Методи математичної фізики
Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 6.105.00.O.029
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Прикарпатський Анатолій Карольович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
• загальні компетентності:
1) здатність навчатися;
2) уміння аналітично мислити;
3) уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях;
4) уміння приймати обґрунтовані рішення;
• фахові компетентності:
1) базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів
функціонування екобезпечних технологій;
2) уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично
оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення;
3) здатність застосовувати професійно-профільні знання й практичні навики для розв’язання типових задач спеціальності та аргументувати вибір методів їх розв’язання, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Навчитися класифікувати рівняння в частинних похідних n-го порядку.
2. Уміти класифікувати рівняння в частинних похідних 2-го порядку від двох змінних.
3. Навчитися розв’язувати задачу Коші для рівнянь гіперболічного типу.
4. Освоїти метод Фур’є для рівнянь гіперболічного та параболічного типу.
5. Засвоїти метод Фур’є для рівнянь Лапласа та Пуассона.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Лінійна алгебра та аналітична геометрія;
Математичний аналіз;
Диференціальні рівняння;
Дискретна математика.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна “Методи математичної фізики” є складовою освітньо-професійної програми підготовки фахівців за першим рівнем вищої освіти "бакалавр" зі спеціальності "Прикладна фізика та наноматеріали". Дана дисципліна є обов'язковою, завданням якої є оволодіння студентами математичною мовою і фундаментальними поняттями певних розділів математики, їх основними властивостями і практичними навичками використання.
Опис: Навчальна дисципліна «Методи математичної фізики» складається з розділів: «Вступ до рівнянь математичної фізики», «Рівняння гіперболічного типу», «Рівняння параболічного типу», «Рівняння еліптичного типу».
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів здійснюється за допомогою усного опитування на практичних заняттях, виконання контрольних та самостійних робіт, термінологічних диктантів, індивідуальних розрахунково-графічних робіт, робота у VNS.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30 балів
Диференційований залік – 70 балів;
Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Рудавський Ю.К. та інші. Рівняння математичної фізики. Узагальнені розв'язки крайових задач. – Львів: «Львівська політехніка», 2002. – 214 с.
2. Бобик О.І., Бобик І.О., Литвин В.В. Рівняння математичної фізики. – Львів: «Новий світ -2000» 2010. – 252с.
3. Маркович Б.М. Рівняння математичної фізики: навч. посібник. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010. – 384 с.
4. Бицадзе А.В., Калиниченко Д.Ф. Сборник задач по уравнениям математической физики. – М.: "Наука", 1977, – 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).