Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання

Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.00.O.029
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: канд.техн.наук, доцент Литвиняк Ярослав Мирославович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни - надання студентам теоретичних знань, формування та розвиток компетентностей для фахової участі в якісному проектуванні, конструюванні, ремонті, експлуатації виробів з вибору та призначення необхідних параметрів якості виробів загального та транспортного машинобудування.
Завдання: інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність особи розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідних наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК6. Здатність проведення досліджень на певному рівні. ЗК10. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій фахові компетентності: ФК1. Здатність застосовувати типові аналітичні методи та комп'ютерні програмні засоби для розв'язування інженерних завдань галузевого машинобудування, ефективні кількісні методи математики, фізики, інженерних наук, а також відповідне комп'ютерне програмне забезпечення для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування. ФК2. Здатність застосовувати фундаментальні наукові факти, концепції, теорії, принципи для розв’язування професійних задач і практичних проблем галузевого машинобудування. ФК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ФК4. Здатність втілювати інженерні розробки у галузевому машинобудуванні з урахуванням технічних, організаційних, правових, економічних та екологічних аспектів за усім життєвим циклом машини: від проектування, конструювання, експлуатації, підтримання працездатності, діагностики та утилізації.
Результати навчання: Результати навчання: РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі. РН12. Застосовувати засоби технічного контролю для оцінювання параметрів об'єктів і процесів у галузевому машинобудуванні. Методи навчання і викладання: Лекційні, лабораторні та практичні заняття інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, метод проблемного викладу. Самостійна робота – репродуктивний метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль – засвоєння теоретичного матеріалу, виконання індивідуальних практичних завдань, засвоєння теоретичного матеріалу для індивідуальних практичних завдань, виконання лабораторних робіт, засвоєння теоретичного матеріалу для лабораторних робіт виконання контрольної роботи, усне опитування. Екзамен – письмова робота, усне опитування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Теорія різання та різальні інструменти. Кореквізити: Деталі машин. Металорізальні верстати. Технологія машинобудування.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна складається із положень що визначають : стандартизовані характеристики розмірів, з'єднань, посадок деталей в машинобудуванні; взаємозамінність, стандартизацію, методи та засоби контролю деталей при отриманні типових з`єднань; параметри точності виготовлення деталей і їх нормування; методи і засоби контролю відхилень геометричних параметрів деталей; основні поняття про метрологію та технічні вимірювання, стандартизацію, якість продукції.
Опис: Введення в дисципліну. Базові засади взаємозамінності, стандартизації, метрології.і Розміри та з'єднання в машинобудуванні. Взаємозамінність, стандартизація, методи та засоби контролю гладких циліндричних з`єднань. Параметри точності виготовлення деталей. Нормування, методи і засоби контролю відхилень геометричних параметрів деталей. Допуски та посадки деталей при встановленні підшипників кочення. Взаємозамінність, стандартизація точності, методи та засоби контролю гладких конічних з`єднань та кутів. Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю різьбових з`єднань. Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю зубчастих коліс та передач. Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю шпонкових та шліцьових з`єднань. Розмірні ланцюги. Методи розв'язування розмірних ланцюгів. Основні поняття про метрологію та технічні вимірювання. Науково-методичні основи стандартизації. Якість промислової продукції. Основні поняття сертифікації.
Методи та критерії оцінювання: Опис методів оцінювання рівня досягнення результатів навчання Поточний контроль 1. Захист звітів до лабораторних робіт проводиться в усній формі шляхом опитування за темою та методикою проведення лабораторної роботи. 2. Захист практичних робіт виконаної за індивідуальним завданням проводиться в усній формі шляхом опитування за тематикою практичної роботи. Підсумковий контроль – екзаменаційний контроль 1. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, здійснюється у письмовій формі за білетами, які складаються з тестових теоретичних та практичних завдань. 2. Усна компонента екзаменаційного контролю проводиться у формі усного опитування за питаннями, що формуються згідно питань білета з письмової компоненти екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти: Поточний контроль: 1. Виконання, засвоєння теоретичного матеріалу, захист звітів з лабораторних робіт (денна та заочна форма навчання) – 20 балів. 2. Виконання, засвоєння теоретичного матеріалу, захист звітів з практичних робіт (денна форма навчання) – 15 балів 3. Засвоєння теоретичного матеріалу, захист звіту з контрольної роботи (заочна форма навчання) – 15 балів Разом за поточний контроль – 35 балів. Екзаменаційний контроль: 1. Письмова компонента – 55 балів. 2. Усна компонента – 10 балів. Разом за екзаменаційний контроль – 65 балів. Разом за дисципліну – 100 балів. Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 1. Оцінка за дисципліну відображається за 100 бальною шкалою і переводиться у 5-ти бальну національну шкалу. Шкала переводу балів в оцінки: (1 – 49) балів – оцінка незадовільно; (50 – 70) балів – оцінка задовільно; (71 – 87) балів – оцінка добре; (88 – 100) балів – оцінка відмінно. 2. Максимальна кількість балів за лабораторну роботу встановлюється за такими критеріями: відпрацювання лабораторної роботи, повне виконання поставлених завдань; оформлення звіту з лабораторної роботи згідно встановленого завдання та вимог до оформлення письмових звітів студентських робіт; захист звіту з лабораторної роботи методом усного опитування за темою та методикою проведення лабораторної роботи. Звіти виконаних лабораторних робіт повинні містити: титульний аркуш, мету лабораторної роботи, короткі теоретичні відомості, порядок виконання лабораторної роботи, необхідні схеми, рисунки, заповнені таблиці, розрахункові залежності з тлумаченням використовуваних величин, правильно виконані розрахунки, висновки та їх тлумачення за отриманими результатами. Максимальна кількість балів, відведених на кожну лабораторну роботу: Контроль розмірів виробів з використанням плоско-паралельних кінцевих мір довжини – 2 бали; Універсальні інструменти для вимірювання лінійних розмірів – 3 бали; Вибір засобів та вимірювання розмірів відносним методом – 3 бали; Вибір методів та засобів вимірювання кутових розмірів – 4 бали; Контроль точності параметрів зовнішньої метричної різьби – 4 бали; Контроль та вимірювання параметрів циліндричних зубчастих коліс – 4 бали. 3.Максимальна кількість балів за практичну роботу встановлюється за такими критеріями: повне виконання поставлених завдань; оформлення звіту з практичної роботи згідно встановленого завдання та вимог до оформлення письмових звітів студентських робіт; захист звіту з практичної роботи здійснюється за результатами тестового контролю виконуваного за тестовими завданнями Електронного навчально-методичного комплексу. Звіти виконаних практичних робіт повинні містити: титульний аркуш, мету короткі теоретичні відомості, порядок методику виконання завдання, необхідні схеми, рисунки, заповнені таблиці, розрахункові залежності з тлумаченням використовуваних величин, правильно виконані розрахунки, висновки за отриманими результатами.. Максимальна кількість балів, відведених на кожну практичну роботу: Вибір основних відхилень та квалітетів деталей гладких циліндричних з’єднань – 5 балів. Вибір допусків валу та отвору корпусу для встановлення підшипників кочення – 5 балів. Нормування точності циліндричних зубчастих коліс – 5 балів. 4. Максимальна кількість балів за контрольну роботу встановлюється за такими критеріями: виконання поставлених завдань в повному обсязі; оформлення контрольної роботи згідно встановлених завдань та вимог до оформлення письмових звітів студентських робіт; захист контрольної роботи методом усного опитування за темою та методиками виконання. Виконана контрольна робота повинна складатися із титульного аркушу та трьох виконаних завдань (частин) та для кожного завдання містити: короткі теоретичні відомості, порядок методику виконання завдання, необхідні схеми, рисунки, заповнені таблиці, розрахункові залежності з тлумаченням використовуваних величин, правильно виконані розрахунки, висновки за отриманими результатами. Максимальна кількість балів за контрольну роботу – 20 балів. 5. Максимальна кількість балів за письмову компоненту екзаменаційного контролю становить 50 балів. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, здійснюється у письмовій формі за білетами, які складаються з тестових теоретичних та практичних завдань. 6. Максимальна кількість балів за усну компоненту екзаменаційного контролю становить 10 балів. Усна компонента екзаменаційного контролю проводиться у формі усного опитування за питаннями, що формуються згідно питань білета з письмової компоненти екзамену. 7. Оцінка за навчальну дисципліну встановлюється шляхом сумування результатів за поточний контроль та екзаменаційний контроль (письмова та усна компоненти).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Взаємозамінність стандартизація та технічні вимірювання». Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка». http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=6610 2. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання: Метод. вказівки до виконання курсової роботи для студентів всіх форм навчання та екстернів базових напрямів «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Авіаційна та ракетно-космічна техніка», «Нафтогазова інженерія та технології», «Автомобільний транспорт», / Укл.: Я.М.Литвиняк, І.І.Юрчишин, А.М.Сліпчук.. – Львів.: Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2022.- 68с. 3. Вибір посадок гладких циліндричних з’єднань та розрахунок розмірних ланцюгів: Методичні вказівки та завдання для виконання контрольної роботи з дисципліни „Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання” „Контроль якості продукції” для студентів сціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Авіаційна та ракетно-космічна техніка», «Нафтогазова інженерія та технології», «Автомобільний транспорт» заочної форми навчання / Укл.: Я.М.Литвиняк. - Львів: Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2020.- 24 с. 4. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання: Метод. вказівки з виконання практичних занять і розрахункових робіт для студентів спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт» всіх форм навчання. / Укл. Литвиняк Я.М., Юрчишин І.І., Кусий Я.М. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 44 с. 5. Контроль розмірів з використанням плоско-паралельних кінцевих мір довжини. Метод. вказівки з виконання лабораторної роботи № 1 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» для студентів всіх форм навчання спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт». / Укл. Литвиняк Я.М., Яцюк В.А., Юрчишин І.І., - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 8 с. 6. Універсальні інструменти для вимірювання лінійних розмірів. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи № 2 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» студентами всіх форм навчання спеціальностей "Прикладна механіка" , "Галузеве машинобудування" "Автомобільний транспорт" / Укладачі: І.І.Юрчишин, Я.М.Литвиняк,. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2018. – 18 с. 7. Вибір засобів вимірювання розмірів відносним методом. Метод. вказівки з виконання лабораторної роботи № 3 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» для студентів всіх форм навчання спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт». / Укл. Литвиняк Я.М., Юрчишин І.І., Махоркін Є.М. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 12 с. 8. Вибір методів і засобів вимірювання кутових розмірів. Метод. вказівки з виконання лабораторної роботи № 4 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» для студентів всіх форм навчання спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт». / Укл. Литвиняк Я.М., Кусий Я.М.,, Юрчишин І.І., Сліпчук А.М.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 19 с. 9. Контроль параметрів зовнішньої метричної різі: Методичні вказівки для виконання лабораторної роботи № 5 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» студентами всіх форм навчання спеціальностей "Прикладна механіка" , "Галузеве машинобудування" "Автомобільний транспорт" / Укладачі: Я.М.Литвиняк, І.І.Юрчишин, В.А.Яцюк, Ю.Я.Новіцький Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2018.- 16 с. 10. Вимірювання параметрів точності зубчастих коліс: Метод. вказівки для виконання лабор. роботи № 6 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» студентами всіх форм навчання спеціальностей "Прикладна механіка" , "Галузеве машинобудування" "Автомобільний транспорт" / Укл.: Я.М.Литвиняк, Я.М.Кусий, І.І.Юрчишин, Ю.Я.Новіцький Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2019.- 12 с. Рекомендована література Базова 1. Базієвський С.Д., Дмитришин В.В. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання . Підручник. – К.: Либідь, 2004. - 504 с. 2. Бичківський Р.В., Гамула П.Р. Метрологія, стандартизація управління якістю і сертифікація. Навчальний посібник. – Львів. Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004. – 536 с. 3. Желязна А.О., Кирилович В.А. Основи взаємозамінності, стандартизації та технічних вимірювань: Навч.посібник.-Житомир:ЖІТІ, 2002.- 616 с. 4. Кирилюк Ю.Є., Якимук Г.С. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання. - К. Основа, 2003. – 218 с. 5. Когут М.С. та ін. Основи взаємозамінності, стандартизації, сертифікації, акредитації та технічні вимірювання: Підручник / М.С.Когут, Н.М.Лебідь, О.В.Білоус, І.Є.Кравець. – Львів: Світ, 2010. – 528 с. 6. Литвиняк Я.М. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання. Практиків./ Я.М.Литвиняк, І.І.Юрчишин, А.М.Сліпчук. – Львів: Видавництво «Левада», 2022. – 201 с. Допоміжна 1. Саранча Г.А. Метрологія і стандартизація. – К.: Либідь, - 1997.-190 с. 2. Шаповал М.І. Основи стандартизації, управління якістю і сертифікації. Підручник. – К.: Європ. ун-т фінансів, інформ. систем, менеджм. і бізнесу, 2003.-174 с. Інформаційні ресурси Литвиняк Я.М. Електронний навчально-методичний комплекс «Взаємозамінність стандартизація та технічні вимірювання». Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка». E41-171-68/2017 BIA 05.07.2017 p. сертифікат № 01988. http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=6613
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання (курсова робота)

Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.00.O.034
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: канд.техн.наук, доцент Литвиняк Ярослав Мирославович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни - надання студентам теоретичних знань, формування та розвиток компетентностей для фахової участі в якісному проектуванні, конструюванні, ремонті, експлуатації виробів з вибору та призначення необхідних параметрів якості виробів загального та транспортного машинобудування.
Завдання: інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність особи розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідних наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК6. Здатність проведення досліджень на певному рівні. ЗК10. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій фахові компетентності: ФК1. Здатність застосовувати типові аналітичні методи та комп'ютерні програмні засоби для розв'язування інженерних завдань галузевого машинобудування, ефективні кількісні методи математики, фізики, інженерних наук, а також відповідне комп'ютерне програмне забезпечення для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування. ФК2. Здатність застосовувати фундаментальні наукові факти, концепції, теорії, принципи для розв’язування професійних задач і практичних проблем галузевого машинобудування. ФК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ФК4. Здатність втілювати інженерні розробки у галузевому машинобудуванні з урахуванням технічних, організаційних, правових, економічних та екологічних аспектів за усім життєвим циклом машини: від проектування, конструювання, експлуатації, підтримання працездатності, діагностики та утилізації.
Результати навчання: Результати навчання: РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі. РН12. Застосовувати засоби технічного контролю для оцінювання параметрів об'єктів і процесів у галузевому машинобудуванні. Методи навчання і викладання: Самостійна робота – репродуктивний метод, рецептивний метод, метод проблемного викладу. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Виконання завдань курсової роботи за індивідуальними варіантами для кожного студента.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Теорія різання та різальні інструменти. Кореквізити: Деталі машин. Металорізальні верстати. Технологія машинобудування.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна складається із положень що визначають : стандартизовані характеристики розмірів, з'єднань, посадок деталей в машинобудуванні; взаємозамінність, стандартизацію, методи та засоби контролю деталей при отриманні типових з`єднань; параметри точності виготовлення деталей і їх нормування; методи і засоби контролю відхилень геометричних параметрів деталей; основні поняття про метрологію та технічні вимірювання, стандартизацію, якість продукції.
Опис: Введення в дисципліну. Базові засади взаємозамінності, стандартизації, метрології.і Розміри та з'єднання в машинобудуванні. Взаємозамінність, стандартизація, методи та засоби контролю гладких циліндричних з`єднань. Параметри точності виготовлення деталей. Нормування, методи і засоби контролю відхилень геометричних параметрів деталей. Допуски та посадки деталей при встановленні підшипників кочення. Взаємозамінність, стандартизація точності, методи та засоби контролю гладких конічних з`єднань та кутів. Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю різьбових з`єднань. Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю зубчастих коліс та передач. Основні норми взаємозамінності, стандартизація точності, методи та засоби контролю шпонкових та шліцьових з`єднань. Розмірні ланцюги. Методи розв'язування розмірних ланцюгів. Основні поняття про метрологію та технічні вимірювання. Науково-методичні основи стандартизації. Якість промислової продукції. Основні поняття сертифікації.
Методи та критерії оцінювання: Опис методів оцінювання рівня досягнення результатів навчання: перевірка правильності виконаня індивідуальних завдань та усне опитування за завданнями курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти: Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Взаємозамінність стандартизація та технічні вимірювання». Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка». http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=6610 2. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання: Метод. вказівки до виконання курсової роботи для студентів всіх форм навчання та екстернів базових напрямів «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Авіаційна та ракетно-космічна техніка», «Нафтогазова інженерія та технології», «Автомобільний транспорт», / Укл.: Я.М.Литвиняк, І.І.Юрчишин, А.М.Сліпчук.. – Львів.: Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2022.- 68с. 3. Вибір посадок гладких циліндричних з’єднань та розрахунок розмірних ланцюгів: Методичні вказівки та завдання для виконання контрольної роботи з дисципліни „Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання” „Контроль якості продукції” для студентів сціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Авіаційна та ракетно-космічна техніка», «Нафтогазова інженерія та технології», «Автомобільний транспорт» заочної форми навчання / Укл.: Я.М.Литвиняк. - Львів: Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2020.- 24 с. 4. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання: Метод. вказівки з виконання практичних занять і розрахункових робіт для студентів спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт» всіх форм навчання. / Укл. Литвиняк Я.М., Юрчишин І.І., Кусий Я.М. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 44 с. 5. Контроль розмірів з використанням плоско-паралельних кінцевих мір довжини. Метод. вказівки з виконання лабораторної роботи № 1 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» для студентів всіх форм навчання спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт». / Укл. Литвиняк Я.М., Яцюк В.А., Юрчишин І.І., - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 8 с. 6. Універсальні інструменти для вимірювання лінійних розмірів. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи № 2 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» студентами всіх форм навчання спеціальностей "Прикладна механіка" , "Галузеве машинобудування" "Автомобільний транспорт" / Укладачі: І.І.Юрчишин, Я.М.Литвиняк,. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2018. – 18 с. 7. Вибір засобів вимірювання розмірів відносним методом. Метод. вказівки з виконання лабораторної роботи № 3 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» для студентів всіх форм навчання спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт». / Укл. Литвиняк Я.М., Юрчишин І.І., Махоркін Є.М. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 12 с. 8. Вибір методів і засобів вимірювання кутових розмірів. Метод. вказівки з виконання лабораторної роботи № 4 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» для студентів всіх форм навчання спеціальностей «Прикладна механіка», «Галузеве машинобудування», «Автомобільний транспорт». / Укл. Литвиняк Я.М., Кусий Я.М.,, Юрчишин І.І., Сліпчук А.М.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 19 с. 9. Контроль параметрів зовнішньої метричної різі: Методичні вказівки для виконання лабораторної роботи № 5 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» студентами всіх форм навчання спеціальностей "Прикладна механіка" , "Галузеве машинобудування" "Автомобільний транспорт" / Укладачі: Я.М.Литвиняк, І.І.Юрчишин, В.А.Яцюк, Ю.Я.Новіцький Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2018.- 16 с. 10. Вимірювання параметрів точності зубчастих коліс: Метод. вказівки для виконання лабор. роботи № 6 з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» студентами всіх форм навчання спеціальностей "Прикладна механіка" , "Галузеве машинобудування" "Автомобільний транспорт" / Укл.: Я.М.Литвиняк, Я.М.Кусий, І.І.Юрчишин, Ю.Я.Новіцький Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2019.- 12 с. Рекомендована література Базова 1. Базієвський С.Д., Дмитришин В.В. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання . Підручник. – К.: Либідь, 2004. - 504 с. 2. Бичківський Р.В., Гамула П.Р. Метрологія, стандартизація управління якістю і сертифікація. Навчальний посібник. – Львів. Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004. – 536 с. 3. Желязна А.О., Кирилович В.А. Основи взаємозамінності, стандартизації та технічних вимірювань: Навч.посібник.-Житомир:ЖІТІ, 2002.- 616 с. 4. Кирилюк Ю.Є., Якимук Г.С. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання. - К. Основа, 2003. – 218 с. 5. Когут М.С. та ін. Основи взаємозамінності, стандартизації, сертифікації, акредитації та технічні вимірювання: Підручник / М.С.Когут, Н.М.Лебідь, О.В.Білоус, І.Є.Кравець. – Львів: Світ, 2010. – 528 с. 6. Литвиняк Я.М. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання. Практиків./ Я.М.Литвиняк, І.І.Юрчишин, А.М.Сліпчук. – Львів: Видавництво «Левада», 2022. – 201 с. Допоміжна 1. Саранча Г.А. Метрологія і стандартизація. – К.: Либідь, - 1997.-190 с. 2. Шаповал М.І. Основи стандартизації, управління якістю і сертифікації. Підручник. – К.: Європ. ун-т фінансів, інформ. систем, менеджм. і бізнесу, 2003.-174 с. Інформаційні ресурси Литвиняк Я.М. Електронний навчально-методичний комплекс «Взаємозамінність стандартизація та технічні вимірювання». Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка». E41-171-68/2017 BIA 05.07.2017 p. сертифікат № 01988. http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=6613
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).