Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.O.021
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Шаповалова Тетяна Вікторівна, кандидат економічних наук, доцент
Зеленко Наталія Михайлівна, кандидат економічних наук, ст. викладач
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК 2. Здатність розробляти і управляти проектами.
ЗК 3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК 8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
ЗК 9. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Фахові компетентності:
СК2. Здатність планувати та здійснювати соціальні дослідження з метою виявлення й аналізу соціально значимих проблем і факторів досягнення соціального благополуччя різних груп населення.
СК 3. Здатність до впровадження методів і технологій інноваційного практикування та управління в системі соціального забезпечення.
СК 4. Здатність до критичного оцінювання соціальних наслідків політики у сфері прав людини та сталого розвитку суспільства.
СК 6. Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти.
СК 7. Здатність розробляти і впроваджувати програми соціального захисту населення.
СК 14. Здатність до ефективного менеджменту організації у соціальній сфері.
Результати навчання: 1. Проектувати теоретичну модель роботи з об’єктами соціального забезпечення в рамках соціальних служб, організацій, установ.
2. Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження.
3. Планувати і проводити наукові дослідження в системі соціального захисту населення та висвітлювати їх результати.
4. Виявляти потреби різних верств населення та розробляти відповідні
програми соціального захисту щодо їх вирішення.
5. Управляти стратегіями організаційних змін в установах соціальної сфери.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Іноземна мова за професійним спрямуванням.
2. Методологія і методи наукового дослідження.
3. Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери.
4. Цифрові трансформації соціальної сфери.
5. Особистісна і комунікаційна ефективність керівника установи соціальної сфери.
6. Професійний супровід людського ресурсу в установах соціальної сфери.
7. Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери.
8. Управлінська практика.
9. Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
10. Захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Систематизувати та поглибити теоретичні знання, необхідні для якісної та ефективної реалізації професійної діяльності з дисциплін спеціалізації в контексті дослідження магістерської роботи. Закріпити сформовані вміння та навички спілкування з практикуючими фахівцями у галузі соціального забезпечення .
Відпрацювати навики використання нормативно – правових актів різних рівнів у практичній роботі для всебічного захисту прав клієнтів.Перевірити теоретичні висновки магістерської роботи.Апробувати методи, технології, моделі, проекти, розроблені у дослідженні магістерської роботи.Підготувати практичну частину магістерської роботи.
Опис: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи здобувачів вищої освіти з ОП «управління установами соціальної сфери» спеціальності «Соціальне забезпечення» є частиною програми професійної підготовки соціальних фахівців у Національному університеті «Львівська політехніка». Дана програма фокусується на формуванні цілісної здорової особистості фахівця загальної практики соціального забезпечення, готового до управлінської діяльності на всіх керівних рівнях в установах соціальної сфери, до творчого розв'язання різного роду проблем соціальної сфери і задоволення потреб клієнтів на законодавчо-правовій основі, здатного до саморозвитку, самоактуалізації, самореалізації.
Завданнями є:
- формування інформаційного забезпечення магістерської кваліфікаційної роботи відповідно до обраного об'єкта дослідження;
- підготовка та опрацювання аналітичних матеріалів для виконання магістерської кваліфікаційної роботи, в тому числі про діяльність конкурентів, стан та перспективи розвитку ринку соціальних послуг;
- критичний аналіз основних видів нормативно-правових, інформаційних, звітних і статистичних матеріалів і документів, що стосуються процесу управління діяльністю установи соціальної сфери і ознайомлення з практикою їх застосування;
- отримання навиків використовувати теоретичні знання на практиці та робити конструктивні висновки на підставі показників діяльності установи соціальної сфери – бази практики;
- критичне осмислення специфіки функціонування досліджуваної установи соціальної сфери – бази практики, а також адаптація теоретичних положень, методичного інструментарію, викладеного в спеціальній літературі до умов діяльності конкретної установи соціальної сфери;
- розроблення та обґрунтування рекомендацій щодо удосконалення діяльності установи соціальної сфери;
- оцінка ефективності управлінських заходів, запропонованих для удосконалення діяльності установи соціальної сфери – бази практики;
- викладення матеріалів дослідження у звіті з практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Диференційований залік, звіт з практики, щоденник практики, відгуки керівників практики від університету та установи соціального захисту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік (100 б.). Оцінка за практику вноситься у бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку здобувача вищої освіти та засвідчується підписами членів комісії.
Здобувач вищої освіти, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку “незадовільно” за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Астрелін, І. М., Концевой А. Л., & Концевой, С. А. (2017). Основи наукових досліджень: навчальний посібник. Київ : НТУУ «КПІ».
2.Балановська, Т. I., Михайліченко, М. В., & Троян, А. В. (2020). Сучасні технології управління персоналом. Київ: ФОП Ямчинський О.В.
3.Безпалько, О. В., Бергер, А. Д., Березянко, Т. В., Гринюк, Ю. М., Грищенко, Д. Г., Драган, О. І., ... & Чигринець, О. А. (2022). Менеджмент персоналу. Київ: НПП "ЛИНО".
4.Білецький, В. С. (2023). Методологія наукових досліджень технічних об'єктів та їх оптимізація.
5.Бірта, Г.О., & Бургу, Ю.Г. (2014). Методологія і організація наукових досліджень. – Київ: Центр учбової літератури.
6.Бруханський, Р. Ф. (2022). Методологія наукових досліджень. Тернопіль : Осадца Ю.В.
7.Важинський, С. Е., & Щербак, Т І. (2016). Методика та організація наукових досліджень : Навчальний посібник. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка.
8.Галушка, З.І., Антохов, А.А.,Запухляк, В.М., & Старощук, Б.Д., і ін. (2021). Менеджмент і адміністрування : підручник для магістрів. Чернівці: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича.
9.Зацерковний, В. І., Тішаєв І. В.,& В. К. Демидов. (2017), Методологія наукових досліджень: навчальний посібник. Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя.
10.Іванова, Н.С. (ed), (2021). Сучасний менеджмент у схемах і таблицях. Частина 1: навчальний посібник. Кривий Ріг : Вид.ДонНУЕТ.
11.Карагодіна, О., & Семигіна, Т. (2022). Перші дисертаційні дослідження із соціальної роботи в Україні: критична оцінка.
12.Медвідь, В. Ю., Данько, Ю. І., & Коблянська, І. І. (2020). Методологія та організація наукових досліджень (у структурно логічних схемах і таблицях).Суми: ПФ «Видавництво “Університетська книга”.
13.Михаліцька, Н. Я., Верескля, М. Р., & Михаліцький, В. С. (2019). Адміністративний менеджмент: навчальний посібник. Львів: ЛьвДУВС.
14.Монастирський, Г. Л. (2019). Теорія організації. Тернопіль: ТНЕУ.
Морушко, О. О. (2014) Кадровий менеджмент: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки
15.Пушкар, З. М., & Пушкар, Б. Т. (2017). Кадровий менеджмент: Навчальний посібник. Тернопіль: ФОП Осадца.
16.Семигіна, Т. (2021). Етнографі ні дослідження у соціальній роботі: погляди ззовні та зсередини. Дослідження у соціальній роботі: Антологія [упор. Т. Семигіна]. Київ: Академія праці, соціальних відносин і туризму.
17.Сочинська-Сибірцева, І. М., Сторожук, О. В., & Доренська, А. О. (2023). Новітні технології управління персоналом. Кропивницький : ЦНТУ.
18.Сумець, О. М. (2021). Стратегічний менеджмент: підручник. Харків: Харківський національний університет внутрішніх справ.
19.Шейко, В.М., & Кушнаренко, Н.М.(2018). Організація та методика науково-дослідницької діяльності : підручник, 6-те вид., перероблене і доповнене . Київ : Знання.
20.Шкільняк, М. М. (ed) (2022). Менеджмент персоналу: навчально.-методичний посібник. Тернопіль: ЗУНУ.
21.Шубалог, О. М. (ed). (2023). Управління персоналом : підручник. 2-ге видпння, перероблене і доповнене. Луцьк : ЛНТУ.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).