального науково-дослідного завдання - 20балів.
• Екзаменаційний контроль (ЕК) – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Азарова Т. Технологія оцінки соціальних програм та проектів / Т. В. Азарова, Л. К. Абрамов. - Кіровоград : ІСКМ, 2007. - 100 с.
2. Безпалько О.В. Соціальне проектування [Електронний ресурс] : Навч. посіб. /О.В.Безпалько ; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, Ін-т психології та соц. педагогіки . - Київ : [б. в.], 2010. - 127 с.
3. Данілова А. П. Соціальний проект як засіб формування та розвитку ініціативності учнівської молоді / А. П. Данілова // Інститут проблем освіти Національної академії педагогічних наук України. - Київ. - 2013. - Вип. 17(1). - С. 237-245.
4. Драгомирецька Н. М. Методологія соціального проектування: сучасна світова практика [Електронний ресурс] / Н. М. Драгомирецька // Актуальні проблеми державного управління. - 2015. - Вип. 3 (спец. вип.). - С. 53-59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apdyo_2015_3%28cpets.
5. Дукач Ю. , Кияниця З. Конєчна-Саламатін Й., Кравчук І., Пєтушкова Л., Пиголенко І., Пильгун Л., Рішко-Порческу А., Савва М., Тарасова К. Моніторинг і оцінювання. Заради чого ? Яким чином ? З яким результатом ? Навчальний посібник.(2018). МБФ «Альянс громадського здоров’я». – 176 с.
6. Кількісні та якісні методи збору інформації у соціальних дослідженнях./ Гілета О.П., Климанська Л.Д., Козак М.Я, Савчинський Р.О. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 167 с.;
7. Шлях до результатів: планування та проведення ефективних оцінювань розвитку. – Морра Імас Л.Дж.,Ріст Р.К. – К.: МБФ «Міжнародний Альянс з ВІЛ /СНІД в Україні», 2015. – 580 с.
8. Royse, D., Thyer, B.A., Padgett, D.K. & Logan, T.K. (2001). Program evaluation: An introduction (3rd ed.). Belmont, CA: Wadsworth/Thomson Learning.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).