Загальна фізика, частина 1
Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 6.105.00.O.002
Кількість кредитів: 10.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: доцент Венгрин Богдан Ярославович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • вивчення основних фізичних явищ та законів класичної і сучасної фізики;
• створення основ теоретичної підготовки з фізики, що дозволить студентам орієнтувати у потоці науково-технічної інформації, та вміло користуватись фізичними законами в області їх майбутньої спеціалізації;
• формування у студентів наукового мислення та світогляду, розуміння фізичної картині світу в цілому, розуміння меж застосовності різних фізичних понять, законів, теорій;
• ознайомлення з методами фізичних досліджень та наявною науковою апаратурою;
• формування у студентів навиків розв'язування задач у рамках курсу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: кореквізити:
• лінійна алгебра та аналітична геометрія;
• математичний аналіз, ч.1.
Короткий зміст навчальної програми: Кінематика матеріальної точки і поступального руху твердого тіла. Динаміка матеріальної точки і поступального руху твердого тіла. Робота і механічна енергія. Кінематика і динаміка обертового руху. Закони збереження в механіці. Рух в неінерціальних системах відліку. Основи спеціальної теорії відносності. Деформації. Пружні властивості тіл. Основи гідродинаміки. Механічні коливання: вільні, згасаючі та вимушені. Додавання коливань. Механічні хвилі. Звук. Ефект Доплера.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (40 %): опитування на практичних заняттях, контрольні роботи;
• підсумковий контроль (60%, екзамен): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кучерук І.М., Дущенко В.П. Загальна фізика. Механіка. Молекулярна фізика. Т.1. Київ.: Вища школа, 1991. – 463 с.
2. Курс фізики. / Під редакцією Лопатинського І. Є. Львів, «Бескит Біт», 2002 — 326 с.
3. Пастушенко С.М. Загальна фізика. Механіка. - Київ: Видавництво НАУ, 2002. – 284 с.