Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.O.021
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Шаповалова Тетяна Вікторівна, кандидат економічних наук, доцент Зеленко Наталія Михайлівна, кандидат економічних наук, ст. викладач
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи полягає у систематизації та поглиблені теоретичних знань, необхідних для якісної та ефективної реалізації професійної діяльності з дисциплін спеціалізації в контексті дослідження магістерської роботи. Це, зокрема, передбачає систематизування та закріплення знань з фахових дисциплін “Методологія і методи наукового дослідження”, “Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери”, “Цифрові трансформації соціальної сфери”, “Особистісна і комунікаційна ефективність керівника установи соціальної сфери”, “ Професійний супровід людського ресурсу в установах соціальної сфери”, “Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери”.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК 2. Здатність розробляти і управляти проектами. ЗК 3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК 8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. ЗК 9. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності: СК2. Здатність планувати та здійснювати соціальні дослідження з метою виявлення й аналізу соціально значимих проблем і факторів досягнення соціального благополуччя різних груп населення. СК 3. Здатність до впровадження методів і технологій інноваційного практикування та управління в системі соціального забезпечення. СК 4. Здатність до критичного оцінювання соціальних наслідків політики у сфері прав людини та сталого розвитку суспільства. СК 6. Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти. СК 7. Здатність розробляти і впроваджувати програми соціального захисту населення. СК 14. Здатність до ефективного менеджменту організації у соціальній сфері.
Результати навчання: 1. Проектувати теоретичну модель роботи з об’єктами соціального забезпечення в рамках соціальних служб, організацій, установ. 2. Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження. 3. Планувати і проводити наукові дослідження в системі соціального захисту населення та висвітлювати їх результати. 4. Виявляти потреби різних верств населення та розробляти відповідні програми соціального захисту щодо їх вирішення. 5. Управляти стратегіями організаційних змін в установах соціальної сфери.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Іноземна мова за професійним спрямуванням. 2. Методологія і методи наукового дослідження. 3. Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери. 4. Цифрові трансформації соціальної сфери. 5. Особистісна і комунікаційна ефективність керівника установи соціальної сфери. 6. Професійний супровід людського ресурсу в установах соціальної сфери. 7. Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери. 8. Управлінська практика. 9. Виконання магістерської кваліфікаційної роботи. 10. Захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Систематизувати та поглибити теоретичні знання, необхідні для якісної та ефективної реалізації професійної діяльності з дисциплін спеціалізації в контексті дослідження магістерської роботи. Закріпити сформовані вміння та навички спілкування з практикуючими фахівцями у галузі соціального забезпечення . Відпрацювати навики використання нормативно – правових актів різних рівнів у практичній роботі для всебічного захисту прав клієнтів.Перевірити теоретичні висновки магістерської роботи.Апробувати методи, технології, моделі, проекти, розроблені у дослідженні магістерської роботи.Підготувати практичну частину магістерської роботи.
Опис: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи здобувачів вищої освіти з ОП «управління установами соціальної сфери» спеціальності «Соціальне забезпечення» є частиною програми професійної підготовки соціальних фахівців у Національному університеті «Львівська політехніка». Дана програма фокусується на формуванні цілісної здорової особистості фахівця загальної практики соціального забезпечення, готового до управлінської діяльності на всіх керівних рівнях в установах соціальної сфери, до творчого розв'язання різного роду проблем соціальної сфери і задоволення потреб клієнтів на законодавчо-правовій основі, здатного до саморозвитку, самоактуалізації, самореалізації. Завданнями є: - формування інформаційного забезпечення магістерської кваліфікаційної роботи відповідно до обраного об'єкта дослідження; - підготовка та опрацювання аналітичних матеріалів для виконання магістерської кваліфікаційної роботи, в тому числі про діяльність конкурентів, стан та перспективи розвитку ринку соціальних послуг; - критичний аналіз основних видів нормативно-правових, інформаційних, звітних і статистичних матеріалів і документів, що стосуються процесу управління діяльністю установи соціальної сфери і ознайомлення з практикою їх застосування; - отримання навиків використовувати теоретичні знання на практиці та робити конструктивні висновки на підставі показників діяльності установи соціальної сфери – бази практики; - критичне осмислення специфіки функціонування досліджуваної установи соціальної сфери – бази практики, а також адаптація теоретичних положень, методичного інструментарію, викладеного в спеціальній літературі до умов діяльності конкретної установи соціальної сфери; - розроблення та обґрунтування рекомендацій щодо удосконалення діяльності установи соціальної сфери; - оцінка ефективності управлінських заходів, запропонованих для удосконалення діяльності установи соціальної сфери – бази практики; - викладення матеріалів дослідження у звіті з практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Диференційований залік, звіт з практики, щоденник практики, відгуки керівників практики від університету та установи соціального захисту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік (100 б.). Оцінка за практику вноситься у бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку здобувача вищої освіти та засвідчується підписами членів комісії. Здобувач вищої освіти, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку “незадовільно” за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Астрелін, І. М., Концевой А. Л., & Концевой, С. А. (2017). Основи наукових досліджень: навчальний посібник. Київ : НТУУ «КПІ». 2.Балановська, Т. I., Михайліченко, М. В., & Троян, А. В. (2020). Сучасні технології управління персоналом. Київ: ФОП Ямчинський О.В. 3.Безпалько, О. В., Бергер, А. Д., Березянко, Т. В., Гринюк, Ю. М., Грищенко, Д. Г., Драган, О. І., ... & Чигринець, О. А. (2022). Менеджмент персоналу. Київ: НПП "ЛИНО". 4.Білецький, В. С. (2023). Методологія наукових досліджень технічних об'єктів та їх оптимізація. 5.Бірта, Г.О., & Бургу, Ю.Г. (2014). Методологія і організація наукових досліджень. – Київ: Центр учбової літератури. 6.Бруханський, Р. Ф. (2022). Методологія наукових досліджень. Тернопіль : Осадца Ю.В. 7.Важинський, С. Е., & Щербак, Т І. (2016). Методика та організація наукових досліджень : Навчальний посібник. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка. 8.Галушка, З.І., Антохов, А.А.,Запухляк, В.М., & Старощук, Б.Д., і ін. (2021). Менеджмент і адміністрування : підручник для магістрів. Чернівці: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича. 9.Зацерковний, В. І., Тішаєв І. В.,& В. К. Демидов. (2017), Методологія наукових досліджень: навчальний посібник. Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя. 10.Іванова, Н.С. (ed), (2021). Сучасний менеджмент у схемах і таблицях. Частина 1: навчальний посібник. Кривий Ріг : Вид.ДонНУЕТ. 11.Карагодіна, О., & Семигіна, Т. (2022). Перші дисертаційні дослідження із соціальної роботи в Україні: критична оцінка. 12.Медвідь, В. Ю., Данько, Ю. І., & Коблянська, І. І. (2020). Методологія та організація наукових досліджень (у структурно логічних схемах і таблицях).Суми: ПФ «Видавництво “Університетська книга”. 13.Михаліцька, Н. Я., Верескля, М. Р., & Михаліцький, В. С. (2019). Адміністративний менеджмент: навчальний посібник. Львів: ЛьвДУВС. 14.Монастирський, Г. Л. (2019). Теорія організації. Тернопіль: ТНЕУ. Морушко, О. О. (2014) Кадровий менеджмент: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки 15.Пушкар, З. М., & Пушкар, Б. Т. (2017). Кадровий менеджмент: Навчальний посібник. Тернопіль: ФОП Осадца. 16.Семигіна, Т. (2021). Етнографі ні дослідження у соціальній роботі: погляди ззовні та зсередини. Дослідження у соціальній роботі: Антологія [упор. Т. Семигіна]. Київ: Академія праці, соціальних відносин і туризму. 17.Сочинська-Сибірцева, І. М., Сторожук, О. В., & Доренська, А. О. (2023). Новітні технології управління персоналом. Кропивницький : ЦНТУ. 18.Сумець, О. М. (2021). Стратегічний менеджмент: підручник. Харків: Харківський національний університет внутрішніх справ. 19.Шейко, В.М., & Кушнаренко, Н.М.(2018). Організація та методика науково-дослідницької діяльності : підручник, 6-те вид., перероблене і доповнене . Київ : Знання. 20.Шкільняк, М. М. (ed) (2022). Менеджмент персоналу: навчально.-методичний посібник. Тернопіль: ЗУНУ. 21.Шубалог, О. М. (ed). (2023). Управління персоналом : підручник. 2-ге видпння, перероблене і доповнене. Луцьк : ЛНТУ.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).