Коучінг і консультування в управлінні персоналом в установах соціальної сфери
Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.M.010
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доктор педагогічних наук, професор Кабусь Наталя Дмитрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувача фахової компетентності професійного спрямування: здатності до впровадження методів і технологій інноваційного практикування та управління в системі соціального забезпечення; здатності застосовувати техніки індивідуального й командного коучингу й консультування для підвищення ефективності роботи персоналу в установах соціальної сфери, розробляти заходи з розвитку організації через навчання та розвиток співробітників в ході коучингу та консультування.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньої програми: 1. Володіння методами комунікації у застосуванні різних форм взаємодії та спільної діяльності. 2. Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної допомоги. 3 Використовувати інноваційні технології коучингу та консультування з м етою підвищення ефективності роботи персоналу в установах соціальної сфери та досягнення цілей організації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Іноземна мова за професійним спрямуванням. Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери. Цифрові трансформації соціальної сфери. Особиста і комунікаційна ефективність керівника установи соціальної сфери. Професійний супровід людського ресурсу в установах соціальної сфери. Методологія і методи наукового дослідження. Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери. Управлінська практика. Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи. Виконання магістерської кваліфікаційної роботи. Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Коучинг і консультування в управлінні персоналом в установах соціальної сфери» сприяє розумінню майбутніми соціальними управлінцями ролі коучингу і консультування в системі управління персоналом в установах соціальної сфери; опануванню ними коучингом та консультуванням як інноваційними технологіями управління персоналом в установах соціальної сфери; формуванню вмінь застосування технологій консультування та коучингу для підвищення ефективності управлінської діяльності та роботи персоналу в установах соціальної сфери.
Вивчення дисципліни передбачає роботу студента на лекціях та практичних заняттях, а також самостійну роботу при опрацюванні тем зазначеної дисципліни та вивченні наукової літератури; виконання індивідуального науково-дослідного завдання та складання іспиту. Виклад теоретичних положень і виконання практичних завдань супроводжується тісною співпрацею викладача та студентів, що значно підвищує рівень ефективності засвоєння знань.
Опис: Управління персоналом у системі менеджменту організації. Соціально-психологічні аспекти управління персоналом. Ефективність управління персоналом в організації. Роль коучингу в сучасному менеджменті. Коучинг як інноваційний метод управління персоналом організації. Професійні стандарти коучингу. Коучинговий процес. Умови ефективності коучингового процесу. Інструменти та техніки коучингу. Допоміжні техніки у коучинговому процесі. Коучінг високої ефективності за Джоном Уітмором. Прикладні техінки коучинга. Коучинг для команд. Коучинг в професійній діяльності керівника установи соціальної сфери. Атикризовий коучинг. Консалтинг в управлінні персоналом установи соціальної сфери. Теоретичні й організаційні основи управлінського консультування. Менеджмент-консалтинг. Каунселінг та коучинг. Управлінське консультування як процес. Методичний інструментарій консультанта. Консалтинговий цикл. Планування здійснення консультаційних послуг. Розробка угод про консультування. Діагностика проблеми. Позиційний аналіз організації-замовника. Розробка та презентація консультаційних рекомендацій. Впровадження змін в організацію клієнта. Завершення консультування. Прикладні технології управлінського консультування. Консультування із загальних питань управління підприємством. Специфіка побудова відносин «клієнт–консультант». Консультування в галузі управління людськими ресурсами. Кадровий консалтинг в системі управління персоналом установ соціальної сфери. Технологія та методи кадрового консультування. Професіоналізм і культура в управлінському консультуванні.
Методи та критерії оцінювання: 1.Оцінювання здобувачів освіти з дисципліни «Коучинг і консультування в управлінні персоналом в установах соціальної сфери» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання. 2.Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих програмних результатів навчання магістра Освітньої програми «Управління установами соціальної сфери», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю та виконання контрольного заходу. 3.Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до практичних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 4. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: виконання обов’язкових поточних практичних завдань, усне опитування, індивідуального науково-дослідного завдання – 40 балів. Екзаменаційний контроль – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1) Воронова, С.В. (2018). Коуч-технологія для директора школи. Харків : Основа; 2) Кабусь Н.Д. (2024). Коучинг та консультування в діяльності лідера: теоретичні засади та практичні аспекти. Розвиток лідерського потенціалу жінок в академічному середовищі: міжнародний досвід для потреб розбудови України: зб. матер. Міжнар. наук.-практ. конф. Київ, 11 квітня 2024 р. К., С.40-44; 3) Кабусь Н.Д., Андріамбау Д.Н. (2023). Коучинг у професійній діяльності керівника установи соціальної сфери. Психолого-педагогічні проблеми вищої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика: матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної конференції (Харків, 16 – 18 березня 2023 р.). Харк. нац. пед. ун-т імені Г.С.Сковороди; 4) Кабусь Н.Д. (2023). Коучинг і консультування в управлінні персоналом в установах соціальної сфери: метод. реком. Львів: НУ «Львівська Політехніка»; 5) Нежинська, О.О. Тименко, В.М. (2017). Основи коучингу : навчальний посібник. Київ; Харків : ТОВ «ДІСА ПЛЮС»; 6) Соколенко, В.А., Лінькова О.Ю. (2018). Основи управлінського консультування : навч.-метод. посіб. Харків : НТУ «ХПІ»; 7) Шубалий, О.М., Рудь, Н.Т., Гордійчук, А.І. (2018). Управління персоналом : підручник Луцьк : ІВВ Луцького НТУ.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).