Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.00.O.029
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: канд.техн.наук, доцент Литвиняк Ярослав Мирославович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральна компетентність:
ІНТ. Здатність особи розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідних наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК6. Здатність проведення досліджень на певному рівні.
ЗК10. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій
фахові компетентності:
ФК1. Здатність застосовувати типові аналітичні методи та комп'ютерні програмні засоби для розв'язування інженерних завдань галузевого машинобудування, ефективні кількісні методи математики, фізики, інженерних наук, а також відповідне комп'ютерне програмне забезпечення для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування.
ФК2. Здатність застосовувати фундаментальні наукові факти, концепції, теорії, принципи для розв’язування професійних задач і практичних проблем галузевого машинобудування.
ФК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ФК4. Здатність втілювати інженерні розробки у галузевому машинобудуванні з урахуванням технічних, організаційних, правових, економічних та екологічних аспектів за усім життєвим циклом машини: від проектування, конструювання, експлуатації, підтримання працездатності, діагностики та утилізації.
Результати навчання: Результати навчання:
РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі.
РН12. Застосовувати засоби технічного контролю для оцінювання параметрів об'єктів і процесів у галузевому машинобудуванні.
Методи навчання і викладання:
Лекційні, лабораторні та практичні заняття інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, метод проблемного викладу. Самостійна робота – репродуктивний метод.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання:
Поточний контроль – засвоєння теоретичного матеріалу, виконання індивідуальних практичних завдань, засвоєння теоретичного матеріалу для індивідуальних практичних завдань, виконання лабораторних робіт, засвоєння теоретичного матеріалу для лабораторних робіт виконання контрольної роботи, усне опитування. Екзамен – письмова робота, усне опитування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Теорія різання та різальні інструменти.
Кореквізити:
Деталі машин.
Металорізальні верстати.
Технологія машинобудування.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна складається із положень що визначають : стандартизовані характеристики розмірів, з'єднань, посадок деталей в машинобудуванні; взаємозамінність, стандартизацію, методи та засоби контролю деталей при отриманні типових з`єднань; параметри точності виготовлення деталей і їх нормування; методи і засоби контролю відхилень геометричних параметрів деталей; основні поняття про метрологію та технічні вимірювання, стандартизацію, якість продукції.
Опис: Введення в дисципліну. Базові засади взаємозамінності, стандартизації, метрології.і
Розміри та з'єднання в машинобудуванні.
Взаємозамінність, стандартизація, методи та засоби контролю гладких циліндричних з`єднань.
Параметри точності виготовлення деталей. Нормування, методи і засоби контролю відхилень геометричних параметрів деталей.
Допуски та посадки деталей при встановленні підшипників кочення.
Взаємозамінність, стандартизація точності, методи та засоби контролю гладких конічних з`єднань та кутів.
Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю різьбових з`єднань.
Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю зубчастих коліс та передач.
Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю шпонкових та шліцьових з`єднань.
Розмірні ланцюги. Методи розв'язування розмірних ланцюгів.
Основні поняття про метрологію та технічні вимірювання.
Науково-методичні основи стандартизації. Якість промислової продукції. Основні поняття сертифікації.
Методи та критерії оцінювання: Опис методів оцінювання рівня досягнення результатів навчання
Поточний контроль
1. Захист звітів до лабораторних робіт проводиться в усній формі шляхом опитування за темою та методикою проведення лабораторної роботи.
2. Захист практичних робіт виконаної за індивідуальним завданням проводиться в усній формі шляхом опитування за тематикою практичної роботи.
Підсумковий контроль – екзаменаційний контроль
1. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, здійснюється у письмовій формі за білетами, які складаються з тестових теоретичних та практичних завдань.
2. Усна компонента екзаменаційного контролю проводиться у формі усного опитування за питаннями, що формуються згідно питань білета з письмової компоненти екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти:
Поточний контроль:
1. Виконання, засвоєння теоретичного матеріалу, захист звітів з лабораторних робіт (денна та заочна форма навчання) – 20 балів.
2. Виконання, засвоєння теоретичного матеріалу, захист звітів з практичних робіт (денна форма навчання) – 15 балів
3. Засвоєння теоретичного матеріалу, захист звіту з контрольної роботи (заочна форма навчання) – 15 балів
Разом за поточний контроль – 35 балів.
Екзаменаційний контроль:
1. Письмова компонента – 55 балів.
2. Усна компонента – 10 балів.
Разом за екзаменаційний контроль – 65 балів.
Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок:
1. Оцінка за дисципліну відображається за 100 бальною шкалою і переводиться у 5-ти бальну національну шкалу.
Шкала переводу балів в оцінки: (1 – 49) балів – оцінка незадовільно; (50 – 70) балів – оцінка задовільно; (71 – 87) балів – оцінка добре; (88 – 100) балів – оцінка відмінно.
2. Максимальна кількість балів за лабораторну роботу встановлюється за такими критеріями: відпрацювання лабораторної роботи, повне виконання поставлених завдань; оформлення звіту з лабораторної роботи згідно встановленого завдання та вимог до оформлення письмових звітів студентських робіт; захист звіту з лабораторної роботи методом усного опитування за темою та методикою проведення лабораторної роботи.
Звіти виконаних лабораторних робіт повинні містити: титульний аркуш, мету лабораторної роботи, короткі теоретичні відомості, порядок виконання лабораторної роботи, необхідні схеми, рисунки, заповнені таблиці, розрахункові залежності з тлумаченням використовуваних величин, правильно виконані розрахунки, висновки та їх тлумачення за отриманими результатами.
Максимальна кількість балів, відведених на кожну лабораторну роботу:
Контроль розмірів виробів з використанням плоско-паралельних кінцевих мір довжини – 2 бали;
Універсальні інструменти для вимірювання лінійних розмірів – 3 бали;
Вибір засобів та вимірювання розмірів відносним методом – 3 бали;
Вибір методів та засобів вимірювання кутових розмірів – 4 бали;
Контроль точності параметрів зовнішньої метричної різьби – 4 бали;
Контроль та вимірювання параметрів циліндричних зубчастих коліс – 4 бали.
3.Максимальна кількість балів за практичну роботу встановлюється за такими критеріями: повне виконання поставлених завдань; оформлення звіту з практичної роботи згідно встановленого завдання та вимог до оформлення письмових звітів студентських робіт; захист звіту з практичної роботи здійснюється за результатами тестового контролю виконуваного за тестовими завданнями Електронного навчально-методичного комплексу.
Звіти виконаних практичних робіт повинні містити: титульний аркуш, мету короткі теоретичні відомості, порядок методику виконання завдання, необхідні схеми, рисунки, заповнені таблиці, розрахункові залежності з тлумаченням використовуваних величин, правильно виконані розрахунки, висновки за отриманими результатами..
Максимальна кількість балів, відведених на кожну практичну роботу:
Вибір основних відхилень та квалітетів деталей гладких циліндричних з’єднань – 5 балів.
Вибір допусків валу та отвору корпусу для встановлення підшипників кочення – 5 балів.
Нормування точності циліндричних зубчастих коліс – 5 балів.
4. Максимальна кількість балів за контрольну роботу встановлюється за такими критеріями: виконання поставлених завдань в повному обсязі; оформлення контрольної роботи згідно встановлених завдань та вимог до оформлення письмових звітів студентських робіт; захист контрольної роботи методом усного опитування за темою та методиками виконання.
Виконана контрольна робота повинна складатися із титульного аркушу та трьох виконаних завдань (частин) та для кожного завдання містити: короткі теоретичні відомості, порядок методику виконання завдання, необхідні схеми, рисунки, заповнені таблиці, розрахункові залежності з тлумаченням використовуваних величин, правильно виконані розрахунки, висновки за отриманими результатами.
Максимальна кількість балів за контрольну роботу – 20 балів.
5. Максимальна кількість балів за письмову компоненту екзаменаційного контролю становить 50 балів. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, здійснюється у письмовій формі за білетами, які складаються з тестових теоретичних та практичних завдань.
6. Максимальна кількість балів за усну компоненту екзаменаційного контролю становить 10 балів. Усна компонента екзаменаційного контролю проводиться у формі усного опитування за питаннями, що формуються згідно питань білета з письмової компоненти екзамену.
7. Оцінка за навчальну дисципліну встановлюється шляхом сумування результатів за поточний контроль та екзаменаційний контроль (письмова та усна компоненти).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Електронний навчально-методичний комплекс «Взаємозамінність стандартизація та технічні вимірювання». Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка». http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=6610
2. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання: Метод. вказівки до виконання курсової роботи для студентів всіх форм навчання та екстернів базових напрямів «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Авіаційна та ракетно-космічна техніка», «Нафтогазова інженерія та технології», «Автомобільний транспорт», / Укл.: Я.М.Литвиняк, І.І.Юрчишин, А.М.Сліпчук.. – Львів.: Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2022.- 68с.
3. Вибір посадок гладких циліндричних з’єднань та розрахунок розмірних ланцюгів: Методичні вказівки та завдання для виконання контрольної роботи з дисципліни „Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання” „Контроль якості продукції” для студентів сціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Авіаційна та ракетно-космічна техніка», «Нафтогазова інженерія та технології», «Автомобільний транспорт» заочної форми навчання / Укл.: Я.М.Литвиняк. - Львів: Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2020.- 24 с.
4. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання: Метод. вказівки з виконання практичних занять і розрахункових робіт для студентів спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт» всіх форм навчання. / Укл. Литвиняк Я.М., Юрчишин І.І., Кусий Я.М. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 44 с.
5. Контроль розмірів з використанням плоско-паралельних кінцевих мір довжини. Метод. вказівки з виконання лабораторної роботи № 1 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» для студентів всіх форм навчання спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт». / Укл. Литвиняк Я.М., Яцюк В.А., Юрчишин І.І., - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 8 с.
6. Універсальні інструменти для вимірювання лінійних розмірів. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи № 2 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» студентами всіх форм навчання спеціальностей "Прикладна механіка" , "Галузеве машинобудування" "Автомобільний транспорт" / Укладачі: І.І.Юрчишин, Я.М.Литвиняк,. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2018. – 18 с.
7. Вибір засобів вимірювання розмірів відносним методом. Метод. вказівки з виконання лабораторної роботи № 3 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» для студентів всіх форм навчання спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт». / Укл. Литвиняк Я.М., Юрчишин І.І., Махоркін Є.М. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 12 с.
8. Вибір методів і засобів вимірювання кутових розмірів. Метод. вказівки з виконання лабораторної роботи № 4 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» для студентів всіх форм навчання спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт». / Укл. Литвиняк Я.М., Кусий Я.М.,, Юрчишин І.І., Сліпчук А.М.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 19 с.
9. Контроль параметрів зовнішньої метричної різі: Методичні вказівки для виконання лабораторної роботи № 5 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» студентами всіх форм навчання спеціальностей "Прикладна механіка" , "Галузеве машинобудування" "Автомобільний транспорт" / Укладачі: Я.М.Литвиняк, І.І.Юрчишин, В.А.Яцюк, Ю.Я.Новіцький Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2018.- 16 с.
10. Вимірювання параметрів точності зубчастих коліс: Метод. вказівки для виконання лабор. роботи № 6 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» студентами всіх форм навчання спеціальностей "Прикладна механіка" , "Галузеве машинобудування" "Автомобільний транспорт" / Укл.: Я.М.Литвиняк, Я.М.Кусий, І.І.Юрчишин, Ю.Я.Новіцький Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2019.- 12 с.
Рекомендована література
Базова
1. Базієвський С.Д., Дмитришин В.В. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання . Підручник. – К.: Либідь, 2004. - 504 с.
2. Бичківський Р.В., Гамула П.Р. Метрологія, стандартизація управління якістю і сертифікація. Навчальний посібник. – Львів. Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004. – 536 с.
3. Желязна А.О., Кирилович В.А. Основи взаємозамінності, стандартизації та технічних вимірювань: Навч.посібник.-Житомир:ЖІТІ, 2002.- 616 с.
4. Кирилюк Ю.Є., Якимук Г.С. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання. - К. Основа, 2003. – 218 с.
5. Когут М.С. та ін. Основи взаємозамінності, стандартизації, сертифікації, акредитації та технічні вимірювання: Підручник / М.С.Когут, Н.М.Лебідь, О.В.Білоус, І.Є.Кравець. – Львів: Світ, 2010. – 528 с.
6. Литвиняк Я.М. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання. Практиків./ Я.М.Литвиняк, І.І.Юрчишин, А.М.Сліпчук. – Львів: Видавництво «Левада», 2022. – 201 с.
Допоміжна
1. Саранча Г.А. Метрологія і стандартизація. – К.: Либідь, - 1997.-190 с.
2. Шаповал М.І. Основи стандартизації, управління якістю і сертифікації. Підручник. – К.: Європ. ун-т фінансів, інформ. систем, менеджм. і бізнесу, 2003.-174 с.
Інформаційні ресурси
Литвиняк Я.М. Електронний навчально-методичний комплекс «Взаємозамінність стандартизація та технічні вимірювання». Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка». E41-171-68/2017 BIA 05.07.2017 p. сертифікат № 01988. http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=6613
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання (курсова робота)
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.00.O.034
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: канд.техн.наук, доцент Литвиняк Ярослав Мирославович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральна компетентність:
ІНТ. Здатність особи розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідних наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК6. Здатність проведення досліджень на певному рівні.
ЗК10. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій
фахові компетентності:
ФК1. Здатність застосовувати типові аналітичні методи та комп'ютерні програмні засоби для розв'язування інженерних завдань галузевого машинобудування, ефективні кількісні методи математики, фізики, інженерних наук, а також відповідне комп'ютерне програмне забезпечення для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування.
ФК2. Здатність застосовувати фундаментальні наукові факти, концепції, теорії, принципи для розв’язування професійних задач і практичних проблем галузевого машинобудування.
ФК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ФК4. Здатність втілювати інженерні розробки у галузевому машинобудуванні з урахуванням технічних, організаційних, правових, економічних та екологічних аспектів за усім життєвим циклом машини: від проектування, конструювання, експлуатації, підтримання працездатності, діагностики та утилізації.
Результати навчання: Результати навчання:
РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі.
РН12. Застосовувати засоби технічного контролю для оцінювання параметрів об'єктів і процесів у галузевому машинобудуванні.
Методи навчання і викладання:
Самостійна робота – репродуктивний метод, рецептивний метод, метод проблемного викладу.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання:
Виконання завдань курсової роботи за індивідуальними варіантами для кожного студента.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Теорія різання та різальні інструменти.
Кореквізити:
Деталі машин.
Металорізальні верстати.
Технологія машинобудування.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна складається із положень що визначають : стандартизовані характеристики розмірів, з'єднань, посадок деталей в машинобудуванні; взаємозамінність, стандартизацію, методи та засоби контролю деталей при отриманні типових з`єднань; параметри точності виготовлення деталей і їх нормування; методи і засоби контролю відхилень геометричних параметрів деталей; основні поняття про метрологію та технічні вимірювання, стандартизацію, якість продукції.
Опис: Введення в дисципліну. Базові засади взаємозамінності, стандартизації, метрології.і
Розміри та з'єднання в машинобудуванні.
Взаємозамінність, стандартизація, методи та засоби контролю гладких циліндричних з`єднань.
Параметри точності виготовлення деталей. Нормування, методи і засоби контролю відхилень геометричних параметрів деталей.
Допуски та посадки деталей при встановленні підшипників кочення.
Взаємозамінність, стандартизація точності, методи та засоби контролю гладких конічних з`єднань та кутів.
Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю різьбових з`єднань.
Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю зубчастих коліс та передач.
Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю шпонкових та шліцьових з`єднань.
Розмірні ланцюги. Методи розв'язування розмірних ланцюгів.
Основні поняття про метрологію та технічні вимірювання.
Науково-методичні основи стандартизації. Якість промислової продукції. Основні поняття сертифікації.
Методи та критерії оцінювання: Опис методів оцінювання рівня досягнення результатів навчання: перевірка правильності виконаня індивідуальних завдань та усне опитування за завданнями курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти:
Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Електронний навчально-методичний комплекс «Взаємозамінність стандартизація та технічні вимірювання». Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка». http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=6610
2. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання: Метод. вказівки до виконання курсової роботи для студентів всіх форм навчання та екстернів базових напрямів «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Авіаційна та ракетно-космічна техніка», «Нафтогазова інженерія та технології», «Автомобільний транспорт», / Укл.: Я.М.Литвиняк, І.І.Юрчишин, А.М.Сліпчук.. – Львів.: Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2022.- 68с.
3. Вибір посадок гладких циліндричних з’єднань та розрахунок розмірних ланцюгів: Методичні вказівки та завдання для виконання контрольної роботи з дисципліни „Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання” „Контроль якості продукції” для студентів сціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Авіаційна та ракетно-космічна техніка», «Нафтогазова інженерія та технології», «Автомобільний транспорт» заочної форми навчання / Укл.: Я.М.Литвиняк. - Львів: Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2020.- 24 с.
4. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання: Метод. вказівки з виконання практичних занять і розрахункових робіт для студентів спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт» всіх форм навчання. / Укл. Литвиняк Я.М., Юрчишин І.І., Кусий Я.М. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 44 с.
5. Контроль розмірів з використанням плоско-паралельних кінцевих мір довжини. Метод. вказівки з виконання лабораторної роботи № 1 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» для студентів всіх форм навчання спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт». / Укл. Литвиняк Я.М., Яцюк В.А., Юрчишин І.І., - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 8 с.
6. Універсальні інструменти для вимірювання лінійних розмірів. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи № 2 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» студентами всіх форм навчання спеціальностей "Прикладна механіка" , "Галузеве машинобудування" "Автомобільний транспорт" / Укладачі: І.І.Юрчишин, Я.М.Литвиняк,. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2018. – 18 с.
7. Вибір засобів вимірювання розмірів відносним методом. Метод. вказівки з виконання лабораторної роботи № 3 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» для студентів всіх форм навчання спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт». / Укл. Литвиняк Я.М., Юрчишин І.І., Махоркін Є.М. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 12 с.
8. Вибір методів і засобів вимірювання кутових розмірів. Метод. вказівки з виконання лабораторної роботи № 4 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» для студентів всіх форм навчання спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт». / Укл. Литвиняк Я.М., Кусий Я.М.,, Юрчишин І.І., Сліпчук А.М.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 19 с.
9. Контроль параметрів зовнішньої метричної різі: Методичні вказівки для виконання лабораторної роботи № 5 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» студентами всіх форм навчання спеціальностей "Прикладна механіка" , "Галузеве машинобудування" "Автомобільний транспорт" / Укладачі: Я.М.Литвиняк, І.І.Юрчишин, В.А.Яцюк, Ю.Я.Новіцький Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2018.- 16 с.
10. Вимірювання параметрів точності зубчастих коліс: Метод. вказівки для виконання лабор. роботи № 6 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» студентами всіх форм навчання спеціальностей "Прикладна механіка" , "Галузеве машинобудування" "Автомобільний транспорт" / Укл.: Я.М.Литвиняк, Я.М.Кусий, І.І.Юрчишин, Ю.Я.Новіцький Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2019.- 12 с.
Рекомендована література
Базова
1. Базієвський С.Д., Дмитришин В.В. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання . Підручник. – К.: Либідь, 2004. - 504 с.
2. Бичківський Р.В., Гамула П.Р. Метрологія, стандартизація управління якістю і сертифікація. Навчальний посібник. – Львів. Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004. – 536 с.
3. Желязна А.О., Кирилович В.А. Основи взаємозамінності, стандартизації та технічних вимірювань: Навч.посібник.-Житомир:ЖІТІ, 2002.- 616 с.
4. Кирилюк Ю.Є., Якимук Г.С. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання. - К. Основа, 2003. – 218 с.
5. Когут М.С. та ін. Основи взаємозамінності, стандартизації, сертифікації, акредитації та технічні вимірювання: Підручник / М.С.Когут, Н.М.Лебідь, О.В.Білоус, І.Є.Кравець. – Львів: Світ, 2010. – 528 с.
6. Литвиняк Я.М. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання. Практиків./ Я.М.Литвиняк, І.І.Юрчишин, А.М.Сліпчук. – Львів: Видавництво «Левада», 2022. – 201 с.
Допоміжна
1. Саранча Г.А. Метрологія і стандартизація. – К.: Либідь, - 1997.-190 с.
2. Шаповал М.І. Основи стандартизації, управління якістю і сертифікації. Підручник. – К.: Європ. ун-т фінансів, інформ. систем, менеджм. і бізнесу, 2003.-174 с.
Інформаційні ресурси
Литвиняк Я.М. Електронний навчально-методичний комплекс «Взаємозамінність стандартизація та технічні вимірювання». Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка». E41-171-68/2017 BIA 05.07.2017 p. сертифікат № 01988. http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=6613
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).