Професійний супровід людського ресурсу в установах соціальної сфери
Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.O.003
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.пед.н., доцент Софія СТАВКОВА
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК 7. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК 8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
ЗК 10. Здатність працювати в команді.
Фахові компетентності:
CК 4. Здатність до критичного оцінювання соціальних наслідків політики у сфері прав людини та сталого розвитку суспільства.
СК 5. Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців.
СК 6. Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти.
СК 10. Здатність виявляти професійну ідентичність та діяти згідно з цінностями працівника соціальної сфери.
СК 12. Здатність до формування позитивного іміджу професії, її статусу в суспільстві.
СК. 14. Здатність до ефективного менеджменту організації у соціальній сфері.
Результати навчання: ПР 3. Володіння методами комунікації у застосуванні різних форм взаємодії та спільної діяльності.
ПР 4. Застосовувати іноземні джерела при виконанні завдань науково-дослідної та прикладної діяльності, висловлюватися іноземною мовою, як усно, так і письмово.
ПР 6. Самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для розвитку професійних навичок та якостей.
ПР 7. Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження.
ПР 8. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях.
ПР 9. Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної допомоги.
ПР 14. Демонструвати ініціативу, самостійність, оригінальність, генерувати нові ідеї для розв’язання завдань професійної діяльності.
ПР 15. Визначати можливості конституційного та правового регулювання суспільних відносин, забезпечувати оптимальні моделі соціально-правового супроводу орієнтованих на загальнолюдські цінності.
ПР 16. Розробляти програми навчання та обміну досвідом в системі соціального захисту населення.
ПР 17. Демонструвати позитивне ставлення до власної професії та відповідати своєю поведінкою етичним принципам і стандартам соціальної роботи.
ПР 20. Застосовувати технології супервізії у формуванні людського ресурсу установи соціальної сфери.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні навчальні дисципліни:
Іноземна мова за професійним спрямуванням
Особиста і комунікаційна ефективність керівника установи соціальної сфери
Наступні навчальні дисципліни:
Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери
Управлінська практика
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Запропонований курс «Професійний супровід людського ресурсу в установах соціальної сфери» допоможе студентам усвідомити умови й стратегічні напрями розбудови супервізійної діяльності в Україні та у міжнародному контексті, зорієнтуватись на подальші пошуки у цій сфері.
Цей практичний, інтерактивний курс надає можливість здобувачам освіти розвинути поглиблені знання, навички та розуміння важливих аспектів розвитку й управління людськими ресурсами в організаціях соціальної сфери. З цією метою буде розглянуто низку тем, що лежать в основі формування людських ресурсів, пов'язаних із працевлаштуванням, супервізією, розвитком та оцінкою роботи персоналу в сучасному політичному та фінансовому кліматі, включно із кроскультурними аспектами роботи.
Опис: Модуль 1. Тенденції розвитку людських ресурсів в установах соціальної сфери. Особливості здійснення супервізії в установах соціальної сфери
Модуль 2. Історія розвитку супервізії в установах соціальної
сфери. Типи супервізії. Радикальна педагогіка
Феміністична педагогіка
Модуль 3. Соціальна сфера як система професійних знань, навичок та цінностей
Модуль 4. Супервізія в структурному контексті організації та суспільства
Модуль 5. Групова супервізія в установах соціальної сфери
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю:
Поточний контроль: виконання обов’язкових практичних робіт, відповіді на питання для самоконтролю, виконання письмових завдань, участь у дискусіях.
Завдання 1 та 2 поточного контролю оцінюватимуть за такими критеріями:
(3 бали) структура роботи
(5 балів) теоретична складова/дискусія
(2 бали) логіка написання роботи
(4 бали) достовірність наукових та бібліографічних джерел
(3 бали) чітка та зрозуміла структура написання
(3 бали) граматика, стиль та академічний формат
(Загалом 40 балів)
Екзаменаційний контроль: письмові тестові завдання екзаменаційного білету (60 балів).
Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод, вербальний метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: ІНДЗ 1 - 20 балів, ІНДЗ 2 - 20 балів, Екзамен - - 60 балів.
де:
ІНДЗ – оцінка за виконання індивідуального науково-дослідного завдання
ПК – загальна кількість балів за поточний контроль
ЕК – екзаменаційний контроль
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова:
Архипова С.П., Ставкова С.Г. (2020) Неперервна професійна підготовка майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей до супервізійної діяльності : монографія / С.П. Архипова, О.П. Лещинський. – ЧНУ, 2020. 335 с.
Браун А., Боурн А. Супервізор у соціальній роботі: супервізія догляду в громаді, денних та стаціонарних установах / А.Браун, А Боурн: Пер. з англ. Т.Семигіної. – К.: Унів. вид-во «Пульсари», 2003. - 240 с.
Ставкова, С. Г. (2017). Становлення супервізії як сфери професійної діяльності у соціальній роботі: зарубіжний досвід. Вісник Луганського національного університету ім. Тараса Шевченка. Педагогічні науки. 7 (312), 243–253.
Ставкова С.Г. Теорія і практика неперервної професійної підготовки соціальних працівників до супервізійної діяльності в Канаді: монографія / Архипова С. П., Гайдук Н. М., & Ставкова С. Г. – Черкаси : ЧНУ, - 2019. – 373с.
Kadushyn, A. (2002). Supervision and Social Work/ Професійнийсупровід і соціальна робота/ (4th ed.). New York, NY: Columbia University Press.
Schulman, L. (1993). Interactive Supervision. / Інтерактивний професійний супровід/ Washington, DC: National Association of Social Workers.
Допоміжна:
Ставкова, С. Г. (2007). Супервізія – метод професійного становлення соціальних працівників: історичний аспект. Соціальна робота в Україні: теорія і практика. 2. – 35–41.
Ставкова, С. (2009). Супервізія як метод професійного становлення спеціалістів: історичний аспект. Соціологія в ситуації соціальних невизначеностей: Тези доповідей учасників І Конгресу Соціологічної асоціації України. Харків: ХНУ імені В. Н. Каразіна.
Ставкова, С. Г. (2016). До питання професійної підготовки соціальних працівників-супервізорів у системі неперервної освіти: досвід Канади. Управлінсько-педагогічні аспекти професійної діяльності викладача вищої школи. Черкаси: Чабаненко Ю. А.
Ставкова, С. Г. (2016). До питання вивчення супервізії як соціальної технології. Педагогіка і психологія професійної освіти, 3. 178–191.
Ставкова, С. (2017). Адміністративна супервізія в організації соціальної служби: досвід Канади. У В. І. Сипченка (Ред.), Гуманізація навчально-виховного процесу, 3 (83), 95–106.
Stavkova, S. (2017). Some Aspects of Continuing Professional Education of Social Workers in Canada.Молодь і ринок.10 (153), 19–23.
Ставкова С. Г. On the issues of professional training of social work supervisors and supervision implementation in Canada and Ukraine // Вісник Черкаського національного університету імені Б. Хмельницького. Серія "Педагогічні науки". – 2018. – № 1. – С. 115–123. 0,4 ум.д.ар. (СР-4, За зареєстрованими в УкрІНТЕІ кафедральними НДР) (Google Scholar, Index Copernicus International).
Ставкова С. Г. Неперервна професійна підготовка майбутніх фахівців в умовах формування спільного європейського освітнього простору: колективна монографія / С. Г. Ставкова, Архипова С.П.. – Черкаси: Видавництво Черкаського університету, 2020. – 336 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).