Обладнання з числовим програмним керуванням та програмування
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.00.O.031
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: Яцунський П.П.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК8. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності.
СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку.
СКЗ. Здатність створювати нову техніку і технології в галузі механічної інженерії.
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС):
1.2. Здатність використовувати та впроваджувати нові методи і системи автоматизованого проектування машин.
1.5. Здатність проводити комп’ютерне моделювання та симуляцію роботи технологічного обладнання та машин.
2.1. Здатність проводити комплексне дослідження технологічної
системи, розробляти та проводити ефективну виробничу політику
машинобудівних підприємств.
2.5. Здатність ефективно використовувати системи автоматизованого проектування та розрахунків в галузі.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та
інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування
відповідної галузі.
РН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та
перспектив їхнього розвитку.
РНЗ. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання.
РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.
РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Автоматизовані технологічні комплекси
Автоматизоване проектування
Комп'ютерне проектування технологічного обладнання
Комп’ютерно-інтегрований інжиніринг в експериментальній механіці
Короткий зміст навчальної програми: Курс дисципліни " Обладнання з числовим програмним керуванням та програмування " спрямований на освоєння теоретичних основ функціонування систем автоматизованого програмування виробничого обладнання з ЧПУ та практичних навичок роботи в CAM – системах.
В результаті засвоєння дисципліни студент повинен знати основні методи роботи з CAM системами: вибір технології, вибір найбільш раціональних стратегій обробки поверхонь або переміщень виконавчих ланок виробничого обладнання, методи отримання керуючої програми обробки для певної системи ЧПУ, розуміти методи керування точністю відпрацювання траєкторій на складних ділянках.
Повинен розуміти основні тенденції розвитку систем моделювання обробки. Повинен вміти: вибрати заготівку для обробки, схему базування-кріплення, підготовити інформацію для CAM - системи, узгодити склад оснащення для роботи цієї системи, будувати або редагувати модель деталі, обирати тип інтерполяції для керування точністю на складних ділянках траєкторії, орієнтуватись в мові ClData файлу та в мові моделювання EXPRESS стандарту STEP-NC.
Опис: Назви тем курсу:
Введення в числове програмне керування
Конструкція та принципи роботи обладнання з ЧПК
Типи обробних машин
Основи програмування для ЧПК
3D друк в світі ЧПК
Програмне забезпечення для 3D друку
Етапи розробки керуючої програми за допомогою CAD/CAM -систем
Основи автоматизованого програмування ЧПК за допомогою
системи ADEM
Автоматизоване програмування фрезерних переходів
Приклад автоматизованого програмування фрезерної операції
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах - 100
Поточний контроль (ПК) - 40 (Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень)
Екзаменаційний контроль - 60 (40 письмова компонента +20 усна компонента)
Разом за дисципліну - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Programming Language APT (Revision, RedesignationAndConsolidationOf ANSI X3.37-1995, ANSI X3.37-1995/AM 2-1998, ANSI X3.37-1995/AM 1-1998) (Formerly ANSI INCITS 37-1999)
2. Системи автоматизованого програмування верстатів з ЧПК :навчальний посібник / С. Л. Міранцов, В. І. Тулупов, С. Г. Онищук, Ю. Б. Борисенко, Є. В. Мішура, О. С. Ковалевська – Краматорськ : ДДМА, 2011. – 152 с. ISBN 978-966- 379-549-2.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Обладнання з числовим програмним керуванням та програмування (курсова робота)
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.00.O.035
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: Яцунський П.П.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК8. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності.
СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку.
СКЗ. Здатність створювати нову техніку і технології в галузі механічної інженерії.
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС):
1.2. Здатність використовувати та впроваджувати нові методи і системи автоматизованого проектування машин.
1.5. Здатність проводити комп’ютерне моделювання та симуляцію роботи технологічного обладнання та машин.
2.1. Здатність проводити комплексне дослідження технологічної
системи, розробляти та проводити ефективну виробничу політику
машинобудівних підприємств.
2.5. Здатність ефективно використовувати системи автоматизованого проектування та розрахунків в галузі.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та
інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування
відповідної галузі.
РН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та
перспектив їхнього розвитку.
РНЗ. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання.
РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.
РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Автоматизовані технологічні комплекси
Автоматизоване проектування
Комп'ютерне проектування технологічного обладнання
Комп’ютерно-інтегрований інжиніринг в експериментальній механіці
Короткий зміст навчальної програми: Курс дисципліни " Обладнання з числовим програмним керуванням та програмування " спрямований на освоєння теоретичних основ функціонування систем автоматизованого програмування виробничого обладнання з ЧПУ та практичних навичок роботи в CAM – системах.
В результаті засвоєння дисципліни студент повинен знати основні методи роботи з CAM системами: вибір технології, вибір найбільш раціональних стратегій обробки поверхонь або переміщень виконавчих ланок виробничого обладнання, методи отримання керуючої програми обробки для певної системи ЧПУ, розуміти методи керування точністю відпрацювання траєкторій на складних ділянках.
Повинен розуміти основні тенденції розвитку систем моделювання обробки. Повинен вміти: вибрати заготівку для обробки, схему базування-кріплення, підготовити інформацію для CAM - системи, узгодити склад оснащення для роботи цієї системи, будувати або редагувати модель деталі, обирати тип інтерполяції для керування точністю на складних ділянках траєкторії, орієнтуватись в мові ClData файлу та в мові моделювання EXPRESS стандарту STEP-NC.
Опис: Назви тем курсу:
Введення в числове програмне керування
Конструкція та принципи роботи обладнання з ЧПК
Типи обробних машин
Основи програмування для ЧПК
3D друк в світі ЧПК
Програмне забезпечення для 3D друку
Етапи розробки керуючої програми за допомогою CAD/CAM -систем
Основи автоматизованого програмування ЧПК за допомогою
системи ADEM
Автоматизоване програмування фрезерних переходів
Приклад автоматизованого програмування фрезерної операції
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах - 100
Поточний контроль (ПК) - 40 (Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень)
Екзаменаційний контроль - 60 (40 письмова компонента +20 усна компонента)
Разом за дисципліну - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Programming Language APT (Revision, RedesignationAndConsolidationOf ANSI X3.37-1995, ANSI X3.37-1995/AM 2-1998, ANSI X3.37-1995/AM 1-1998) (Formerly ANSI INCITS 37-1999)
2. Системи автоматизованого програмування верстатів з ЧПК :навчальний посібник / С. Л. Міранцов, В. І. Тулупов, С. Г. Онищук, Ю. Б. Борисенко, Є. В. Мішура, О. С. Ковалевська – Краматорськ : ДДМА, 2011. – 152 с. ISBN 978-966- 379-549-2.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).