Основи наноматеріалознавства

Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 6.105.01.E.044
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: Кондир Анатолій Іванович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: -
Завдання: -
Результати навчання: • мати уявлення про сучасні проблеми та тенденції розвитку нанотехнологій; • знати фізичну сутність процесів, які мають місце у виробництві наноматеріалів, основні характеристики наноматеріалів; • вміти унаочнювати результати досліджень у формі звітів, рефератів і презентацій; • знати стандарти та інші нормативні документи з оцінки контролю якості виробів; • знати засоби контролю параметрів і властивостей нанорозмірних об'єктів; • мати уявлення про умови застосування наноматеріалів у промисловості.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • пререквізити: молекулярна фізика, хімія, електрика і магнетизм, атомна і ядерна фізика, теоретична механіка і механіка суцільного середовища, теоретична механіка, ста-тистична фізика і термодинаміка; • кореквізити: фізика твердого тіла, фізика квантово-розмірних систем, фізика структурно невпорядкованих систем, фізика і технологія наносистем, функціональні мате-ріали молекулярної енергетики, пристрої молекулярної енергетики нового покоління.
Короткий зміст навчальної програми: Основи класифікації нанотехнологій і наноматеріалів. Структура нанопродукції. Основні типи структур наноматеріалів. Фізичні причини специфіки властивостей наноматеріалів. Основні сфери застосування наноматеріалів. Методи отримання наночасток. Технології обробки поверхні. Методи діагностики наноматеріалів.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%). • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Прогресивні матеріали і технології. У 2-х томах. — К.: Академперіодика, 2003. — Т. 1 – 422, с.; Т. 2 — 662 с. 2. Кондир А.І. Наноматеріалознавство і нанотехнології: навч. посібник для ВНЗ / А.І. Кондир. – Львів : Вид-во Нац. ун-ту “Львівська політехніка”, 2017. – 452 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).