Основи кристалооптики

Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 6.105.01.E.047
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: доцент, к.ф.-м.н. Kohut Zinoviy Olexandrovych
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: -
Завдання: -
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: - точкові групи симетрії, -особливості просторових та магнітних груп симетрії. - зв’язок між симетрією та оптичними властивостями. - головні закономірності поширення світла в анізотропних кристалах. - основи і можливості методик рефрактометричних досліджень; - методики вимірювання спектральних і температурних властивостей параметрів оптичної індикатриси.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Оптика, квантова механіка, сучасні методи фізичних досліджень, фізика твердого тіла; - кореквізити: функціональні матеріали, фізика квантово-розмірних систем, нерівноважна термодинаміка.
Короткий зміст навчальної програми: Поширеність, будова і застосування прозорих кристалів. Симетрія кристалів. Групи симетрії. Установка кристалів. Феноменологічний опис діелектричних властивостей кристалів. Поділ кристалів за симетрією оптичної індикатриси. Дисперсія індикатрис. Коноскопічні фігури кристалів. Аналітичний опис, методика експерименту. Фігури у різних зрізах кристалів. Визначення показника заломлення та двопроменезаломлення кристалів. Оптичні прояви двійникової будови фероїків, магнетиків та різних кристалів.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю Контроль засвоєння матеріалу включає: контроль за виконанням лабораторних робіт: шляхом допуску до лабораторних робіт та захисту лабораторних робіт (30 балів), ВНС-тестування, захист індивідуального науково-дослідного завдання; (20 балів), — разом за семестр 50 балів, залік — 50 балів. Сумарна оцінка, таким чином, виставляється за 100-бальною шкалою. ВНС-контроль (10); Диференційований залік – письмова компонента (40%), усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Романюк М.О. Кристалооптика (2-ге вид. випр. і доповн.). – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2017. – 456 с. 2. Романюк М.О. Практикум з кристалооптики і кристалофізики : навч. Посібник / М.О.Романюк. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2012. – 362 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи кристалооптики (курсова робота)

Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 6.105.01.E.051
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: доцент, к.ф.-м.н. Kohut Zinoviy Olexandrovych
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: -
Завдання: -
Результати навчання: У результаті виконання курсової роботи студент повинен знати: - Застосування точкових груп симетрії, -особливості використання просторових та магнітних груп симетрії. - Встановлювати зв’язок між симетрією та оптичними властивостями. - головні закономірності поширення світла в анізотропних кристалах. - основи і можливості методик рефрактометричних досліджень; - методики вимірювання спектральних і температурних властивостей параметрів оптичної індикатриси.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Оптика, квантова механіка, сучасні методи фізичних досліджень, фізика твердого тіла; - кореквізити: функціональні матеріали, фізика квантово-розмірних систем, нерівноважна термодинаміка.
Короткий зміст навчальної програми: Поширеність, будова і застосування прозорих кристалів. Симетрія кристалів. Групи симетрії. Установка кристалів. Феноменологічний опис діелектричних властивостей кристалів. Поділ кристалів за симетрією оптичної індикатриси. Дисперсія індикатрис. Коноскопічні фігури кристалів. Аналітичний опис, методика експерименту. Фігури у різних зрізах кристалів. Визначення показника заломлення та двопроменезаломлення кристалів. Оптичні прояви двійникової будови фероїків, магнетиків та різних кристалів.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю Контроль засвоєння матеріалу включає: контроль за виконанням курсової роботи: шляхом захисту презентації роботи (50 балів), аналіз методів виконання науково-дослідного завдання; (30 балів), відповіді на питання на тему презентації (10балів), Оформлення та відповідність вимогам до курсової роботи -10 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Романюк М.О. Кристалооптика (2-ге вид. випр. і доповн.). – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2017. – 456 с. 2. Романюк М.О. Практикум з кристалооптики і кристалофізики : навч. Посібник / М.О.Романюк. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2012. – 362 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).