Управлінська практика
Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.O.020
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Шаповалова Тетяна Вікторівна, кандидат економічних наук, доцент
Зеленко Наталія Михайлівна, кандидат економічних наук, доцент
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК 2. Здатність розробляти і управляти проектами.
ЗК 3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК 7. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК 8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
ЗК 10. Здатність працювати в команді.
Фахові компетентності:
СК 3. Здатність до впровадження методів і технологій інноваційного практикування та управління в системі соціального забезпечення.
СК 5. Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців.
СК 6. Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти.
СК 8. Здатність оптимізувати процеси прийняття управлінських рішень у вирішенні питань соціально-економічної допомоги мало захищених категорій населення.
СК 14. Здатність до ефективного менеджменту організації у соціальній сфері.
Результати навчання: 1.Володіння методами комунікації у застосуванні різних форм взаємодії та спільної діяльності
2.Самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для розвитку професійних навичок та якостей.
3.Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження.
4.Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях.
5.Пояснювати та надавати обґрунтовані відповіді населенню щодо форм, методів та засобів надання соціальної допомоги, пенсійного забезпечення та страхування.
6.Виявляти потреби різних верств населення та розробляти відповідні програми соціального захисту щодо їх вирішення.
7.Аналізувати ефективність реалізації соціально-економічної підтримки населення та здійснювати відповідну корекцію в межах напряму діяльності.
8.Визначати можливості конституційного та правового регулювання суспільних відносин, забезпечувати оптимальні моделі соціально-правового супроводу орієнтованих на загальнолюдські цінності
9.Розробляти програми навчання та обміну досвідом в системі соціального захисту населення.
10.Демонструвати позитивне ставлення до власної професії та відповідати своєю поведінкою етичним принципам і стандартам соціальної роботи.
11.Застосовувати технології супервізії у формуванні людського ресурсу установи соціальної сфери.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Іноземна мова за професійним спрямуванням.
2. Методологія і методи наукового дослідження.
3. Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери.
4. Цифрові трансформації соціальної сфери.
5. Особистісна і комунікаційна ефективність керівника установи соціальної сфери.
6. Професійний супровід людського ресурсу в установах соціальної сфери.
7. Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери.
8. Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи.
9. Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
10. Захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Під час проходження практики, здобувачі вищої освіти повинні ознайомитися зі статутом підприємства, нормативно – правовими
документами, що регламентують діяльність підприємства, формою власності, видами діяльності, організаційною структурою, посадовими інструкціями, розподілом обов’язків між працівниками, специфікою діяльності різних підрозділів
та відділків установ соціальної сфери, фінансовою звітністю, результатами господарської діяльності установи.
Опис: Управлінська практика здобувачів вищої освіти з ОП «управління установами соціальної сфери» спеціальності «Соціальне забезпечення» є частиною програми професійної підготовки магістрів з соціального забезпечення у Національному університеті «Львівська політехніка». Дана програма фокусується на формуванні цілісної здорової особистості фахівця загальної практики соціального забезпечення, готового до управлінської діяльності на всіх керівних рівнях в установах соціальної сфери, до творчого розв'язання різного роду проблем соціальної сфери і задоволення потреб клієнтів на законодавчо-правовій основі, здатного до саморозвитку, самоактуалізації, самореалізації.
Завданнями управлінської практики є:
- ознайомлення з методами управління в установі та основними формами адміністративного впливу (організаційно-адміністративні методи, організаційно-розпорядчі методи, дисципліна, відповідальність, стягнення, форми внутрішнього та зовнішнього адміністрування);
- ознайомлення з організацією системи відносин та зв'язків між окремими підрозділами в установі (системний підхід в управлінні);
- дослідження управлінських функції (планування, організація, мотивація, контроль), котрі здійснюються в установі соціальної сфери;
- набути досвіду фахової та організаційної роботи ;
- сформувати у здобувачів вищої освіти соціально-управлінський рівень професійної діяльності та комплекс компетенцій достатніх для початку роботи за фахом на первинних посадах під керівництвом досвідчених професіоналів чи керівників;
- формувати навички самостійно приймати рішення під час роботи в установах соціальної сфери та розвивати у здобувачів вищої освіти професійно-значущі лідерські якості особистості.
Методи та критерії оцінювання: Диференційований залік, звіт з практики, щоденник практики, відгуки керівників практики від університету та установи соціального захисту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік (100 б.). Оцінка за практику вноситься у бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку здобувача вищої освіти та засвідчується підписами членів комісії.
Здобувач вищої освіти, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку “незадовільно” за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Астрелін, І. М., Концевой А. Л., & Концевой, С. А. (2017). Основи наукових досліджень: навчальний посібник. Київ : НТУУ «КПІ».
2.Балановська, Т. I., Михайліченко, М. В., & Троян, А. В. (2020). Сучасні технології управління персоналом. Київ: ФОП Ямчинський О.В.
3.Безпалько, О. В., Бергер, А. Д., Березянко, Т. В., Гринюк, Ю. М., Грищенко, Д. Г., Драган, О. І., ... & Чигринець, О. А. (2022). Менеджмент персоналу. Київ: НПП "ЛИНО".
4.Білецький, В. С. (2023). Методологія наукових досліджень технічних об'єктів та їх оптимізація.
5.Бірта, Г.О., & Бургу, Ю.Г. (2014). Методологія і організація наукових досліджень. – Київ: Центр учбової літератури.
6.Бруханський, Р. Ф. (2022). Методологія наукових досліджень. Тернопіль : Осадца Ю.В.
7.Важинський, С. Е., & Щербак, Т І. (2016). Методика та організація наукових досліджень : Навчальний посібник. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка.
8.Галушка, З.І., Антохов, А.А.,Запухляк, В.М., & Старощук, Б.Д., і ін. (2021). Менеджмент і адміністрування : підручник для магістрів. Чернівці: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича.
9.Зацерковний, В. І., Тішаєв І. В.,& В. К. Демидов. (2017), Методологія наукових досліджень: навчальний посібник. Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя.
10.Іванова, Н.С. (ed), (2021). Сучасний менеджмент у схемах і таблицях. Частина 1: навчальний посібник. Кривий Ріг : Вид.ДонНУЕТ.
11.Карагодіна, О., & Семигіна, Т. (2022). Перші дисертаційні дослідження із соціальної роботи в Україні: критична оцінка.
12.Медвідь, В. Ю., Данько, Ю. І., & Коблянська, І. І. (2020). Методологія та організація наукових досліджень (у структурно логічних схемах і таблицях).Суми: ПФ «Видавництво “Університетська книга”.
13.Михаліцька, Н. Я., Верескля, М. Р., & Михаліцький, В. С. (2019). Адміністративний менеджмент: навчальний посібник. Львів: ЛьвДУВС.
14.Монастирський, Г. Л. (2019). Теорія організації. Тернопіль: ТНЕУ.
Морушко, О. О. (2014) Кадровий менеджмент: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки
15.Пушкар, З. М., & Пушкар, Б. Т. (2017). Кадровий менеджмент: Навчальний посібник. Тернопіль: ФОП Осадца.
16.Семигіна, Т. (2021). Етнографі ні дослідження у соціальній роботі: погляди ззовні та зсередини. Дослідження у соціальній роботі: Антологія [упор. Т. Семигіна]. Київ: Академія праці, соціальних відносин і туризму.
17.Сочинська-Сибірцева, І. М., Сторожук, О. В., & Доренська, А. О. (2023). Новітні технології управління персоналом. Кропивницький : ЦНТУ.
18.Сумець, О. М. (2021). Стратегічний менеджмент: підручник. Харків: Харківський національний університет внутрішніх справ.
19.Шейко, В.М., & Кушнаренко, Н.М.(2018). Організація та методика науково-дослідницької діяльності : підручник, 6-те вид., перероблене і доповнене . Київ : Знання.
20.Шкільняк, М. М. (ed) (2022). Менеджмент персоналу: навчально.-методичний посібник. Тернопіль: ЗУНУ.
21.Шубалог, О. М. (ed). (2023). Управління персоналом : підручник. 2-ге видпння, перероблене і доповнене. Луцьк : ЛНТУ.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).